Gå til innhold

Noen som har peiling på aksjer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var litt impulsiv og kjøpte aksjer for et par år siden. Omsider er det gevinst på det ene selskapet (Marine Harvest) og jeg vil bare kvitte meg med alt og bli ferdig med aksjene. Mulig at aksjen vil stige ytterligere, men jeg har det relativt trangt økonomisk og det er bare stahet som har gjort at jeg ikke har solgt meg ut tidligere. Jeg angrer også på at jeg gikk inn i MHG, ut ifra et moralsk/etisk perspektiv.

Men hvordan går jeg fram for å selge aksjene? Jeg er kunde hos Nordnet. Jeg setter en pris, og hvis noen byr den prisen så blir aksjene solgt? Hvis jeg f.eks. krever 5,90, men noen vil kjøpe for 5,91, så blir de solgt for 5,91?

Hvis det er noe jeg burde vite i forbindelse med aksjesalg, så tar jeg imot all relevant informasjon. Og hvis det skulle være veldig positive utsikter for MHG, rop ut!

Anonym poster: 0573c4549cb8e7df128b8459ed0779d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Du vil alltid ha to summer.

EN for KJØP og en for SALG

La oss si at KJØP er 5,90 og SALG er 5,91

Det betyr at det finnes kjøpere der ute som har lyst til å gi 5,90 for papiret, mens det er selgere som vil selge for 5,91.

KJØP og SALG kan aldri være lik, fordi da blir jo handelen gjort :)

Hvis du setter salg på 5,90 blir papiret ditt solgt umiddelbart såsant det kjøper er intr i så mange akjser som du har.

Setter du prisen til foreks 5,95 så blir ikke papiret solgt før det er en kjøper som vil betalte 5,95 for papiret.

Hvis du vil bli kvitt det umiddelbart kan du foreks sette summen til det samme som KJØP. Da ser du at det forsvinner på et par sekunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Du vil alltid ha to summer.

EN for KJØP og en for SALG

La oss si at KJØP er 5,90 og SALG er 5,91

Det betyr at det finnes kjøpere der ute som har lyst til å gi 5,90 for papiret, mens det er selgere som vil selge for 5,91.

KJØP og SALG kan aldri være lik, fordi da blir jo handelen gjort :)

Hvis du setter salg på 5,90 blir papiret ditt solgt umiddelbart såsant det kjøper er intr i så mange akjser som du har.

Setter du prisen til foreks 5,95 så blir ikke papiret solgt før det er en kjøper som vil betalte 5,95 for papiret.

Hvis du vil bli kvitt det umiddelbart kan du foreks sette summen til det samme som KJØP. Da ser du at det forsvinner på et par sekunder.

Tusen takk, det var ganske oppklarende :) Edit: haha, gidder ikke å styre for å late som at jeg ikke var TS.

Endret av OnFire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...