Gå til innhold

Disneyland, alle tips er velkomne!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal til disneyland i juli ogtrenger masse tips og hjelp:

-bo hvor? I Paris eller i parkens egne hoteller?

-bestille via ving/sembo eller snekre pakken selv?

-hvilken flyplass, CDG eller Orly?

-bestille nå eller vente?

Hjelp, det er så mye forvirrende info på nettet!!

Anonym poster: 9242d3ef5cf0105eaf79c0504ce56fc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er ungene? Asterixparken er myyye bedre =)

Skrevet

Jeg ville bodd en natt i Disneyland (kvelden etter besøket, eventuelt mellom et todagerspass), og resten i Paris.

Begge flyplassene har bra transportmuligheter inn til sentrum, så det burde ikke bli så stor forskjell.

Hvorvidt man bør snekre pakken selv ville jeg rett og slett vurdert etter pris.

Skrevet

Takk for tips Chloe!! Holder det med to dager i parken? Jeg tenkte meg tre dager, pga lange køer og mange besøkende. Barna er 10 og 12!

Flere tips mottas!!

Anonym poster: 7d0cb8382d60cd6403ca57753400f368

Skrevet (endret)

Jeg tror faktisk to dager holder for en 10- og en 12åring, selv om det er to-parker-i-ett. (Flerdagsbilletter gir inngang i begge Disneyparkene). Jeg ville forsøkt å unngå helg da.

Om du bør ha mer tid tror jeg avhenger mest av tålmodigheten til mor. :fnise:

Perfekt alder å ta dem dit på forresten!

Edit: Og maten er jo veldig dyr og litt ensformig å spise i så mange dager. Selv om de har mange forskjellige restauranter er føler man at det blir litt "samlebånd" i matveien.

Endret av Chloe-
Skrevet

Hvor mye må man regne med å betale for 3-4 dager, inkl fly og hotell?

Hvilken operatør er smarteste/billigste å bestille gjennom?

Skrevet

Kaster meg på denne jeg også. Vi har tenkt oss til Frankrike til sommeren og ønsker oss 3 dager rundt Paris og Euro Disney.

Vi har tittet litt på tilbudene til Sembo. Er det noen som har erfaring med å reise med dem?

Det var et tilbud som lå med Donald Duck sist uke, men da vi forsøkte å gå inn og bestille fikk vi aldri det samme tilbudet som sto i bladet...

Gjest Elseby13
Skrevet

Sembo og ving er dyre. Om du bestiller fly, hotell og parkbilletter selv, kan du fort spare 5-6000 kroner.

Skrevet

Vi var i Eurodisney og Paris i fjor med to jenter på 6 og 9. Etter mye grubling valgte vi å bo i selve Paris. Jeg studerte kart over metro og RER-bane nøye, og endte på dette hotellet: http://www.booking.com/hotel/fr/adagio-city-aparthotel-opera.en.html

Var veldig fornøyd med valget:-)

En drøy halvtime med RER-bane til Disney og mange metro-muligheter til alt vi kunne se av Paris.

Vi var to dager i parkene, og det var mye kø. Det opplevedes som nok for oss, men barna var såpass små at de uansett ikke kunne ta alt. Synes forøvrig at Disney Studios var vel så morsom som den andre.

I Paris rakk vi Eifelltårnet, båttur på Seinen, Notre Dame og Sacre Quer. Vi reiste ned lørdag og hjem onsdag.

Begge flyplassene er greie, det er litt kortere til CDG enn til Orly, men går tog fra begge steder. Vi fløy faktisk til Orly og hjem fra CDG.

Skrevet

Vi var der i fjor, bodde 2 netter på Disneyhotell, kjøpte en pakke på ving med 2 netter, billetter til parkene + all inklusive (som var inkludert i prisen da Disneyland var 25 år). Fikk sånne matkuponger som kunne brukes i parkene, hvor maten igrunn var ganske dyr.. Anbefaler middag i blue lagoon, koselig stemning og god mat.

Bodde flere netter i Paris i forkant, tog toget videre til Disneyland. Anbefaler virkelig å gjøre begge deler, mine var 5 og 7, de var i toppen av Eiffeltårnet, på louvre museum, så notre dam, lunsj på champ elysee. Fantastisk ferie :)

Skrevet

Vi var der i fjor, bodde 2 netter på Disneyhotell, kjøpte en pakke på ving med 2 netter, billetter til parkene + all inklusive (som var inkludert i prisen da Disneyland var 25 år). Fikk sånne matkuponger som kunne brukes i parkene, hvor maten igrunn var ganske dyr.. Anbefaler middag i blue lagoon, koselig stemning og god mat.

Bodde flere netter i Paris i forkant, tog toget videre til Disneyland. Anbefaler virkelig å gjøre begge deler, mine var 5 og 7, de var i toppen av Eiffeltårnet, på louvre museum, så notre dam, lunsj på champ elysee. Fantastisk ferie :)

Hvor mye betalte dere for dette?

Hvilket hotell bodde dere på ved parkene?

Hvordan var egentlig maten, leser at mange mener det er dårlig og billig mat som er det eneste å velge mellom med de kupongene...

Vi har tenkt oss 3 dager ved parkene for så å kjøre sørover og bo i feriehus en ukes tid. Paris har vi besøkt tidligere og har ikke behov for å reise tilbake dit på en stund.

Skrevet

Jeg syns Paris er et mareritt for barn. Komplisert metrosystem, franskmenn som nekter å hjelpe deg på engelsk, og det verste: endeløs rekke av trapper på metrostasjonene. Glem barnevogn! Og alle attraksjonene ligger såpass spredt at det håpløst å få alt med seg!

Skrevet

Jeg har vært i Euro disney to ganger med barn. Første gang bodde vi der i 3 dager, andre gang 4 dager. Vi bodde på hotell i forbindelse med parken. Men vi bestilte fly og hotell hver for seg, ble billigere på den måten. På 3 dager følte vi at vi ikke fikk med oss alt. Men nå elsker vi disney, jeg blir selv som et lite barn i parken. Og vi var der i sommerferien, så er jo en del mennesker der. Lønner seg å komme til parken da den åpner på morningen. Da har man nesten 2 timer med lite mennesker og køer.

Maten blir man veldig lei ja, frokost på hotellet er veldig ensidig, og du føler du spiser stort sett den samme maten i parken og. Selv om det er flere restauranter der, men er jo stort sett gatekjøkken mat, ellers dyrt.

Hvilken flyplass tror jeg ikke spiller så stor rolle, vi tok buss fra flyplassen direkte til parken, da kjører de deg direkte til hotellet du skal bo på.

• 2 uker senere...
Gjest Møremor
Skrevet

Vi snekret pakken selv. Fant fly på Finn. Forskjellige flyselskaper, og mlm.kandinger på en time eller noe. Bodde en natt 5 min kjøretur fra Disneyland. Kan ta tog dit fra flyet, og til Disneyland. Val d'Europe het hotellet. Søk på hotel.com eller lignende og sammenlign priser. Finner flere hotell i nærheten av Disneyland. De på selve området kan være temmelig dyre.

I Paris leide vi en leilighet sentralt. Kjekt å kunne lage mat selv, med allergiske barn, og å gå innom leiligheten og hvile seg innimellom.

Søkte på nett, og fant anmeldelser, og fant en grei leillighet.

Var kun en dag i Disneyland. Ungene var kjempeslitne etter den dagen, så var glad vi ikke hadde planlagt to. Vi dro heller videre til Paris, og alle dens fristelser. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...