AnonymBruker Skrevet 21. februar 2013 #21 Skrevet 21. februar 2013 vil virkelig se forskning som bygger opp at man kan ha gener for få kroppsbyggerfysikk av mengdetrening og intervaller. Kroppen hennes er ikke engang ideel for sporten hun driver med. Langrennsløpere trener da styrke også? Anonym poster: 8128bcb8ca2fc5b8239d96aa1ec2ed8b 2
Sophie-Ann Skrevet 22. februar 2013 #22 Skrevet 22. februar 2013 Tråden er ryddet for avsporing Sophie-Ann, mod
Anciol Skrevet 22. februar 2013 #23 Skrevet 22. februar 2013 (endret) Ikke tale om at Bjørgen doper seg, hun er helt naturlig og veltrent, som nevnt finnes det store og kraftige kvinner:) har pratet med henne på toget en gang:)! Hun likte mine små barn så godt:) Endret 22. februar 2013 av Anciol
I Grosny Skrevet 22. februar 2013 #24 Skrevet 22. februar 2013 At hun har den kroppen hun har har mye med gener å gjøre. Noen får veldig definerte muskler av så intens trening, mens andre ikke får det. Johaug har bortimot samme kapasitet, men hun ser helt annerledes ut. Utslagene er spesielt store hos kvinner. Det har absolutt ingenting med doping å gjøre. Hun tar forresten astmamedisin. Den hun bruker var oppført som prestasjonsfremmende før, slik at du trengte godkjenning for å bruke den. Nå er det slått fast at den ikke gir noen fordel, og alle kan bruke den fritt. Anonym poster: ff2302c74706d2a97bae9bf18d9bc24d Therese begynner å få muskler hun ogå, men hun er yngre , og ikke like utviklet. Dessuten er Marit flinkere enn Therese til å spise. Men Therese kommer seg. Med så voldsom trening som disse jentene driver med, så blir de muskulløse. Hvis de spiser nok. 1
I Grosny Skrevet 22. februar 2013 #25 Skrevet 22. februar 2013 (endret) Tviler på hun er dopet. Jeg er mer skeptisk til Dæhlie og Ulvang Magnar Dahlen var Norsk smøresjef under Lillehammer OL. Han er ett fantastisk smøregeni. Norge hadde best ski der og da. Gli og feste betyr mer enn stereoider og hematokrittverdier. Det er fulllt mulig at det forspranget smørerne ga gutta våre var mer enn nok til å gi dem overtaket. PS. Hadde Emil Jønsson hatt like god gli som Alex Harvey, så hadde han tatt medalje på sprinten i går, kanskje til og med gull. Jeg tror Harvey hadde bedre gli enn Kriukov, Nordthug og Jønsson. Endret 22. februar 2013 av I Grosny
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #26 Skrevet 22. februar 2013 Selvsagt gir den en fordel, ellers hadde hun ikke brukt den. Men ingen fordel utover å være frisk. Og så kan folk med naturlig lave blodverdier på samme måte mene bloddoping for å få samme blodverdier som konkurrentene burde vært lov, osv. Joda, du må gjerne spikke fliser, men det var vel rimelig åpenbart at jeg mente nettopp det. Jeg ville frem til at astmamedisinen kun gjør at Bjørgen forsøksvis fungerer som hun ville gjort uten astma, og at det ved bruk av denne medisinen ikke er mulig å oppnå noen kapasitet høyere enn du hadde kunnet uten astma. Nevnte det kun fordi Kowalczyk tidligere mer enn hintet om at Bjørgen fikk en urettmessig fordel ved å bruke astmamedisin. Nå har Kowalczyk all mulighet i verden til å stappe seg full av Symbicort - det hjelper ikke så lenge hun ikke har noen astma å behandle. Så kan det jo alltid diskuteres om ikke det å ha div. sykdommer er en del av gamet, men det er ikke poenget her. Anonym poster: ff2302c74706d2a97bae9bf18d9bc24d
Apis Skrevet 22. februar 2013 #27 Skrevet 22. februar 2013 Joda, du må gjerne spikke fliser, men det var vel rimelig åpenbart at jeg mente nettopp det. Jeg ville frem til at astmamedisinen kun gjør at Bjørgen forsøksvis fungerer som hun ville gjort uten astma, og at det ved bruk av denne medisinen ikke er mulig å oppnå noen kapasitet høyere enn du hadde kunnet uten astma. Nevnte det kun fordi Kowalczyk tidligere mer enn hintet om at Bjørgen fikk en urettmessig fordel ved å bruke astmamedisin. Nå har Kowalczyk all mulighet i verden til å stappe seg full av Symbicort - det hjelper ikke så lenge hun ikke har noen astma å behandle. Så kan det jo alltid diskuteres om ikke det å ha div. sykdommer er en del av gamet, men det er ikke poenget her. Anonym poster: ff2302c74706d2a97bae9bf18d9bc24d Nå har vel ikke Kowalczyk så mye hun skal ha sagt om andre som doper seg 1
Leifern Skrevet 22. februar 2013 #28 Skrevet 22. februar 2013 Nå har vel ikke Kowalczyk så mye hun skal ha sagt om andre som doper seg Er det "dopingdommen" fra 2005 du sikter til? Interessant å lese f.eks. wikipedia der. I Norsk wikipedia ser det ut som en vanlig dopingsak mens i den internasjonale ser man hva som faktisk skjedde, i praksis en ikke-sak. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #29 Skrevet 22. februar 2013 Langrennsløpere trener da styrke også? Anonym poster: 8128bcb8ca2fc5b8239d96aa1ec2ed8b Hva så om de trener styrke, nek, når de ellers trenger mengdetrening å utenholdenhet av en annen verden for å være god i idretten? Eller tror du muskler bare magisk popper opp av å løfte vekter? Det er lite sansynlig at en kropp bare naturlig tillater seg å legge på seg sånn med muskler når man holder på med så mye mengdetrening, intervaller, kardio, utholdenhet og langdistanse. Anonym poster: 77d97ce1038919747d53eac51aa6d244
She_Leiva Skrevet 22. februar 2013 #30 Skrevet 22. februar 2013 Jeg kjenner folk som har venner fra samme område som Marit Bjørgen, og de forteller at slekta hennes er kjent for å være muskuløse (spesielt kvinnene visstnok). Mora til Marit skal visst være likedan. Så jeg tipper det har med gode, trønderske gener å gjøre Anonym poster: 6b20ae62f60da3ee73d643b5ea015da1 Dette er faktisk sant. Mora til Marit er faktisk også skikkelig atletisk. Hun driver blant annet sitt eget treningsstudio og var min svømmelærer i mange år. Tror det er en kombinasjon av gode gener og MYE trening. Det er nok ikke snakk om noe doping i Marits tilfelle, hun har alltid vert både atletisk og muskuløs. Dama er derimot ei drittkjerring.
rockarollawoman Skrevet 22. februar 2013 #31 Skrevet 22. februar 2013 Jeg mistenker at hun er flink til å få i seg nok næringsrik mat, samt at testosteronnivået i kroppen øker med den livsstilen hun har (mye trening, hard trening, godt utviklet muskulatur) og det synes også utenpå. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå