AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #1 Skrevet 18. februar 2013 Jeg har så mye kramper. Om jeg bøyer meg ned for å ta på skoene f.eks så får jeg kramper i magemusklene, øverst på den ene siden, alltid på samme sted. Om jeg ikke retter meg opp da så sprer det seg og er ufattelig vondt. Om jeg tar bena litt for langt til siden når jeg sitter så får jeg kramper på utsiden av lårene, det går ikke bort før jeg tøyer muskelen. Jeg har også mye kramper i føttene og innimellom andre steder. Det har vært sånn i mange måneder nå. Men jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg er frisk, det eneste jeg vet jeg mangler er jern, men jeg holder på å fylle opp lagerene. Anonym poster: 0ecea43cbf85c5d720f8d03dfc08d5fc
Wiggins Skrevet 18. februar 2013 #2 Skrevet 18. februar 2013 Jernmangel gir ikke først og fremst kramper, det gir mer dårlig kondis. Mangel på magnesium derimot gjør at du lettere får kramper. I tillegg vil høy tonus (anspenthet) i muskulaturen at du lettere får krampe. Jeg merker selv at jeg lett får krampe i leggen om natta hvis jeg i perioder er sløv med å tøye ut. Jeg pleier å gjøre et ganske grundig tøyeprogram før jeg legger meg, og da kjennes musklene herlig avslappet ut, som gjør det lettere å få sove. Når man tøyer muskulaturen trenger den å hvile etterpå, derfor er det gunstig å gjøre det før man legger seg.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #3 Skrevet 18. februar 2013 Takk for svar. Jeg tar faktisk magnesium hver dag pga leggkramper innimellom. Men leggkrampene og muskelkrampene kjennes helt forskjellig ut. Skal prøve å tøye om kvelden, men hvordan tøye magen godt? Er det bare å strekke seg bakover? Anonym poster: 0ecea43cbf85c5d720f8d03dfc08d5fc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå