Gå til innhold

Thassos - Anbefales!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har akkurat kommet tilbake fra den greske øya Thassos. En vidunderlig øy, vakker, stille og rolig, og ikke minst billig!

Flotte strender, og svært hyggelige mennesker!

For deg som ikke vil ha "tut&kjør" døgnet rundt, f eks barnefamilier og voksne par, så anbefaler jeg denne øya! Strendene på sørkysten, ved Limenaria, er best, men fine strender finnes overalt! Jeg reiste med Ving, og bodde på leilighetshotellet Green Bay, et nytt hotell med veldig hyggelig vertskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig med deg, Thassos er en herlig øy. Vi var der i 1996 og jeg har bestemt meg for at jeg en dag skal tilbake dit igjen. Ble veldig godt kjent med mange av de som bor der. Ei svensk dame bla som er gift der nede og driver en bar (Thassos by), hun heter Maria, hun er trolig der enda?!? Eneste bakdelen synes vi er at det er ferje dit fra fastlandet, synes ikke det er så ideelt når når vi har fått barn, ihvertfall ikke når de er små..............men sann meg mine ord..........VI SKAL tilbake !!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det heter da for f%&# ikke BAKDELEN, Stinemor, det heter ULEMPEN! Huff, sier jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da..........ble et ord feil?!? Vet ikke hvor du kommer fra på Norgeskartet, men beklager, her jeg kommer fra bruker vi faktisk ordet bakdel for ulempe.........selv om du kanskje forbinder ordet med rumpe! Får vel nå kritikk tilbake regner jeg med om at jeg sannsynligvis bor et sted der det finnes bare idioter............jeg hever meg over det.........glatt! Trodde faktisk ikke at det jeg skrev ble korrekturlest.

Ha en fortsatt kjempefin dag icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Stinemor,jeg nekter faktisk å tro at "bakdelen" er et alment akseptert uttrykk for ULEMPE, uansett hvor i landet man bor.

Men at noen få, svært få, sleiver med språket sitt her og der over hele landet, har jeg registrert forlengst... syns du det er OK å være blant de svært få, som gir blaffen?

Din måte å bruke "bakdelen", sammenligner jeg med folk som ikke klarer å skille skj- og kj-lyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde faktisk at dette var et innlegg om Thassos jeg, men tok tydeligvis feil, har jeg møtt på en norsklærer eller?!?

Uansett, dette blir for dumt, tror jeg heller skal gå å lage skjøttkaker til skjæresten min kommer fra jobb (hi-hi-hi)!

Å, ble det feil igjen?!? Beklager.........KJÆREST, KJØTTKAKE........skal aldri skje igjen!!!!

Ha en fortsatt kjempefin dag ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk av dialektord eller ikke har vært diskutert flere ganger.

Dette var en tråd om Thassos - la oss derfor fortsette å diskutere Thassos og ikke rettskriving/bruk av dialekt.

Skravla (mod)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...