Gå til innhold

Kyssesyken, tips mot vond hals?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg har nå hatt kyssesyken i 3uker.. og halsen min er heelt jævlig! hoven på begge sider med masse hvite prikker, den ene siden er så stor at den dekker den hele den ene halvsiden, og svelging er et mareritt. Dessverre var dette kun et virus som ikke kunne gjøres noe med! fikk tips av legen om å drikke isvann, is og te, og holde meg langt unna melk, siden melk gjør ting verre. Men ellers føler jeg meg helt fint, bortsett fra at jeg er mye trøtt og sliten.

Derfor lurer jeg på om noen har tips til halsen, da jeg sliter med mye tykk og slimete spytt... og jeg kjenner det også ligger bakerst i halsen, som verken vil opp eller ned! har lymfeknuter nedover begge siden av hals, under kjeven.. og på den ene siden har jeg store vonde lymfeknuter helt opp til øret, så jeg også får vond i øret...

Noen som vet om det finnes noe som er slimoppløsende?

har akkurat tatt i meg litt c-vitamin siden bakterier ikke liker sure "ting"...

Nå er jeg lei......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre lite råd å komme med i forhold til slimoppløsende annet enn at enkelte halsepastiller kan virke slimoppløsende, det samme med hostesafter selv om ikke hindring er problemet.

Hadde selv kyssesyken for 6 år siden, og for meg ble "redningen" for den såre halsen isbiter.

De lindrer halsen godt samtidig som du får i deg væske. Lykke til, og ta legens ordre om å holde deg i ro på alvor. Jeg gjorde det ikke og sliter fremdeles med trøttheten, lavt immunforsvar og lite energi.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...