Gå til innhold

Jeg trenger hjelp..


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Og jeg trenger hjelp , ikke om tre måneder. Hva gjør jeg når alle psykologene har lange ventelister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Gå til legen din, fortell hvordan situasjonen din er osv, å få han til og ordne en til deg.Skader ikke å prøve.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Anonymous

Ofte lange ventelister hos psykologer med offentlig avtale. Vil anbefale deg å invistere i en privat psykolog. Det er dyrt. ca 500 kr timen. Men hvis livet er tungt er det verdt det. Ring rundt og forhør deg om hvem som har kompetanse på den type problemer du har.

Selv om man har det helt jævlig, må man dessverre ta veldig mye ansvar selv.

Jeg har selv vært utsatt for grov og livstruende vold. Sliter med posttraumatisk stresslidelse (angst, depresjon, mareritt, søvnproblemer, konsentrasjonsproblemer). Det var ikke noe system som fanget opp meg. Fikk henvisning til psykolog hos legen, men ventelistene var alt for lange. Og ingen hadde særlig erfaring med min problemstilling. Jeg måtte først ta 5 timer hos privat psykolog. Fikk deretter et tilbud ved "Alternativ til vold". Dette er et meget bra tilbud, men jeg måtte selv oppsøke dem. Jeg har hittil hatt psykologutgifter på kr 5 300. Koster kr 200 hos ATV. Må kanskje gå der en gang i uka i et år til. Totalt vil jeg kanskje få psykologutgifter på 15 000. Det er dyrt, men det er verdt hver krone. Jeg får kanskje erstatning fra gjerningsmannen. Saken etterforskes, men det tar tid. Hvis ikke gjerningsmannen blir dømt til å betale min behandling, kan jeg søke om voldsoffererstatning.

Mobiliser de kreftene du har og ring rundt til private psykologer. Kontakt gjerne en lege for å få en anbefalt. Ønsker deg god bedring og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

En rimeligere mulighet er psykiatrisk sykepleier. Hvis du oppfyller visse kriterier kan du få tilbud om det gjennom hjemmesykepleien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...