Gå til innhold

Nattevakt på hotel, 80 %stilling. Spm?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser på en ledig stilling som nattevakt på hotel(resepsjon)

Det står at jobben innebærer fast turnus annen hver uke. Med arbeistid 23-07.

Er det noen som har jobbet sånn før? Hva er lønnen? Tilsvarer det en 100% dagstillng? Blir man veldig utslitt av å jobbe natt? Jeg har barn og mann, men viss man har fri innimellom og kan hente seg litt inn så tror jeg det hadde gått greit:)

Anonym poster: 9896882f4d1e5d46a41237d1bc3ed79e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei! Tariff er ca 144 kr per time, og så får du nattillegg, 20 kroner tror jeg det er i timen. Altså ca 165 i timen.

Jobber selv litt i hotellresepsjon ved siden av studiene, og har tatt et par nattevakter. Noen tåler det veldig greit, jeg kjenner for eksempel noen som studerer fulltid og jobber natt annen hver uke ca slik som deg, og så går de rett på skolen og hjem og legger seg etterpå. Noen tåler det bedre enn andre, men jeg tror ikke man skal undervurdere det at man blir sliten og gjerne trenger en dag eller to å komme seg på. Med barn tenker jeg spesielt det kan være veldig slitsomt, og det er jo ikke kjempegod lønn heller.

Ellers er det veldig kjekt å jobbe i resepsjon :)

Skrevet

Ser på en ledig stilling som nattevakt på hotel(resepsjon)

Det står at jobben innebærer fast turnus annen hver uke. Med arbeistid 23-07.

Er det noen som har jobbet sånn før? Hva er lønnen? Tilsvarer det en 100% dagstillng? Blir man veldig utslitt av å jobbe natt? Jeg har barn og mann, men viss man har fri innimellom og kan hente seg litt inn så tror jeg det hadde gått greit:)

Anonym poster: 9896882f4d1e5d46a41237d1bc3ed79e

Jeg jobber nattevakt på et lite hotell, 80 % stilling. Dvs 7 netter på, 7 netter av. (Arb.tid er 23-07) Tar også ekstravakter i resepsjonen.

Lønnsmessig så tilsvarer det en fulltidsstilling for min del, men så har jeg også fagbrev som resepsjonist.

Grunnlønn på 158 kr, kveldstillegg 10 eller 20 kr (husker ikke helt, er bare fra kl 23 til kl 24) og nattillegg på 37 kr. Får da utbetalt et sted mellom 17 og 20 000 etter skatt. (Skatte kl 1)

Har mye ansvar, og mye som skal gjøres. Men det varierer såklart alt etter hvor mange gjester som bor her og om det er mye kurs og konferanse.

Har mann og barn selv, og det fungerer veldig greit. Sover på dagtid og henter barna før barnehagen stenger. Den uka man har fri (nå tar jo jeg vakter da også) får man gjort unna det man ikke rekker når man jobber natt- sosialt, husarbeid, kjærestetid, osv.

Ikke alle klarer å snu døgnet slik fram og tilbake, er en fordel å være et utpreget b-menneske. Det er intenst å jobbe 7 netter i strekk- jeg har på det meste gått 10 netter i strekk og det gikk også fint- så lenge man passer på å få nok søvn. Blir det ikke nok søvn på dagtid få en time eller to på øyet etter ungene har lagt seg. Pass på å spise nok, men jeg for min del spiser ingenting på nattevaktene for å ikke ødelegge fordøyelsen. Drikker dog i massevis, mye te og vann.

Anonym poster: b2b218bfd210b09a5b3871c85276ba57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...