Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått i gave, tur til Amsterdam. Hovedformålet er tulipanblomstringen. Er det noen som har vært I Amsterdam som kan foreslå noe mer to hunkjønn kan gjøre en langhelg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Museum!

Pannekaker!

Rare, små butikker (beveg dere bort fra hovedgaten)

Marked (Waterlooplein f.eks.)

Zoologisk hage

Botanisk hage

Sitt i solen og se på folk

Ligg i solen i en park og se på folk

(elsker Amsterdam...)

Skrevet

Takk for tips. Skal sjekke videre på forslagene dine.

Skrevet

Det er absolutt ikke noe problem å slå ihjel en langhelg i Amsterdam. Vandre gatelangs, kikke på folk, spise/drikke på knøttsmå steder langs med kanalene. Ta trikken til dyrehagen eller besøk bryggeriet Brouwerij 't IJ. Fra Ansterdam går det fint an å ta en dagstur med tog til andre byer også.

Anonym poster: 0fe56580e7dc047d3fcefde0c35a7726

Skrevet

Amsterdam ... åhh Amsterdam! GLED DEG! Jeg dro dit alene på en impulstur i sept/okt, var helt fantastisk, som noen nevner er det ikke problem å få tiden til å gå i den byen, tiden går alt for fort. Jeg syns det var veldig hyggelig med en båttur i kanalene for å se byen, kjempehyggelig. Ellers er det mange flotte museer, og vondelpark er fantastisk!

Ellers kan jeg anbefale Anne Franks hus, veldig sterk opplevelse. Men dra tidlig for å unngå kø. På kvelden gikk jeg turer langs kanalene, og ikke minst sitt på en utekafe og spis eplekake! mmm mm!

God tur:)

Skrevet

The Dungeon og Madam Tussauds er ogsaa noe aa faa med seg! :)

Skrevet

Takk alle sammen.

Noen som har kjøpt klær og kan anbefale et sted å handle?

Skrevet

The Dungeon og Madam Tussauds er ogsaa noe aa faa med seg! :)

Personling så syns jeg disse to stedene har vært skuffende kjedelig hver gang. Det er dyrt og alltid lang kø!

Anbefaler deg å vandre litt rundt, Amsterdam er en liten by og man kan lett gå fra en ende av byen til en annen.

De har mange koslige puber med god vin.

Anbefaler en dag i vondelpark, piknik eller noe. Det var litt kaldt når jeg var der ifjor mai, men var ikke sol eller noe, så får håpe du er heldigere :)

Kattenkabinet var morsomt. Og rijksmuseet.

Anonym poster: d67eb8eb14b76d431d0f0f6578847e76

Skrevet (endret)

Takk alle sammen.

Noen som har kjøpt klær og kan anbefale et sted å handle?

Ja :Nikke:. Når du står med ryggen til Centraalstation og køen av mennesker går rett frem bortover Damrak: gå inn i parallellgata Niewendijk til høyre for deg. Masse snacks av klær i alle farger og utgaver, dog færre i større størrelser. Følg denne opp til Dam. Bak Paleis på Dam ligger kjøpesenteret de Bijenkorf; masse merkeklær og søndagsåpent. På andre siden av Dam begynner Kalverstraat som du følger helt til Muntplein. Husk å kikke inn sidegater: endel fine brune vannhull underveis :ol: . Når dere kommer til Munttoren er sannsynligvis kortet gått varmt for lenge siden, og det er tid for å tilbringe resten av ettermiddagen på en utecafé og se på mennesker. Og dette gjøres i prinsipp hvor-som-helst i denne herlige byen, men allerbest: over Muntplein og inn i Regulierdwardsstraat (eller noe sånt :laugh: ) og etter 200m har du Rembrandstplein med en haug med utecafeer, masse herlige mennesker, i sommerhalvåret gatesjonglører etc. Er også et bra område å gå ut i på kveldstid. Å spise gjør du også hvor-som-helst, men allerhelst i området Leidseplein som har flere sidegater nesten utelukkende med mat fra alle verdenshjørner. Leidseplein er også bra på kvelden :danse:

God tur, kos dere!

Endret av gustav
Skrevet

Takk gustav! Flott info! Heldigvis er jeg en liten str i klær og det er en av grunnene til at jeg nå gleder meg enormt til å sjekke ut tipsene dine. Sender dere alle :blomst: som takk for at dere tar dere tid til å svare.

Skrevet

Coffeeshop.....

Anonym poster: b36193badb2bce1f0166d6ba3727ed14

Skrevet (endret)

Typen min bor der og er derifra og jeg har vært der mange ganger. Vet at det er mange museumer man kan gå på. Nasjonalmuseum eller hva det nå heter? Favoritten min var dyreparken da:) Mange koselige restauranter og barer/kaffeer i byen også. Har vært i Anne Franks hus for lenge lenge siden. Det var jo interessant. Kanalturer kanskje? Har hørt at det er en sånn restaurant kanal båt hvor man kan spise middag og drikke vin på. Har ikke vært på det selv. Men generelt sett er Amsterdam en veldig koselig by :)

Endret av Catgirl
Skrevet

Coffee shop og deretter bare vandre rundt med et smil rundt munnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...