Gå til innhold

Forstoppelse INGENTING hjelper

Fremhevede innlegg

Skrevet

På torsdagen hadde jeg hatt forstoppelse i ca 1 uke. Jeg tok en microlax, og fikk nesten ikke ut noe. Tok enda en microlax på fredagen, men fikk ut like lite da. På lørdagen tok jeg en Klyx, og da fikk jeg ut mer enn det jeg hadde fått ut av microlax. Jeg føler ikke at jeg er helt tømt enda, og føler enda at jeg har skikkelig forstoppelse. Jeg har prøvd ALT. Spist grovt knekkebrød, grovbrød med linfrø, wetabix, masse vann, tørkede aprikoser, plommesyltetøy, appelsinjuice, svisker, Frisk pastiller med lakserende effekt, Extra tyggis, og ellers spiser jeg som vanlig. Tok til og med lactulose i dag, ikke engang DET hjelper. Begynner virkelig å bli bekymret nå.... må på do nesten hele tiden, men er HELT umulig å få til noe. Får bare vondt i hodet av å presse hele tiden. Hva skal jeg gjøre? Noe må jo være alvorlig galt med meg? :( Er 16 år foresten. Er skikkelig redd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen!

Anonym poster: ab6e8cc39c369d1618f56651efd76738

Gjest Bolsjevidkun
Skrevet

Jeg skulle anbefale deg å prøve kaffe og snus, men siden du allerede har forsøkt sterkere saker, er det nok på tide at du tar deg en tur til legen. Hadde jo vært synd dersom du plutselig eksploderte eller noe.

Skrevet

På torsdagen hadde jeg hatt forstoppelse i ca 1 uke. Jeg tok en microlax, og fikk nesten ikke ut noe. Tok enda en microlax på fredagen, men fikk ut like lite da. På lørdagen tok jeg en Klyx, og da fikk jeg ut mer enn det jeg hadde fått ut av microlax. Jeg føler ikke at jeg er helt tømt enda, og føler enda at jeg har skikkelig forstoppelse. Jeg har prøvd ALT. Spist grovt knekkebrød, grovbrød med linfrø, wetabix, masse vann, tørkede aprikoser, plommesyltetøy, appelsinjuice, svisker, Frisk pastiller med lakserende effekt, Extra tyggis, og ellers spiser jeg som vanlig. Tok til og med lactulose i dag, ikke engang DET hjelper. Begynner virkelig å bli bekymret nå.... må på do nesten hele tiden, men er HELT umulig å få til noe. Får bare vondt i hodet av å presse hele tiden. Hva skal jeg gjøre? Noe må jo være alvorlig galt med meg? :( Er 16 år foresten. Er skikkelig redd.

Hvor mye lactolyse tar du når tar? av og til må jeg bruke mye for å få ting til å skje.

Skrevet

Hvor mye lactolyse tar du når tar? av og til må jeg bruke mye for å få ting til å skje.

tok 30 ml i dag, første dagen.

Skrevet

Dulcolax i stikkpilleform får virkelig fart på saker hos meg. Jeg bruker å ta det når det er virkelig ille, fordi pressetrangen blir så enorm, til og med etter man har fått tømt seg. Det virker sikkert forskjellig fra person til person. Får tak i det på apoteket :)

Skrevet

Senneste. Fås kjøpt på apoteket. Det får nok fart på sakene.

Anonym poster: 51abe8e9ff0bd460c440e59778629053

Skrevet

Siden du bare er 16 så burde du kanskje ha hørt med lege og fått resept på avføringsmedisin, istedet for å kjøpe det som er i handelen på apotek.

Hvis du er skikkelig forstoppet så hjelper det ikke å bare bruke miniklyx, da problemet ofte sitter lengre opp i tarmsystemet, og en må ofte kombinere to produkter.

Lactulose hjelper ikke med engang, det tar ofte et par dager med høye doser før det begynner å løsne. Men det anbefales å gå noen uker på ei lavdose for å vedlikeholde og unngå ny fortstoppelse når du har fått tømt deg.

Skrevet

For meg funka det med en del Sana Sol. Ca. 1-2 dl. Så..enten det eller legen...

Anonym poster: 38a4027ba05a6886fe34f9889c89ec8e

Skrevet

Jeg fastet en hel dag. Drakk bare vann! Det hjalp meg veldig da jeg hadde prøvd alt. Ser at AB over meg skrev om sana sol, det funket for meg en gang også. Ellers kan du spise noe du ikke tåler? Kansje noe med mye fett (mc.donalds) eller noe? Men festing og bare drikke vann (ikke melk, saft, juice.. KUN vann) hjalp meg med å begynne.. Når du først har begynt så må du fortsette å prøve og ikke tro at alt er ok :) god bedring! Forresten, dra til legen hvis du ikke kommer deg. Det kan være farlig å ha forstoppelse for lenge.

Skrevet

Prøv kaffe. Det får ofte fart på sakene.

for 4 år siden slet jeg mye med dette problemet, så fort jeg sluttet på p-pilla gikk det over og magen er som en drøm.

Anonym poster: 5a778444b77d6942b9133d463955c540

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...