Gå til innhold

Nummenhet, prikking og rykninger i arm


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det siste døgnet har jeg vært veldig plaget med nummenhet, prikking og rykninger i venstre arm. Det kjennes ut som om armen sovner ekstremt lett, i tillegg til at tommelen, lillefingeren og på siden nedover ved lillefingerern har veldig med rykninger. Hånden føles også litt tung på en måte..

Jeg er litt redd, jeg. Synes dette er utrolig skummelt, og jeg ANER ikke hva det kan være. Er dette grunn nok til å ta en tur til legen? Liker liksom ikke "forstyrre" de, da jeg føler de garantert har viktigere ting å ta seg av.

Jeg er 20 år, forresten. Jente. Har snusa i et år, veit ikke om det kan ha noe med det å gjøre. Kan det være blodtrykket eller noe? Jeg aner virkelig ikke, og jeg kjenner at jeg begynner å bli både sliten og redd. Noen som har litt peiling og kan hjelpe en småredd sjel som bare vil sove? :frown: :frown:

Anonym poster: 0a6a491d0276c1d4861896b917e69b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kan være muskler som klemmer på nerve.Ikke farlig.

Prøv å myke opp musklatur i nakke /skulderområdet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor sjanse for at det er muskulært, som Kårky sier.

Men uansett: Hvis du er redd, engstelig, eller tror at noe er galt, så ringer du legen! Du skal ikke la være å kontakte legen av hensyn til andre. Det sitter nemlig folk på legekontorene som har som jobb å bedømme hvilke pasienter som skal prioriteres ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LineaAlba

Var du full i helgen? Er lett å skade nerver om man sovneri feil stilling, og ikke våkner av smertene fordi man er full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du full i helgen? Er lett å skade nerver om man sovneri feil stilling, og ikke våkner av smertene fordi man er full.

Heh, ja, jeg var det.. Visste ikke at det var mulig. Hva kan man evt gjøre da? Må man bare vente til det går over?

TS

Anonym poster: 0a6a491d0276c1d4861896b917e69b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stråler det ut i armen også?? Dette kan være et symptom på hjerteinfarkt! Spesielt med venstre arm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LineaAlba

Heh, ja, jeg var det.. Visste ikke at det var mulig. Hva kan man evt gjøre da? Må man bare vente til det går over?

TS

Anonym poster: 0a6a491d0276c1d4861896b917e69b8b

Det er lite å gjøre med det, det må gå over av seg selv. Søk på saturday night palsy, så kan du lese mer. Men jeg ville uansett dratt på legekontoret med de symptomene du har, for å utelukke et par alvorlige ting.

Endret av LineaAlba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligheten for at det er hjerteinfarkt er ca. 0 :fnise: .

Selv om sannsynligheten ikke er veldig høy, så er det greit å vite. Skrev det også med tanke på andre som kan havne her etter et googlesøk på symptomet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite å gjøre med det, det må gå over av seg selv. Søk på saturday night palsy, så kan du lese mer. Men jeg ville uansett dratt på legekontoret med de symptomene du har, for å utelukke et par alvorlige ting.

Det er mye bedre idag! Så tror jeg bare avventer det. Men tusen takk, skal søke det opp! :)

TS

Anonym poster: 0a6a491d0276c1d4861896b917e69b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...