Gjest care Skrevet 21. mars 2004 #1 Skrevet 21. mars 2004 Jeg er så skuffet over mine teflonpanner og kaseroller som jeg har fra høyang. Teflonbelegget fungerer ikke lenger. Er det noen som vet om oppvaskmaskin ødelegger et slik belegg? Hva kan jeg gjøre for å redde evt. nye teflonpanner i fremtiden? :veldigsur:
Gjest Embla s Skrevet 21. mars 2004 #2 Skrevet 21. mars 2004 Fra Høyang?! Det skal jo være kjempekvalitet, kjempedyre saker.. Jeg har en teflonkasserolle fra Høyang som vaskes i oppvaskmaskin daglig. Har holdt i over 6 år. Syns du bør vurdere å klage faktisk. (har ellers hørt at teflon ikke er så bra når det kommer til stykket. Er noen stoffer der som ikke er helt heldige.? :-( ) Også har jeg alltid lurt på: Siden ikke noe sitter fast på teflon' - hvordan får de teflonen til å henge fast i kaserollen *jobbe intenst*
Gjest care Skrevet 21. mars 2004 #3 Skrevet 21. mars 2004 Har nesten alt fra høyang, og det meste begynner å bli dårlig :-( så du også bruker det i oppvaskmaskinnen? :klø: Da ligger det ikke der. Tror jeg må gå å se på reklamasjonene.
Gjest Embla s Skrevet 21. mars 2004 #4 Skrevet 21. mars 2004 Hvor gamle er de som begynner å bli istykker? (regner ikke med at du skraper i dem med gafler og metallspader..?)
Arkana Skrevet 21. mars 2004 #5 Skrevet 21. mars 2004 Vi kjøpte en gang en Høyang stekepanne og en fra Ikea (365+, som vant et par tester) for å se forskjellen. Vi vasker aldri stekepanner i oppvaskmaskin, og bruker ikke metallredskaper i dem. Det var helt tydelig at Ikea var best. Etter bare ett år var Høyang-pannen helt ødelagt, maten ble brent fast. Ikea-pannen er like fin som før.
Gjest care Skrevet 21. mars 2004 #6 Skrevet 21. mars 2004 Hvor gamle er de som begynner å bli istykker? (regner ikke med at du skraper i dem med gafler og metallspader..?) Pannen som jeg er mest misfornøyd med er 3 år gammel. Er det en gammel stekpanne?
Gjest Embla s Skrevet 21. mars 2004 #7 Skrevet 21. mars 2004 Vi kjøpte en gang en Høyang stekepanne og en fra Ikea (365+' date= som vant et par tester) for å se forskjellen. Vi vasker aldri stekepanner i oppvaskmaskin, og bruker ikke metallredskaper i dem. Det var helt tydelig at Ikea var best. Etter bare ett år var Høyang-pannen helt ødelagt, maten ble brent fast. Ikea-pannen er like fin som før. Fyfader :-? Der kan man se... 3 år er ikke gammelt for en panne. Og i allefall burde det ikke være det for en så dyr panne (en panne fra Nille hadde jeg vel ikke forventet mer fra, men Høyang er jo vulgært dyrt (stilig uttrykk ) Har lenge ønsker meg fler (er jo strålende fornøyd med min enslige gryte) men har ikke tatt meg råd.. Jmfr lover®ler skal ting vare i rimelig tid i fht hva man kan forvente. (ikke akkurat slik de uttrykker det, men innholdet er det samme). Så kjøper du en panne til 800 kr forventes det at den skal holde lenger enn en til 100). Du er nødt til å oppsøke en Høyangforhandler!!!
Gjest care Skrevet 21. mars 2004 #8 Skrevet 21. mars 2004 Vi kjøpte en gang en Høyang stekepanne og en fra Ikea (365+' date= som vant et par tester) for å se forskjellen. Vi vasker aldri stekepanner i oppvaskmaskin, og bruker ikke metallredskaper i dem. Det var helt tydelig at Ikea var best. Etter bare ett år var Høyang-pannen helt ødelagt, maten ble brent fast. Ikea-pannen er like fin som før. Bra tips, kanskje jeg burde ta meg en tur på IKEA. Vulgært dyrt :hår:
Labella Skrevet 21. mars 2004 #9 Skrevet 21. mars 2004 Dropp teflon - invester heller i noen titanpanner og gryter - kan brukes til alt og er holdbare!
Gjest care Skrevet 21. mars 2004 #10 Skrevet 21. mars 2004 Dropp teflon - invester heller i noen titanpanner og gryter - kan brukes til alt og er holdbare! Hvilket merke anbefaler du?
Labella Skrevet 21. mars 2004 #11 Skrevet 21. mars 2004 Hvilket merke anbefaler du? Jeg har to gryter og en panne fra Gastrolux - er kjempefornøyd med dem. De er dyre, men er absolutt verd prisen. Andre merker kan sikkert være like gode, men jeg kommer til å holde meg til Gastrolux :D
Modesty Skrevet 21. mars 2004 #12 Skrevet 21. mars 2004 Kan titangryter vaskes i oppvaskmaskin?? Hadde vært greit å slippe å vaske dem opp!
Gjest Lea Skrevet 21. mars 2004 #13 Skrevet 21. mars 2004 Vil bare slenge meg med og anbefaler IKEA panne (den som er nevn over her). Har hatt titanpanner og masse teflonpanner, men den fra IKEA er virkelig god. Bunnen holder seg flat, den har jevn varme og er lett å vaske.
Labella Skrevet 21. mars 2004 #15 Skrevet 21. mars 2004 Kan titangryter vaskes i oppvaskmaskin?? Hadde vært greit å slippe å vaske dem opp! Vet ikke, har ikke oppvaskmaskin Men de er veldig lette å rengjøre - pleier å vaske dem under rennende varmvann med litt zalo og oppvaskkost. Tar et halv minutt :blunke:
sinicola Skrevet 21. mars 2004 #16 Skrevet 21. mars 2004 Snakk med Designor, få dem til å se på pannen din! Sannsynligvis (hvis det ikke er brukerfeil) får du en ny panne, med titanbelegg!
Gjest care Skrevet 21. mars 2004 #17 Skrevet 21. mars 2004 Snakk med Designor' date=' få dem til å se på pannen din! Sannsynligvis (hvis det ikke er brukerfeil) får du en ny panne, med titanbelegg![/quote'] Hvor mange år reklamasjon har man, vet du det?
sinicola Skrevet 21. mars 2004 #18 Skrevet 21. mars 2004 Det er vel egentlig tre års reklamasjonsrett tror jeg, men jeg har ikke opplevd mange tilfeller hvor kunden ikke har fått ny panne. De har god service der, så det er verdt et forsøk!
Mistyen Skrevet 21. mars 2004 #19 Skrevet 21. mars 2004 Jeg har prøvd mange typer panner og gryter, men det beste jeg har er fra Gastrolux. Kan ikke få fullrost de nok!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå