Gå til innhold

Reise kun med debetkort

Fremhevede innlegg

Gjest pærecider
Skrevet

Jeg skal reise bort for en lenger tid, til Kina. Alle sier at man MÅ ha kredittkort, men jeg har ikke god og stabil nok inntekt til å ha kredittkort, og jeg ønsker heller ikke å skaffe meg kredittkort. Kommer til å overnatte hos venner mens jeg er der. Turen er en blanding av gave og oppsparte midler. Er det noen der ute som har erfaringer med turer utenfor Europa med kun vanlig visa debetkort? .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mister du det/det slutter å virke/noen skimmer det og tømmer kontoen, så står du der. Er vennene dine såpass gode at du får låne penger av dem/kan overføre til deres konto om noe skjer?

Kan du kanskje låne et hos familie, som reserve? Eller få deg et med bare noen tusen på-du MÅ jo ikke bruke det...

Skrevet

Du kan ha visa kort uten å bruke det.

Men det er godt å ha om nøden skulle vise seg.

Skrevet

På en slik reise ville jeg definitivt ha med meg flere kort, og minst to kredittkort. Hvis du skal overnatte på hotell eller leie bil eller gjøre noe annet som må belastes ved bestilling, vil denne betalingen låses på debetkortet, og du har ikke disse pengene tilgjengelig, selv om du kanskje ikke skal ha denne bilen før om tre uker eller du ombestemmer deg og heller vil bo på et annet hotell.

En annen ting er at det gjerne ligger forsikring i disse kortene, slik at hvis ting skulle skje ifm reisen, så kan det være at du har feks reiseforsikring hvis mer enn halvparten av billetten er bestilt med kredittkort.

Hvis flyselskapet skulle gå konkurs, vil du miste pengene dine om du har betalt med debetkort. Gjennom kredittkortselskapet kan du få pengene tilbake.

Blir du frastjålet kortet, er det "tryggere" å bli frastjålet kredittkortet, da er det de som må ta støyten, i stedet for at pengene tappes fra din konto og det går uker før banken din ordner opp.

Til slutt: der er vanligvis billigere å bruke kredittkort enn debetkort i utlandet, da gebyrene er ulike.

Trenger du flere argumenter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...