Gå til innhold

Er det greit med 10 timer søvn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i å sove, og når jeg ikke får nok søvn fungerer jeg ikke helt. Før la jeg meg rundt 12, og da ble jeg ofte veldig trøtt, og følte for å kvile midt på dagen. For litt siden prøvde jeg å ligge meg klokken 10 om kvelden og stå opp klokken 8. Når jeg gjør det føler jeg meg skikkelig uthvilt, jeg trenger ikke noe lur etter middag. Jeg føler meg liksom mer opplagt. Men andre jeg kjenner sier at det er alt for mye søvn og at de bare sover 6 timer osv. Men er vi ikke alle forskjellige? Hvis jeg føler at jeg er mer opplagt etter 10 timer, betyr ikke det at for med funker det? Hvis jeg bare hadde fått 6 timer søvn, hadde jeg ikke fungert ordentlig.

Anonym poster: 9c964ac2bfaae365236a503f4d120a0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle er forskjellige.

Når du føler du fungerer best med ca ti timers søvn, så er det best for deg.

Jeg fungerer best med mellom fire og seks timers søvn, selv om jeg kan sove lenger.

Sover jeg mer enn åtte timer, er hele dagen ødelagt, jeg får vondt i hodet og føler meg uvel.

Likevel er jeg ikke noe A-menneske, da jeg fint kan sitte oppe lenge, men å stå opp tidlig om morgenen er hat uansett hvor tidlig jeg har lagt meg.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du fungerer best med 10 timer søvn, ja, da sørger du for at du får de 10 timene. Jeg kan fint sove 10 timer, for det er slik jeg fungerer best. Jeg liker ikke å stå opp, uansett hvor mye jeg har sovet :fnise: . Så jeg er veldig glad for dagene jeg jobber sent (og gruer meg til å få barn, som våkner lenge før jeg er ute av komaen :sjokkert: )

• Liker 2
Skrevet

Som sagt over, er alle forskjellige. Jeg må ha minst 8 timer med søvn, men klarer meg med mindre også. Men sover jeg mye mer, blir jeg bare ekstra trøtt. Det er jo mulig å venne seg til å sove mindre også. Det er ofte slik at jo mer du sover desto mer søvn trenger du. :)

• Liker 1
Skrevet

10 timer?? Det hadde blitt 4 timer for mye for meg ja.

Skrevet

jeg trenger 10 timer søvn og minimum 8 timer...

Kvaltieten er også viktig.

Når man er ung er man ofte trøttere enn sent i livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...