Gå til innhold

Chihuahua som tisser/markerer inne - tips?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en Chihuahua på litt over året som har gått fra å ha uhell inne til å markere virker det som. Han løfter benet på visse plasser når vi ikke er hjemme. Eksempelvis stolbenene på kjøkkenet og på putene i kjøkkensofaen.. En ting er når han inne klarer å holde seg hvis vi er lenge borte , men jeg har som sagt inntrykkav at tissingen har blitt til direkte markering.. Dette begynner å bli et stort problem og jeg har rett og slett ingen anelse om hvordan jeg skal gå frem for å avvene han denne uvanen. Tips mottas med takk!!

Anonym poster: fa8c312903f420acf1008989f6c0e4c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen tips?

Anonym poster: 5913ce7f9b6b326d84f44ec7db84efab

Skrevet

Den kjappeste (og mest omfattende) løsningen er å følge med på ham hele tiden, og hvis han løfter på beinet, si NEI, og ta ham med ut med en gang. Du må gjøre det klart at det ikke er akseptabelt å tisse inne.

Skrevet

Ha hunden i bånd hele tiden ,som er festet til deg.Da har du mer kontroll.

Markering har jeg ikke mye peiling på,hva med å google litt og se hva som kommer opp av tips?

Skrevet

Vask med Get off, og ta med hunden ut ofte. Ha falkeblikk på hunden, og ha den i nærheten av deg hele tiden. Når den er hjemme, ikke la den ha tilgang på stedene der den tisser.

Du kan ta den ut etter den har spist, sovet, lekt osv og se om det hjelper også. Men om det er markering, kan det hende akkurat det ikke hjelper ene og alene.

Eddik fjerner også lukt, men jeg har god erfaring med Get off.

Anonym poster: 99c39f170d049bc534ae5dbb51f08cb5

Skrevet

Vask med Get off, og ta med hunden ut ofte. Ha falkeblikk på hunden, og ha den i nærheten av deg hele tiden. Når den er hjemme, ikke la den ha tilgang på stedene der den tisser.

Du kan ta den ut etter den har spist, sovet, lekt osv og se om det hjelper også. Men om det er markering, kan det hende akkurat det ikke hjelper ene og alene.

Eddik fjerner også lukt, men jeg har god erfaring med Get off.

Anonym poster: 99c39f170d049bc534ae5dbb51f08cb5

Denne Get off.. Er det slik at den lukter noe hunden ikke liker, så hunden ikke vil være der/tisse der igjen, eller er det bare slik at den fjerner urinlukten completely?

Skrevet

Min prøvde seg med markering inne da han var rundt året, jeg tok på han markeringsbånd et par ganger, og vips, problemet forsvant som dugg for solen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...