Gå til innhold

Eie eller kjøpe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig best økonomisk sett ut i fra hvordan markedet er nå? Kjøpe eller eie en leilighet?

Hørt av flere at boligprisene vil synke innen en 2-årstid, også hører man de på den andre siden som mener det har vært en økning og det har blitt sagt lenge.

Jeg har virkelig ikke peiling på sånt. Hørt at grunnen til at det vil synke er på grunn av finanskrisa? Bør man vente 2 år før man kjøper leilighet? Jeg har snart spart opp nok penger til 15% av egenkapitalen men blir så usikker på dette her. Skjønner at ingen kan vite hundre prosent sikkert, men kanskje noen som har noe peiling likevel? :vetikke:

Anonym poster: 773b107999f11e1a8313e07e7c1d6baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS: Så rotete jeg ser jeg har vært. Mener selvfølgelig eie eller LEIE

Anonym poster: 773b107999f11e1a8313e07e7c1d6baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpe! Å leie bolig = kaste penger ut av vinduet.

Men er det det nå som det er så dyrt også?

Man vil ikke spare penger ved å leie og vente å kjøpe fordi boligprisene kanskje vil synke?

Anonym poster: 773b107999f11e1a8313e07e7c1d6baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ved å kjøpe investerer du i din egen fremtid. Det du betaler ned blir din formue. Her i Byen hvor jeg bor vil boligprisene stige fordi det ikke bygges noe særlig. Jeg tror ikke boligprisene vil synke mye noe sted i Norge. Du kommer antagelig ikke til å bo så lenge i den boligen du kjøper at du vil oppleve noe særlig tap når du skal selge.

Dersom du snakker med en eiendomsmegler om råd vil de kunne gi deg noen hint om fremtidsutsiktene for boligpriser i ditt distrikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer antagelig ikke til å bo så lenge i den boligen du kjøper at du vil oppleve noe særlig tap når du skal selge..

Neivel? Og hvordan vet du at TS ikke kommer til å bo der særlig lenge?

Merkelig ting å si.

Anonym poster: 3d7a75f1bae815c380798f5985020441

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skriver antagelig. Dersom det er et førstegangskjøp er eet mest nærliggende å tro at TS kommer til å flytte på seg om noen år. Men jeg har og bedt TS gå til eiendomsmegler for å få 'lokale'-råd.

Kom med egne råd før du kritiserer andres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er førstegangskjøper og har tenkt til å bo der en god del år...

Men om jeg selger og flytter til et annet sted vil vel prisene gå ned for det nye stedet også(om prisene går ned)?Da taper man jo mye penger selv om man investerer nå, så kan man jo tape mye på det? Kommer alltid til å bo i det området her, så prisene vil sikker synke det samme. Dette ble dårlig forklart

Kjedelig å kjøpe en leilighet nå til 2000000 også vil den kanskje gå ned skikkelig mye og ikke være verdt det i det hele tatt, så sitter jeg med det store lånet for en leilighet som kanskje ikke er verdt det store lånet en gang..

Noen andre som har noe peiling?

Anonym poster: 773b107999f11e1a8313e07e7c1d6baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi så bra :) har ikke lest alle tråder på kg så var ikke klar over det

Anonym poster: 773b107999f11e1a8313e07e7c1d6baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...