AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #1 Skrevet 19. februar 2013 Jeg er virkelig kvalm. Har lest tråder her på KG om voksne kvinner med regelmessige orminfeksjoner - HVA? Er det pga analsexen? Jeg skjønner det ikke, trodde orm var noe man ikke fikk i Norge med normal hygiene. Anonym poster: 3457c80e22e44a3cec4cbf35b1c439dd 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #2 Skrevet 19. februar 2013 Ja. Orm smitter ved mat eller ved avføringsrester. Gjerne med mat som har vært borti avføring. Maten, (hønset, storfeet, svinet, fisken) driter på bakken og andre beitere spiser det. Maten smitter hverandre og eggene kan leve opp til tre uker utenfor en vert. Så får noen mennesker den i seg gjennom mat som ikek er kokt eller stekt nok (eggene tåler mye). Får du en voksen orm i deg kommer den i magen, fårdu egg i deg kan du risikere at de migrere gjennom blodårene og inn til organer som hjerte, lunger og hjernen. De gir ikke nødvendigvis symptomer før de er ferdig med sykusen ogg er blitt så mange/store til at de ikke trenger å holde verten (oss/mat) i livet lenger. Folk som har analsex, er bort avføring eller rumpa til andre har større smitterisk enn andre. Det er skremmende mange som snakker om orminfeksjoner her på forumet og siden norsk storfe og kjøtt nærmest er ormfri, må smittekildene være noe annet. Forøvrig har dvergbenelormen kommet til sverige og er funnet i svensk rev. Den har aldri vært i norden før. Den lever bær utenfor vert. Dvs at det kan bli farlig å plukke bær ute i norsk natur. Om vi får dvergbendelormsmitte (Den absolutt farligste) i landet bør hvertfall folk slutte å leke med rumpa til hverandre. Økt innvandring har sikkert fått en del orm i landet og lieral sexualmoral sørger fr bred smitte. Alt fra tarmdusj til analsex øker bare smitte. Anonym poster: 546db066b8b53d39f20b4839ebb13393 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #3 Skrevet 19. februar 2013 TS her, takk for svar. Jeg ble ikke mindre kvalm, men relativt mer opplyst. Anonym poster: 3457c80e22e44a3cec4cbf35b1c439dd
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #4 Skrevet 19. februar 2013 Jeg lurte bare på om det var en sammenheng mellom mark og muligheten for smitte ved analsex og det var det jo. Som nevnt, du trenger ikke avspore. Anonym poster: 3457c80e22e44a3cec4cbf35b1c439dd 3
Gjest O___o Skrevet 19. februar 2013 #5 Skrevet 19. februar 2013 Du kan få i deg bendelorm gjennom å spise rått oksekjøtt, rått svinekjøtt eller rå/gravet ferskvannsfisk. Kvinner kan ikke få orm/makk i magen av analsex. En mer logisk forklaring ville være om kvinnen derimot har bendelorm / makk i magen og har egg forplantet i anus, vil mannen dermed blir smittet.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #6 Skrevet 19. februar 2013 Du kan få i deg bendelorm gjennom å spise rått oksekjøtt, rått svinekjøtt eller rå/gravet ferskvannsfisk. Kvinner kan ikke få orm/makk i magen av analsex. En mer logisk forklaring ville være om kvinnen derimot har bendelorm / makk i magen og har egg forplantet i anus, vil mannen dermed blir smittet. Rimming er for mange en del av analsexen, hvorfor kan ikke en kvinne bli smittet hvis hun rimmer mannen?? Anonym poster: 3457c80e22e44a3cec4cbf35b1c439dd 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #7 Skrevet 19. februar 2013 Det første svaret er bare svada, og er derfor et useriøst svar. Jeg svarte bare på samme nivå som spm ditt, jeg beklager om det var støtende for deg. Det er ingen i Norge som har fått bendelorm ved analsex. Og intil nylig var det ingen bakterier som overlevde penselin/antibiotika heller. Evolusjonen vinner alltid. Økt temperatur, fri import/eksport, økt innvandring og mer liberal sexuamoral gir gode kår for orm. Så lenge du er borti avføring som inneholder egg risikerer du smitte. er du borti tarm så er du også borti avføring. You do the math. Anonym poster: 546db066b8b53d39f20b4839ebb13393 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #8 Skrevet 19. februar 2013 Rimming er for mange en del av analsexen, hvorfor kan ikke en kvinne bli smittet hvis hun rimmer mannen?? Anonym poster: 3457c80e22e44a3cec4cbf35b1c439dd Det kan hun. Bendelorm har nesten vært utryddet de siste 50 årene i Norge, så folk er ikke klar over den engang. Men de farligere sortene som aldri har vært her i Norden er på vei hit nå. Ffolk burde bli mer opplyst om smittefaren ved avføring og at tarmsystemet ikke er noe vi leker med. Det er ikke som å pirke seg i nesa. Anonym poster: 546db066b8b53d39f20b4839ebb13393 3
Gjest Snoken- Skrevet 19. februar 2013 #9 Skrevet 19. februar 2013 (endret) Og intil nylig var det ingen bakterier som overlevde penselin/antibiotika heller. Evolusjonen vinner alltid. Økt temperatur, fri import/eksport, økt innvandring og mer liberal sexuamoral gir gode kår for orm. Så lenge du er borti avføring som inneholder egg risikerer du smitte. er du borti tarm så er du også borti avføring. You do the math. Anonym poster: 546db066b8b53d39f20b4839ebb13393 Inntil nylig var ingen bakterier som overlevde penicillin/antibiotika. Hva slags utsagn er det? Det har vi visst om ganske lenge kan jeg fortelle deg. Det er så langt ingen fare med bendelorm når det er snakk om anal-sex, uansett er bendelorm uhyrlig sjeldent at folk har det her i Norge. Du er bare hysterisk og har manglende kunnskap om biologi. Endret 19. februar 2013 av Snoken-
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #10 Skrevet 19. februar 2013 Det skrives PENICILLIN, folkens Anonym poster: 3457c80e22e44a3cec4cbf35b1c439dd 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #11 Skrevet 19. februar 2013 Inntil nylig var ingen bakterier som overlevde penicillin/antibiotika. Hva slags utsagn er det? Det har vi visst om ganske lenge kan jeg fortelle deg. Det er så langt ingen fare med bendelorm når det er snakk om anal-sex, uansett er bendelorm uhyrlig sjeldent at folk har det her i Norge. Du er bare hysterisk og har manglende kunnskap om biologi. Det er uhyre sjeldent at den gir symptomer eller at man blir utredet for den. Den kan som sagt leve over 20 år i deg uten å forårsake et eneste symptom. Det er somreggel barn man kan merke det på siden den ofte hemmer veksten deres. Noen får vekttap, og andre blir svimle/får leamus, nedsatt apetitt etc pga b12 vitamin mangel som den etterhvert gir. Mangelsykdommer er en selvfølge som igjen kan gi videre komplikasjoner. Som nenvt, ja den har nærmest vært utryddet de seneste årene her i Norge. Men med økt turisme, innvandring, temperaturøkning etc så er det nok flere som går rundt med den enn man er klar over. Den er nemlig ikke veldig sjelden litt lenger øst og sør på kontinentet Anonym poster: 546db066b8b53d39f20b4839ebb13393 2
Gjest O___o Skrevet 19. februar 2013 #12 Skrevet 19. februar 2013 Rimming er for mange en del av analsexen, hvorfor kan ikke en kvinne bli smittet hvis hun rimmer mannen?? Anonym poster: 3457c80e22e44a3cec4cbf35b1c439dd Sorry. Jeg har aldri tenkt rimming som "analsex". Men joda. Hun kan jo for all del få i seg eggene på den måten og. Men da skyldes det jo at hun får i seg egg fra en mann med bendelorm. Ikke at hun har analsex. ( At hun blir penetrert analt ) De tilfellene jeg kjenner til av voksne som har fått makk i magen, har barn som fikk makk i magen, som selv fikk makk i magen i en periode det var flere barn som fikk det i samme skole/barnehage. Jeg håper at det først og fremst skyldes dårlig håndhygene / bytte av berøring av ting / gjenstander og ikke et harem av småtroll / skolebarn som drar Doktor-leken litt vel langt.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #13 Skrevet 19. februar 2013 Inntil nylig var ingen bakterier som overlevde penicillin/antibiotika. Hva slags utsagn er det? Det har vi visst om ganske lenge kan jeg fortelle deg. Det er så langt ingen fare med bendelorm når det er snakk om anal-sex, uansett er bendelorm uhyrlig sjeldent at folk har det her i Norge. Du er bare hysterisk og har manglende kunnskap om biologi. Men vi har jo mange andre former for orm, det var først og fremst disse jeg tenkte på da jeg spurte. Jeg tenkte på innvollsorm (spolorm, piskemark, hakeorm). http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/spolorm-18112.html Anonym poster: 3457c80e22e44a3cec4cbf35b1c439dd
