Gå til innhold

Navnet Anders.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg blir bare mer og mer glad i navnet Anders. Når blir det greit å ha det navnet på ungen sin? Det er jo mange som har dette navnet nå både barn, voksne og gamle, jeg synes det er veldig pent navn og tenker ikke negativt om det om jeg hører en som heter det nå.

Anonym poster: e67b09b83ab57856a3a2de3c7af91e01

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er helt greit jeg, reagerer ikke om folk kaller barna sine Adolf heller (men kan godt være fordi jeg kjente en gammel hyggelig mann som het det).

Det er bare navn.

Anonym poster: 8dda89a56631f75eff1dd07a3a8d2fb9

• Liker 1
Gjest Purple Haze
Skrevet

Sønnen min heter Anders, og jeg blir skikkelig lei meg når enkelte mener at det skal være et belastet navn. Det er det virkelig ikke. Bare fordi en idiot heter det, bør man ikke tenke at navnet har noe med det å gjøre.

• Liker 3
Skrevet

Jeg assosierer ikke noe negativt med navnet Anders. Hadde ikke stusset over det om noen jeg kjente ga barnet sitt det navnet. Jeg synes at det er et alt for typisk og vanlig navn til å bli svertet av én mann.

• Liker 3
Skrevet

Jeg mener ikke det er et belastet navn (mtp Anders Behring Breivik?) han ble jo aldri omtalt som Anders, kun etternavn, så det skaper ingen assosiasjoner hos meg.

Anonym poster: e77d77ad7f669dd36e98dfed517da78b

• Liker 2
Skrevet

Jeg assosierer ikke noe negativt med navnet Anders. Hadde ikke stusset over det om noen jeg kjente ga barnet sitt det navnet. Jeg synes at det er et alt for typisk og vanlig navn til å bli svertet av én mann.

Enig!

Anonym poster: 3c05be31cbaee19ca6bb12f06d6615bd

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns Anders er et kjempefint navn, og kjenner flere ved det navnet. Har utelukkende positive assosiasjoner til det navnet.

• Liker 2
Gjest Violetta
Skrevet

Man burde absolutt ikke slutte å bruke dette navnet pga massemorderen. Da får han noe av den oppmerksomheten som han ønsket.

• Liker 2
Skrevet

Det er nok langt kjipere for de som har etternavnet. ;)

Anders er et kjempefint navn! :)

• Liker 2
Gjest Elissima
Skrevet

Syns det er et fint navn jeg. Hadde forøvrig en katt som het Anders, han var så snill!

Gjest Silvermist
Skrevet

Tenker overhodet ikke på ABB når jeg hører navnet Anders. Kjenner flere som heter Anders, greie gutter alle sammen, og har gode assosiasjoner til navnet.

• Liker 2
Skrevet

Anders er da et helt vanlig, fint navn! Selv tenker bare på barnet til bestekompisen min jeg:) Tiltaler heller ikke en landssviker med fornavn og assosierer derfor ikke ham med navnet Anders.

Anonym poster: 95392b4e3a1d902580f14dcf113896b4

Skrevet

Når jeg hører navnet Anders, så tenker / assosierer jeg det med han slemme mannen..

Men navnet i segselv er jo fint.

Anonym poster: 694ebdbf7aea6cf641ad3c31fa9f2f51

• Liker 1
Skrevet

For å være helt ærlig tenkte jeg ikke på idioten i fengsel i det hele tatt når jeg leste innlegget ditt, ikke før jeg jeg leste innlegg nr. to. Synes absolutt ikke Anders er et belastet navn, har selv en del venner som heter det og synes det er veldig fint.

Jeg tenker at et navn først blir belastet når ingen vil bruke det lenger. (Vidkun, Adolf etc).

Skrevet

når jeg hører navnet Anders tenker jeg på

Ander Bardal

og

Anders Jakobsen og det er vell bare positivt

• Liker 1
Skrevet

Helt greit å bruke det navnet. Er jo et vanlig, og fint, navn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...