Gå til innhold

Gravidmage men ikke gravid

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er TYNN (50-55kg, 170 høy (rask forbrenning, klarer ikke legge på meg)) og er IKKE gravid. Men det ser faktisk sånn ut. Har skikkelig kulemage, og nå når jeg nettopp hadde mensen var jeg ganske plaget med skikkelig mageknip. Dette ga seg når mensen var over - men magen er likestor.

Jeg spiser og drikker akkurat som jeg alltid har gjort. Plutselig er magen tilbake i normalstr, for så å bli større igjen. Burde dette sjekkes? Jeg har akkurat vært hos legen, og liker ikke å springe fram og tilbake for den minste ting.

Bortsett fra at magen er stor, har jeg ingen plager...

Noen som har hatt lignende problemer? Hva kan årsaken være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en del jenter som har litt dårlig mellomgulvsmuskulatur, slik at denne blir hengende litt ned og presser bukinnholdet litt utover, spesielt etter matinntak. Dette kan gi litt gravid utseende. Kanskje du kan prøve å styrke kjernemuskulaturen (f.eks. med Pilates)? Ellers kan det jo være luft.

Har du vært på gynekologisk undersøkelse i det siste forresten? Kan være greit, men siden magen går tilbake til normalt innimellom høres det ikke ut som det er noe galt, egentlig.

Anonym poster: 6c66a976d4dccfe9cbfd9d8af46be4c3

• Liker 1
Skrevet

Er du oppblåst? Jeg er det, ser gravid ut når jeg har spist noe jeg ikke tåler, driver å prøver å finne ut hva jeg ikke tåler nå,.

Anonym poster: 5fd3c0749e6308841c3d6590adc0ebcc

Skrevet

Cøliaki

Anonym poster: 40f8ccc8e255f48be30d038a5604b6e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...