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #14 Skrevet 19. februar 2013 Sorry. Jeg har aldri tenkt rimming som "analsex". Men joda. Hun kan jo for all del få i seg eggene på den måten og. Men da skyldes det jo at hun får i seg egg fra en mann med bendelorm. Ikke at hun har analsex. ( At hun blir penetrert analt ) De tilfellene jeg kjenner til av voksne som har fått makk i magen, har barn som fikk makk i magen, som selv fikk makk i magen i en periode det var flere barn som fikk det i samme skole/barnehage. Jeg håper at det først og fremst skyldes dårlig håndhygene / bytte av berøring av ting / gjenstander og ikke et harem av småtroll / skolebarn som drar Doktor-leken litt vel langt. Jeg skrev ikke at hun ble penetrert analt og KUN det, jeg skrev at hun HADDE analsex. Herunder ligger lek med rumpehullet, fingring i området, slikking, penetrering. Det kan gå begge veier Anonym poster: 3457c80e22e44a3cec4cbf35b1c439dd
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #15 Skrevet 19. februar 2013 Eller hun kan komme borti penisen hans mens han driver på, er da slett ikke uvanlig at man dulter borti slikt under en omgang. Så skjønner ikke hvorfor du svarer som du gjør. Anonym poster: 3457c80e22e44a3cec4cbf35b1c439dd
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #16 Skrevet 19. februar 2013 Eller hun kan komme borti penisen hans mens han driver på, er da slett ikke uvanlig at man dulter borti slikt under en omgang. Så skjønner ikke hvorfor du svarer som du gjør. Anonym poster: 3457c80e22e44a3cec4cbf35b1c439dd Med typisk no rsk orm som barnemark så får du den stort sett uansett om du er borti rumpa til partner eller ikke da den kryper ut av tarmen og legger egg i sprekken og til og med i skrittet. Den utløser kløe som gjør at du klør deg i søvne og sprer eggtil laken, nattbord, dørhåndtak etc. Spolorm smitter som regel av grønnsaker og jord. Barnemark smitter også via jord. barnemark er helt harmløs menplagsomme. Spolorm kan i praksis bli veldig farlig, men bare i land der smitte er så vanlig at de de blir reinfisert til de får en stor koloni inni seg Anonym poster: 546db066b8b53d39f20b4839ebb13393 3
Gjest Snoken- Skrevet 19. februar 2013 #17 Skrevet 19. februar 2013 (endret) Skal man bli fullstendig hysterisk, man unngå mye annet. Da man kan få/smittes av bendelorm eller orm av: *Fellestoaletter *Katter *Sex generelt (Husk vagina og analåpning er nærme) *Oralsex *Sove i samme seng *Fingre i munn, nese eller øye. Endret 19. februar 2013 av Snoken-
Gjest O___o Skrevet 19. februar 2013 #18 Skrevet 19. februar 2013 Analsex er for meg å bli penetrert analt. Å rimme/bli rimmet går i oralsex-kategorien for min del. Jeg ville uansett bekymret meg mer for å bli smittet av et barnehagebarn enn ved sex. (Æsj. De to ordene hører ikke hjemme i samme setning )
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #19 Skrevet 19. februar 2013 Analsex er for meg å bli penetrert analt. Å rimme/bli rimmet går i oralsex-kategorien for min del. Jeg ville uansett bekymret meg mer for å bli smittet av et barnehagebarn enn ved sex. (Æsj. De to ordene hører ikke hjemme i samme setning ) Omgås ikke unger uansett. Anonym poster: 3457c80e22e44a3cec4cbf35b1c439dd
Gjest Snoken- Skrevet 19. februar 2013 #20 Skrevet 19. februar 2013 Analsex er for meg å bli penetrert analt. Å rimme/bli rimmet går i oralsex-kategorien for min del. Jeg ville uansett bekymret meg mer for å bli smittet av et barnehagebarn enn ved sex. (Æsj. De to ordene hører ikke hjemme i samme setning ) Haha. Det skal ikke mye til før du tenker koffert
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå