Leanfear Skrevet 19. februar 2013 #1 Skrevet 19. februar 2013 Hei, hei, alle sammen! Jeg går Geografi 1 året, og regner med å ta en bachelor, og muligens gå videre på master i Geologi. Men på bacheloren har jeg 60 frie studiepoeng jeg vil bruke til å skaffe meg et annet undervisningsfag så jeg har mulighet til å undervise hvis det skulle bli aktuelt en gang. Så da har jeg kommet fram til at det er 2 fag jeg kunne tenkt meg å tatt, det ene er Naturfag og det andre er Idrett. Det eneste jeg finner i Bergen er et elendig årsstudium på nat/mat fakultetet og der må man ha matte og fysikk for å kunne starte, noe jeg ikke har. Det er ganske latterlig hvis det ikke er andre muligheter til å få tatt et av disse to fagene i Bergen. Så da tenker jeg at det er muligens jeg som er helt elendig til å leite, og da trenger jeg hjelp av dere. Er det noen av dere som har tatt, eller kjenner til en mulighet for meg å få tatt et av disse to fagene i Bergen? Tusen takk for all hjelp =)
Sapree Skrevet 20. februar 2013 #2 Skrevet 20. februar 2013 Er du nødt til å ta "årsstudium" eller kan du bare ta enkeltemner som tilsvarer 60sp ? Jeg vet uansett at NLA Bergen har emner innenfor en miks av religion og idrett, du kan jo høre med dem om du kan fikse ett årsstudium i det? HIB har jo naturfag i grunnskoleutdanningen sin men spørs om du får ta noe der.. Om du vil reise ut ett år kan du også ta idrett med Gateway College, Go Study++
Leanfear Skrevet 20. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 20. februar 2013 (endret) Er du nødt til å ta "årsstudium" eller kan du bare ta enkeltemner som tilsvarer 60sp ? Jeg vet uansett at NLA Bergen har emner innenfor en miks av religion og idrett, du kan jo høre med dem om du kan fikse ett årsstudium i det? HIB har jo naturfag i grunnskoleutdanningen sin men spørs om du får ta noe der.. Om du vil reise ut ett år kan du også ta idrett med Gateway College, Go Study++ Hei, og takk for svar! Jeg kan ta emner som tilsvarer og gir meg undervisningskompetanse, men jeg tror ikke de har det på universitetet. Det er da det blir mye tull med de matte og fysikk greiene :S Har sett på NLA, men de har ikke årsstudium innenfor idrett, kun i religion =( Høgskolen tror jeg blir vanskelig å ta noe på når man ikke er i grunnskolelærerutdanningen, det er det som har skjedd i det siste. De har gjort det så vanskelig å få tatt emner i forhold til før Kan desverre ikke reise fra kona, hadde gjort det hvis ikke =) Men takk for svar, og kom med flere god ideer! Endret 20. februar 2013 av Leanfear
Leanfear Skrevet 24. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 24. februar 2013 Hei, igjen, noen andre som har noen gode ideer?
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #5 Skrevet 24. februar 2013 Kan du ikke søke Naturfag 1 ved NLA? De krever kun generell studiekompetanse, og så kan du søke Naturfag 2 det neste semesteret. Anonym poster: beb03ff903ace9e7bdc3b7f4cbecaf1b
Leanfear Skrevet 24. februar 2013 Forfatter #6 Skrevet 24. februar 2013 (endret) Hei, og tusen takk for tips! Det så interessant ut. Men det står at det er en videreutdanning, vil det ikke si at man må ha tatt eller være tatt opp ved grunnskolelærerutdanningen hos dem? Det eneste dumme hvis det er mulig, er at det er kun 15 stp i halvåret, da blir jeg å måtte bruke 2 år på 60 stp. Jeg hadde håpet å kunne gjøre det på 1 år, da jeg egentlig skulle ta de 60 frie studiepoengene i bacheloren. Men det er jo forsåvidt ingen fasit hvordan man bygger opp en bachelorgrad, så jeg burde vell i utgangspunktet kunne ta 15 stp i halvåret ved Universitetet i Bergen, for så å ta 15 i Naturfag ved NLA? Noen som veit noe om det vil gå, eller har prøvd noe lignende selv? Vil de tillate det ved UIB? Endret 24. februar 2013 av Leanfear
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå