Gå til innhold

Skal jeg slutte på p-piller?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet at dette er helt opp til meg å bestemme, men jeg er litt usikker, og vet ikke hvorfor.

Jeg har gått på p-piller i litt over 2 år, og bruker 3 mnd på å venne meg til dem. Det var snakk om p-piller fordi legene mente jeg hadde pcos (noe jeg ikke har), og at det ville forminske menssmertene mine. Det har det ikke gjort, og jeg har like vondt nå som før. Bruker de bare pga prevensjon nå, men så har jeg begynt å tenke på barn. Det er flere som har vansker med å få barn etter p-pilleslutt, så jeg tenkte å kanskje "gjøre meg klar", hvis dere skjønner.

Jeg har glemt p-piller 3 ganger på 2 år og har da brukt kondom, og det går helt fint. Kjæresten min har ingen verdens ting imot kondom, og ikke jeg heller.

Så da var det tilbake til skal/skal ikke.

Jeg har egentlig ikke lyst til å gå på de mer. Jeg må ha på alarm for å huske de, føler at de ødelegger for vekta, og det eneste positive er at jeg ikke har noe særlig kviser. Har ikke tenkt så mye på det før, men man føler seg mest vel når man ikke har noen medisiner i kroppen...

Har lest på nettet en gang at p-piller kommer i veien for valg av partner, men jeg vil ikke slutte å like samboeren min.

Jeg skriver helt sikkert bare tull og tøys nå, men jeg vet ingenting om noen ting. Jeg føler meg så dum!!

:daane:

Anonym poster: 9db82710285d4581a8ae8df4d4b03658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du vil slutte på p-piller, så gjør du det :)

Og særlig siden du er så heldig å ha en kjæreste som ikke har noe imot å bruke kondom. Det at p-piller kan påvirke partnervalg er sant og har blitt forsket mye på, men det er ikke slik at du umiddelbart dumper kjæresten din etter pilleslutt, men med p-piller blir man påvirket av hormonnivået i kroppen. Det er uansett ikke noe drastisk og ikke noe du trenger å bekymre deg for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...