Gå til innhold

Akutte smerter i bryst/mellomgulv

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat hatt mitt andre anfall av ganske sterke smerter i brystet/mellomgulvet. De sitter bak brystbeinet tvers over hele fronten og som et belte bakover på høyre side. Hadde nok trodd det var gallestein om jeg ikke hadde fjernet galleblæra fra før av. Det var ganske.smertefullt, men jeg klarte å sovne fra det en liten stund. Hele anfallet varte et par timer. Hadde et for et par uker siden, da varte det under en time. Er litt sår i området nå.

Har vært syk/forkjølet i tre uker nå, har mest sannsynlig fått en bronkitt nr.2 på disse ukene sa legen i går. Nå kom smertene rett etter jeg hadde tatt Solvipect Comp, sist hadde jeg ikke tatt noe. Er også gravid i uke 25+6.

Noen som aner hva dette kan være?

Anonym poster: ccd3140a59fd2c79c8d80e1a6bb5cd2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen anelse, men jeg ville kontaktet legen med tanke på hvor smertene oppstår. Smerter i/rundt brystet er ikke noe man skal ta lett på, har jeg hørt.

• Liker 1
Skrevet

Kan fort være gallestein selv om galleblæren er borte. Om de ikke er nøye nok når de opererer kan det ligge igjen steiner eller grus i gallegangene.

Skrevet

Kan fort være gallestein selv om galleblæren er borte. Om de ikke er nøye nok når de opererer kan det ligge igjen steiner eller grus i gallegangene.

Men det er over 5 år siden jeg ble operert, og gikk ned 50 kg i vekt året etterpå, så da er det vel sannsynlig at jeg hadde fått disse smertene tidligere?

Skrevet

Jeg har forresten også hatt en crp på mellom 30 og 39 disse ukene, fikk Penicillin for bakteriell bronkitt etter det første anfallet. Hadde faktisk smerter på venterommet før jeg gikk inn til legen, nevnte det for han, men fokuset var da på bronkitten. Hadde ekstremt med slim på lungene og jeg trodde egentlig det hadde skylden

Skrevet

Jeg har forresten også hatt en crp på mellom 30 og 39 disse ukene, fikk Penicillin for bakteriell bronkitt etter det første anfallet. Hadde faktisk smerter på venterommet før jeg gikk inn til legen, nevnte det for han, men fokuset var da på bronkitten. Hadde ekstremt med slim på lungene og jeg trodde egentlig det hadde skylden

I og med du er gravid i tillegg hadde jeg kontaktet legen.

• Liker 1
Skrevet

Kontakt legen! Leveren ligger i det området.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar :) Jeg skal til legen i morgen for kontroll av crp, så skal høre med han hva han syns da. Jeg er helt fin nå, men får heller ringe om jeg skulle få et nytt anfall i dag.

Skrevet

Ja, ring for all del dersom du skulle få denne typen anfall en gang til. Jeg hadde det i en ukes tid i mitt svangerskap, og i mitt tilfelle så viste deg seg å være HELLP-syndrom (alvorlig svangerskapsforgiftning med leverpåvirkning).

Nevn for all del smertene dine for legen, og få han gjerne til å slenge på en sjekk av leververdier og blodplater i tillegg...

Skrevet

Hadde du konstante smerter eller anfall? Det er jo over to uker siden det forrige anfallet mitt og jeg har ikke merket noe til det i mellomtiden

Skrevet

Jeg hadde dette for et år siden, viste seg å være magesår. Øverst i magesekken, ved spiserøret. Fikk tabletter.

Skrevet

Hadde du konstante smerter eller anfall? Det er jo over to uker siden det forrige anfallet mitt og jeg har ikke merket noe til det i mellomtiden

Smerter av og på i en ukes tid før det smalt til med konstant vondt.

Men, det er mye rart som ligger i dette området i magen, og det trenger ikke være noe alvorlig heller. Uansett så synes jeg at du skal gi beskjed til legen din om smertene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...