Gå til innhold

Et liv uten skavanker!


Gjest Elize

Anbefalte innlegg

Hva er det jeg har begitt meg ut på?!? Trene jeg?? På treningssenter?

Ja, hvorfor ikke!

Jeg har flere ganger før forsøkt å trene, men det har aldri blitt noe av det. Kommer i gang med en økt eller to på stuegulvet hjemme, men noe mer har det aldri blitt. Kjøpte klippekort på svømmehallen for noen år siden, men har kanskje bare brukt 3 klipp.

Men nå har jeg endelig bestemt meg for at jeg trenger å begynne å trene. Spesielt siden behandleren min mener at det er det som må til for å bli kvitt en skade jeg har slitt med en tre års tid.

Så da bar det hjem for å overtale mannen. Og til min store overraskelse sa han ja, hvorfor ikke? Så da meldte vi oss inn på et av byens lokale treningssenter. Jeg gruet meg endel, ettersom jeg aldri har satt foten min innenfor et treningssenter før.

Så her om dagen var vi på oppstartstime. Fikk veiledning i hvordan apparaten fungerer og litt informasjon om selve senteret. Skulle vi dra hjem etter oppstartstimen eller skulle vi trene?

Vi valgte å trene :)

Siden denne treningsdagboka skal handle om meg og ikke mannen min velger jeg nå å bare skrive om min trening.

Jeg trente vel en god halvtime. Syklet litt og gikk litt på en elipsemaskin.

Nå blir det ikke noe trening før mandag, hvis ikke jeg drar en tur i svømmehallen etter jobb! Klippekortet mitt er jo fortsatt gyldig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

Gratulerer med flunkende ny treningsdagbok og begynnelsen på noe fint :)

Jeg liker at du og mannen trener sammen, har dere bestemt dere for hva som skjer hvis den ene ikke kan? Og hva hvis den ene ikke gidder? Jeg spør bare fordi jeg er nysgjerrig altså!

Har du noen konkrete mål med treningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flunkende ny treningsdagbok og begynnelsen på noe fint :)

Jeg liker at du og mannen trener sammen, har dere bestemt dere for hva som skjer hvis den ene ikke kan? Og hva hvis den ene ikke gidder? Jeg spør bare fordi jeg er nysgjerrig altså!

Har du noen konkrete mål med treningen?

Tusen takk for at du er innom boka min :)

Ja, det er gøy å trene sammen. Da kan vi dra hverandre litt igang. Ja, vi har tenkt litt på hva vi gjør da. Jeg tørr ikke å gå på senteret alene, men når jeg blir bedre kjent der tørr jeg nok å gå alene. Vi blir nok til å begynne med kun å trene sammen.

Første målet mitt er å forbedre skaden min og unngå flere langtidssykemeldinger. Eller er det jo et stort pluss hvis jeg klarer og stramme opp litt her og litt der. Er normal slank, men har litt for mye på magen som hadde vært supert om hadde blitt litt mindre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg faktisk i svømmehallen :)

Var bare i bassenget i en halv time og svømte ikke så mange lengder, men jeg fikk iallefall beveget meg litt.

Nå blir det ingen trening før mandag, men kjenner at jeg allerede gleder meg til å gå på senteret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jeg pleide å svømme masse før! Men av en eller annen grunn har jeg sluttet. Er så mye herk å måtte dusje både før og etterpå og tørke seg, føler jeg. Men savner den rolige følelsen svømming gir. Kjente jeg ble litt inspirert, så kanskje jeg kommer meg på svømming i løpet av neste uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å svømme masse før! Men av en eller annen grunn har jeg sluttet. Er så mye herk å måtte dusje både før og etterpå og tørke seg, føler jeg. Men savner den rolige følelsen svømming gir. Kjente jeg ble litt inspirert, så kanskje jeg kommer meg på svømming i løpet av neste uke! :)

Det er såå godt å svømme, men må si meg helt enig i at det er et forfredelig styr. Det er kjappere å dra på treningssenteret, så derfor blir det ikke svømming så ofte. Men mulig jeg får en svømmetur i løpet av helga :) Må bare ut å kjøpe nytt svømmetøy! Alltid gøy å shoppe litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært på badeland i dag :-) Så deilig i forhold til den trasige svømmehallen vi har der jeg bor.

Der jeg var i dag hadde de både sklie og boblebad :-)

Fikk svømt noen lengder og slappet av i boblebadet :-)

I morgen blir det en tur på treningssenteret! Gleder meg faktisk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingen tur på senteret i går :-( Planla å gå en tur, men det var så dårlig vær. Men nå skal jeg på senteret etter jobb. Skal sykle litt og gå på elipsemaskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingen tur på senteret i går :-( Planla å gå en tur, men det var så dårlig vær. Men nå skal jeg på senteret etter jobb. Skal sykle litt og gå på elipsemaskinen.

Jaja, så ble det ingen tur på senteret på tirsdag :-( Men i går var jeg der.

Syklet, gikk på elipsemaskinen og trente litt styrke. Gikk igså litt på tredemølla. Stilte den på 15 i motbakke og hadde 2,5 på fart, ganske ikke så veldig imponerende, men kan ikke løpe med skaden min.

Så får vi se om det blir noe trening i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

15 i motbakke er imponerende jo! Var jo ikke raske farta, men regner med lår og rumpe kjente det godt! Flink er du!

Jeg er sengeliggende med feber og hoste, så hadde vært fint om du trente litt for meg også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elize

15 i motbakke er imponerende jo! Var jo ikke raske farta, men regner med lår og rumpe kjente det godt! Flink er du!

Jeg er sengeliggende med feber og hoste, så hadde vært fint om du trente litt for meg også! :D

Takk takk :-) Og god bedring igjen :-)

Har en skade i en fot, så får ikke løpe, men får gå i oppoverbakke. Føler meg litt dum når alle andre løper for harde livet, mens jeg ser ut som jeg er på søndagstur.. Men men, må bare lære meg å ikke bry meg om hva andre synes.

Endret av Elize
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elize

Var på senteret i går, ble en dårlig økt, men var nå værtfall der. Syklet i 22min og gikk på elipsemaskinen i 8min (virkelig hater den maskinen). Gikk også litt på tredemølla med samme styrke som sist, men hadde nesten ingen motivasjon så ga meg litt tidligere enn jeg bruker.

Men satser på å få en økt i morgen formiddag etter jobb :)

Har prøvd å være litt flink med kostholdet også, men det er jammen meg ikke enkelt. Har allerede hatt taco og litt sjokolade til frokost :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...