Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Vi har ikke bestemt årets sommerferie, men kunne tenke oss å dra et par uker til Italia. Har aldri vært der før, og vet egnetlig ikke så veldig mye heller.

Vi ønsker ikke en "sydenferie" plass, men mer en rolig liten koselig plass, med koselige cafeer/restauranter, og ikke overfyllte strender. Ønsker gjerne å kombinere med noen dager i storbyen, feks Venezia.

Noen som har noen tips om hvor det er kjekt å dra, og gjerne noen url'er til sider som jeg kan finne ut litt mer.

Håper på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er kjempe fan av Italia...beste ferielandet i verden...

His du på død og liv skal til Venezia...vil jeg fraråde deg på det sterkeste å reise i Juni/Juli.

Det er så sinnsykt trangt ,pga utrooolig masse turister. Og tro meg, du skjønner ikke at det kan bli trangt før du selv opplever det.

Man går ,bokstavelig talt, i kø. Og så er det alltid veldig varmt..og da mener jeg veeeldig varmt!

Reis enten på våren eller høsten.

Men hvis du absolutt reiser på denne årstiden,bør du få med deg Garda også. Ligger ikke så langt unna....men her er det også mye folk,altså... :ler:

Skrevet

Takk for svar, det aner meg at det er mye folk ja. Kanskje best å styre unna de verste plassene. Det kjedelige er at på jobben må vi ta ferien i juli, så hvis vi skal reise blir det da!:)

Hvilke plasser ville dere reist ellers? Det viktigste er at det ikke er for mye folk, og at det blir en avslappende, herlig ferie!:)

Gjest Anonymous
Skrevet

Finn dere en liten by på nord- vestkysten av Italia, der er det utrolig mange nydelige steder :kul: , som ikke blir så trykkende varme som Roma og de andre storbyene. Selvfølgelig er det turister og folk også her, men dette er steder som er fullest i august, når italienerne selv har ferie. Jeg var der i juli, og opplevde ikke noen overfyllte steder. Jeg tenker på kyststrekningen fra Roma og opp til Genova. For eksempel kan jeg nevne Cinque Terre, Rapallo, Portofino, Portovenere og La Spezia. Men det finnes sikkert mange andre også, ta frem atlasen og let!! Ta rutefly til Roma, Genova, Firenze eller Milano og tog derfra, eller lei bil om du tør :wink:

Skrevet

Jeg har kun vært i Roma, men ble mildt sagt forelsket i byen da vi var der i august for snart to år siden. Utrolig vakker by, og maten var himmelsk! Mye å se på! Anbefales!

Gjest Italiafan
Skrevet

Har vært i Italia de siste 7 år og elsker landet. Anbefaler for eksempel Isola del Giglio som ler en øy som igger utenfor vestkysten. Fantastisk øy! Sardinia er også å anbefale og Norwegian flyr faktisk direkte til Olbia.

God ferie! Kanskje vi møtes :-)

Skrevet

Flott med tips, nå har jeg litt mer å søke og lese om :-)

Verken meg eller sambo er lysten på bilkjøring der nede. Hva med prisnivået da? Like dyrt som i Norge overalt eller?

Skrevet

Beklager for å bryte inn her.. har bare et spørsmål :-) Hvordan er det i Italia i slutten av Oktober?

Skrevet

Fremdeles herlig! Men temperaturen kan variere! Absolutt perfekt for storbyferie der nede da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...