AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #1 Skrevet 18. februar 2013 Det er noe rart med Norge.. Uansett hvor du kommer, om det er byer, tettsteder eller inne på kjøpesenter, ja selv på flyplassen på Gardermoen, så skal alt av toaletter være godt skjult, og helst omtrent umulig å finne. Det virker som Nordmenn har en slags aversjon mot toaletter, og at det å gå på do tydelig er noe vi helst ikke skal gjøre.. Og ihvertfall ikke vise at vi gjør. Men er ikke besøk på do, ganske så vanlig for alle sammen? Det å ha avføring, urinere og ikke minst også prompe,, er noe vi alle gjør.. Hele tiden! Ja, regner med både Kongen og statsminister både driter, pisser og fiser illeluktene fis. Så hvorfor skal det være så hemmelig? Anonym poster: 6bd19f1ed0c01615a1336d639e6108ec
Ludovica- Skrevet 18. februar 2013 #2 Skrevet 18. februar 2013 Jeg kjenner ikke igjen problemet. De fleste steder er det godt nok oppmerket med skilt som viser hvor toalett er. Det er vel og ganske naturlig på et kjøpesenter at det er butikkene som ligger mest sentralt. 2
Chiyo Skrevet 18. februar 2013 #3 Skrevet 18. februar 2013 Norge er en skam når det kommer til offentlige toaletter. De finnes nesten ikke, om man finner et må man betale 10 kroner. 3
Chiyo Skrevet 18. februar 2013 #4 Skrevet 18. februar 2013 (endret) Dobbel post Endret 18. februar 2013 av Chiyo
Anciol Skrevet 18. februar 2013 #5 Skrevet 18. februar 2013 Offentlige toaletter er ekle, derfor har jeg alltid med antibac og lommletter når jeg går til byen! 1
Wolfmoon Skrevet 18. februar 2013 #6 Skrevet 18. februar 2013 (endret) Jeg kjenner henne ikke igjen problemet. Jeg synes det er godt skiltet til de toaletter som er, men som det blir nevnt over er det for få av dem og mange av de som er nå man faktisk betale for. Edit: og om man ikke finner toalettene på Gardermoen må man se veldig dårlig. Det er da mange av dem, og alle er merket med skilt som man ser på lang avstand. Endret 18. februar 2013 av Wolfmoon 1
Gjest Eurodice Skrevet 18. februar 2013 #7 Skrevet 18. februar 2013 Offentlige toaletter er ekle, derfor har jeg alltid med antibac og lommletter når jeg går til byen! Hva er lomletter?
Anciol Skrevet 18. februar 2013 #8 Skrevet 18. februar 2013 Små lomm Hva er lomletter? Lommletter er små pakker med papirlommetørkler:)
Gjest Bolsjevidkun Skrevet 18. februar 2013 #9 Skrevet 18. februar 2013 Vet du at i USA kaller de det for "rest room"? Det stemmer, de må til og med late som om dassen er et sted man går for å "hvile" og ikke noe mer enn det. Folk så på meg som om jeg hadde falt ned fra månen da jeg spurte etter et "pissoir". 1
Gjest Eurodice Skrevet 18. februar 2013 #10 Skrevet 18. februar 2013 (endret) Lommletter er små pakker med papirlommetørkler:) Der lærte jeg noe nytt . Jeg tenkte det kanskje var en feilskrivning. PS. Lommeletter heter det, googlet det på denne måten nå. Endret 18. februar 2013 av Arabella
Harlequin Skrevet 18. februar 2013 #11 Skrevet 18. februar 2013 Stort sett er det greit merket til offentlige toaletter i Norge, i alle fall der jeg har vært. At en ofte må betale for å bruke de på feks kjøpesentre er en helt annen sak...
Gjest Out Skrevet 18. februar 2013 #12 Skrevet 18. februar 2013 På Gardermoen tror jeg heller de har en aversjon mot klokker. Det er jo ikke en klokke å se noe sted der. Utrolig merkelig, det er jo ganske viktig å vite hvor mye klokka er når man er på en flyplass. Viketigere enn do, også. For hvis man ikke vet om man rekker å gå på fordi man ikke vet hvor mye klokka er, så kan jo alt gå i buksa. 3
Chiyo Skrevet 18. februar 2013 #13 Skrevet 18. februar 2013 (endret) Jeg liker å dra på Lagunen Storsenter å handle i Bergen området, og der har de toaletter som enten er gratis, eller så må man putte på en krone hvis det som er gratis ikke er ledig. I sentrum finnes det nesten ikke toaletter. Jeg kan gå på universitet (eller mitt fakulet, fordi kortet funker ikke på de andre), ellers må jeg være restaurant kunde. Galleriets toaletter er gjemt bort, og svin dyrt. Bystasjonen er dyrt også. Endret 18. februar 2013 av Chiyo 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå