Green Skrevet 23. mars 2004 #21 Del Skrevet 23. mars 2004 ofte er det berre brureparet som er med på øvinga i kyrkja. Og ein muntleg gjennomgang er vel ikkje alltid tilstrekkeleg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Green Skrevet 23. mars 2004 #22 Del Skrevet 23. mars 2004 ikkje meininga å gjere dette til eit problem altså! Det går heilt sikkert fint viss ein er litt førebudd Det er sikkert berre fort gjort at der er VELDIG mykje å tenke på med eit bryllaup og då er kanskje plasseringa i kyrkja ein av dei tinga som ein ikkje går rundt og tenker aller mest på? Veit ikkje eg men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 23. mars 2004 #23 Del Skrevet 23. mars 2004 Når det gjelder vielsen, er dette noe vi absolutt går rundt og tenker på. Vi vil at vielsen skal være slik vi vil ha den, og den er viktig for oss. Så det å tenke på hvor forlovere og foreldre skal sitte må vi helt klart øve på og huske på. Vi skal ha min far og hans mor oppe ved alteret sammen med oss, og det er så vanlig i min familie at vi faktisk ikke har tenkt på at det går ann å gjøre det på noen annen måte.... :-) Dette er noe vi vil, og noe foreldrene våre setter pris på vet vi. Syntes det er like viktig at alt rundt vielsen blir "rett", som alt det andre som skal skje resten av dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lampeskjerm Skrevet 23. mars 2004 #24 Del Skrevet 23. mars 2004 Det er viktig med en gjennomgang før bryllupet dersom det skal være mange involverte. Det garanterer selvsagt ikke at alt går på skinner til dagen kommer. Et lite tips. Ta kun med dere dem som har en rolle i kirken (+ evt. foreldre til brudepiker/svenner). Det blir fort kaos når forlovere har med seg samboer+ unger og om foreldrene har med seg sine samboere eller nye ektefeller. Jeg prøver alltid å gi beskjed om dette til de som skal øve. Grunnen er at jeg har vært med på øving hvor det var fullstendig kaos fordi det var mange som kom som ikke hadde noen rolle. Da blir det bare bråk og vanskelig å konsetrere seg og gi tydelige instruksjoner. Det er også lurt at prest og brudepar blir enige seg i mellom på forhånd om hvordan de vil ha det. Så blir det ingen diskusjon under selve øvingen. Lampeskjermen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 23. mars 2004 #25 Del Skrevet 23. mars 2004 Vi skal ha forloverne og begges foreldre sittende der. Det er mest vanlig i kirken vi skal gifte oss i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå