Gå til innhold

Hva har skjedd med pus? (Bilde)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min lille pus har fått noe i pannen! :( Det er ikke akkurat et sår, men det mangler hår på et relativt stort område, og er det litt rødt noen steder, som bittesmå sår, eller irritasjon, eller vet ikke.. Hun viser ingen tegn til reaksjon når jeg tar på det, så det virker ikke som at det gjør vondt.

Jeg så det plutselig igår. Hun er ikke ute alene enda. Vært ute etpar ganger i bånd sammen med meg. (Det er en kattunge på rundt et halvt år). Har en katt til, og de pleier å leke mye sammen, og småslåss. Men skjønner ikke hvordan han kan ha gjort det mot henne, for det ser jo ut som det er et rundt område av hår som er dratt rett ut. Hva skulle han ha gjort for å gjøre det?..

Noen som vet hva det kan være? Burde jeg oppsøke veterinær eller avvente? Hun oppfører seg ellers som vanlig.

Sorry for svæært bilde, men får ikke til noe annet..

1398173.jpeg

Takk for hjelpen!

Anonym poster: 0f7299e392cd5dad2cab47407cde4ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det ble jo ikke så svært som det så ut som da jeg skrev innlegget kan man si....

Prøver igjen med normal str:

xqgvaf.jpg

Anonym poster: 0f7299e392cd5dad2cab47407cde4ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, aner ikke hvorfor det ble dobbelpost med anonym bruker i ene innlegget, det var ikke meningen. Håper moderator kan slette dette, så det ikke blir så mye rot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan katten din ha hatt et sår med rue som har grodd? og at pelsen har detti av? Eksem som har klødd? Kan være så mangt, ring veterinær om det utvikler seg. Så lenge pus ikke har vondt/ubehag selvsagt.

Lykke til. :)

Anonym poster: b0e4ec92ef6f2e9216ce4c86824669b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser det ut lengre inn mot øret og på andre siden av pannen? Hvis du finner maken prikker/små sår der og, kan det være tegn på ulike typer allergi (f.eks forallergi).

Hvis det ser helt fint ut ellers, tror jeg som AB over, at det har vært et sår der hvor ruren har falt av og etterlatt seg et hårløst område.

Ringorm er også en mulighet, men det er sjelden man finner det på katt nå om dagen, og lite sannsynlig hos din katt som bare har vært ute et par ganger i sele. Dessuten er både utseendet og utviklingen litt annerledes, så det er langt fra det første jeg ville mistenke.

Jeg ville bare ha sett det an noen dager om det vokser i omfang/blir mer rødt og hissig, eller om det holder seg slik det er. Håper bare hun ikke begynner å klø en masse der når håret vokser ut igjen, for da blir det sår, betennelse med påfølgende antibiotikakur, og det kan være greit for en sånn liten skjønn frøken å slippe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han fått noen dråper av noe slag? Mot flått eller orm? Min tåler ikke slike dråper og får akkurat samme utslett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...