Gå til innhold

Ord du har lest feil


Pawn Hearts

Anbefalte innlegg

I forbindelse med meteoritten i Rusland refererer Dagbladet til et intervju med en "tsjeljabinskinnbygger". Jeg leste ordet tre ganger. Hva i huleste er et tsjeljabinskinn? Og hvordan bygger man det? Eller kanskje det brukes som byggemateriale?

Da demret det: Tsjeljabinsk-innbygger.

:fnise::flau:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bodde flere år i en nynorskkommune, og i blant offentlig informasjon der, fant jeg ordet valperiode. Dette ordet leste jeg som valpe-riode, og synes det hørtes ut som noe hundevalper kunne bli angrepet av. Ordet hadde likevel ingen ting med hunder å gjøre. Rett uttale var val-periode, det vil si det samme som valgperiode på bokmål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Dette har skjedd meg rett som det er, men det eneste jeg kommer på i farten, er en oveskrift på en tråd her: "Sytetråd for single jenter". Den leste jeg som "sytråd for single jenter". Det var det flere andre som også gjorde :ler: .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer hele tiden, så kan ikke nevne alle, så jeg tar noen av de jeg husker.

-Rett ved der pappa bord er det et skilt hvor det står "transitten". Jeg har alltid lest "transvesitten", og trodde først at det var et bofellesskap eller noe for transvesitter!

-I en tråd her inne på forumet var det noen som lurte på "hva er det med huden til <etnavnjegikkehusker>?", med et vedlagt bilde. Jeg lette og lette etter en hund på bildet, for jeg ble litt nysgjerrig på hva det var med den, men jeg fant ingen hund.. Så leste jeg teksten på nytt og forstod at det var huden hun hadde skrevet..

Det var de jeg kom på i farta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...