Gå til innhold

Citroen C3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en liten, billig bruktbil, og har forelsket meg veldig i Citroens C3 (ja er jente og er opptatt av utseende på bil :gjeiper: ). Tenker budsjett på maks 50.000, og trenger en liten og driftsikker bil. Men utifra jeg leser er det veldig mye feil på slike biler, og da er det kanskje veldig dumt å gå for denne, fremfor f.eks. en Toyota?

Av andre biler jeg kunne tenke meg, får man så utrolig mye mer i C3'en, mens i andre biler i samme prisklasse begrenser ekstrautstyr seg til servostyring og ABS, C3en får jeg mange år nyere modell, til samme pris og km, men med AC, ESP, cruise control, ++. Men disse tingene betyr jo egentlig svært lite om jeg ender opp med en problembil.

Er første gangen jeg kjøper bil, og har ikke så mange bilkyndige i omgangskretsen, så hadde satt pris på å høre litt tanker rundt denne bilen, evt andre modeller jeg heller burde se på?

Anonym poster: 4bd88c6bc77e383aa04d9d6220c40d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruktbilpriser gjenspeiler hva markedet synes om en bil. Det er ikke alltid velbegrunnet. Mazda er f.eks. et bilmerke som leverer ok biler i god kvalitet og som er billig brukt. Angående pålitelighet så får du oversikt over EU-kontroll-resultater fra Tyskland på anusedcar.com. Det er registrert feilhyppighet, ikke -alvorlighetsgrad, men det gir en fin pekepinn. Tyskland er såpass stort at det finnes fornuftige data over alle biler. Prøv også carsurvey.org for tekstbeskrivelse av biler som bileiere selv har lagt inn. Veldig nyttig side!

Angående C3: Har du prøvekjørt den? Jeg hadde en sånn som leiebil i en uke og likte den ikke. Det var mest pga den utrolig unøyaktige styringen. Hele bilen virket litt dullete, men det er jo smak og behag. Husk at det er lov å prøvekjøre biler uten å kjøpe! Lær deg å gå bilen etter sømmene, se etter rust, fukt, påfallende bruksslitasje. Trykk på alle knapper for å se om alt virker. Har eieren en bunke med kvitteringer så er det et godt tegn. Er lyspærer gått eller vindusviskerene dårlig når du møter opp på bilvisning tyder det på en gjerrig eier som ikke er flink på vedlikehold. ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...