Gå til innhold

"Modellkjæresten"

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

I lys av drapssaken i Sør Afrika hvor Oscar Pistorius er siktet for overlagt drap på kjæresten..

I media blir hun omtalt som "modellkjæresten", og jeg tenker: hva er galt med verden? Gjør det saken verre at hun er modell? Er det en bevisst handling fordi den vanlige mann i gata blir mer revet med og kaster seg over saken med helt andre øyne?

Man hører sjeldent om "revisorkjæresten" eller "butikkmedarbeiderkjæresten".

Hvor mange flere klikk får en nyhetssak dersom en av hovedpersonene er modell eller skuespiller?

Kjenner jeg irriterer meg grønn over media. Mulig jeg har lite annet å gjøre på en søndag, men vil gjerne høre om jeg er den eneste som tenker på samme måte...

Endret av Sobril
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det hadde blitt nevt uansett hva det var hun var kjent for. (Kjent er nøkkelordet.)

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det hadde blitt nevt uansett hva det var hun var kjent for. (Kjent er nøkkelordet.)

Ja, det hadde det kanskje. Kjenner allikevel at jeg har mest lyst til å boikotte media. Jeg ser levende for meg hvordan de gnir seg i hendene dess mer kjent personen er. Jeg avskyr medias måte å sko seg på andres tragedier.

Skrevet

De hadde ikke skrevet om det om ikke det var det som solgte best. Folk elsker å høre om andres tragedier. Synd.

• Liker 1
Skrevet

Ja, vi satt og snakket her nettopp om hvor sykt det er at utseendet har så stor betydning (litt OT kanskje).

Ser på skiskyting, og Tora Berger har tatt nok en medalje. Da slo det meg at jeg aldri har sett den dama bli brukt i en reklame f.eks. (arrester meg gjerne hvis jeg tar feil).

Sum summarum: din død blir tillagt høyere vekt dersom du er pen, og du får ikke fullt utbytte av kjendisstatus og prestasjoner på idrettsarenaen hvis du ikke er pen nok.

Æsj - folk er enkle...

Skrevet

De omtaler jo ham konsekvent som "blade runner" fordi det også gir flere klikk. Media er en gribb.

Anonym poster: f8a777d858af79866a5ce2cf7ffd82cf

• Liker 2
Skrevet

Ja, vi satt og snakket her nettopp om hvor sykt det er at utseendet har så stor betydning (litt OT kanskje).

Ser på skiskyting, og Tora Berger har tatt nok en medalje. Da slo det meg at jeg aldri har sett den dama bli brukt i en reklame f.eks. (arrester meg gjerne hvis jeg tar feil).

Sum summarum: din død blir tillagt høyere vekt dersom du er pen, og du får ikke fullt utbytte av kjendisstatus og prestasjoner på idrettsarenaen hvis du ikke er pen nok.

Æsj - folk er enkle...

Jeg synes Tora Berger er kjempepen, men alle mine "skivenner" synes hun er stygg som satan selv, det er så forbanna stygt sagt.

Magnus Carlsen, sjakkgeniet, han måtte gjennom MANGE runder photoshop før han ble brukt i reklamer, for ikke å snakke om makeovers liksom.

Utseende selger, og det er så sykt, skulle trodd at verden hadde "vokst opp" innen nå .

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hvis det ikke var for at jeg har barn hadde jeg meldt meg ut av samfunnet og flyttet på skogen.

Media og reklame, det er rundt oss hele tiden. Og folk biter jaggu på uten å reflektere over en dritt.

*mumle*

Endret av Sobril
Skrevet

Hvis det ikke var for at jeg har barn hadde jeg meldt meg ut av samfunnet og flyttet på skogen.

Media og reklame, det er rundt oss hele tiden. Og folk biter jaggu på uten å reflektere over en dritt.

*mumle*

En kompis av meg har gjort det, jeg misunner ham faktisk :)

Men ja.... reklamer og tv er glossy glossy, alt er perfekt, bilringer, rynker, skavanker finnes ikke, forventningene til kropp, sex, utseende og liv er skyhøye. Media har ingen grunnleggende verdier lenger, det er om å gjøre å selge, selge, selge, selge, for enhver pris.

• Liker 1
Skrevet

Utseendet teller på alle plan i samfunnet, i rettsaler, i media, i kjærlighetslivet m.m.

Trodde strengt tatt det bare var bur-uglene i kvinnegruppa Ottar som ikke klarte å slå seg til ro med det, men forståelig at dem skriker ut så ille som snittdama der ser ut.

Gjest hogwash
Skrevet

Vi får de media vi fortjener. Sakene styres av klikk og annonseinntekter.

Blir for lett å skylde på media når det er folket som er problemet (imo.)

• Liker 1
Skrevet

Det jeg leste på vg.no i dag fikk meg til å tenke tilbake på denne tråden igjen.

"Blade Runner brast i gråt"

"Reeva var en fantastisk modell"

post-37809-0-38640200-1361275553_thumb.j

Skrevet

*mumle*

Jeg bor "på skogen" og det er like ille her. Bare motsatt. I forrige uke ble jeg gjort narr av fordi jeg hadde på meg skjørt. Går jeg på butikken i pysjbukse med hull i skrittet derimot så er det ingen som reagerer. Har jeg på meg mascara blir jeg spurt om jeg skal på ball, mens har jeg vært i fjøset og spadd møkk så jeg stinker som en utedo så er det ingen som bryr seg.

Så du hadde ikke likt deg her heller

Anonym poster: 547a2ae1c76c6d8734f9332eb871f5cf

• Liker 1
Skrevet

det som er kjipt er at tv2 snakker om den saken før alle andre viktige saker...

Jeg vet ikke hvem noen av de to er... Driiiter i dem. Når ble nyhetene se og hør?

• Liker 2
Skrevet

det som er kjipt er at tv2 snakker om den saken før alle andre viktige saker...

Jeg vet ikke hvem noen av de to er... Driiiter i dem. Når ble nyhetene se og hør?

Kjenner du alle andre som omtales i media altså?

• Liker 1
Skrevet

Kjenner du alle andre som omtales i media altså?

man har en viss oversikt, og om noen kommer først på nyhetene bør det være viktig. Tydelig jornalistene synker lavt når dette er første og viktigste nyhet om dagen...

Skrevet

Det hadde vel ikke vært like interessant dersom overskriften var "drepte gjennomsnittskjæresten". Å være modell er jo å være uten feil og mangler..

Skrevet

I lys av drapssaken i Sør Afrika hvor Oscar Pistorius er siktet for overlagt drap på kjæresten..

I media blir hun omtalt som "modellkjæresten", og jeg tenker: hva er galt med verden? Gjør det saken verre at hun er modell? Er det en bevisst handling fordi den vanlige mann i gata blir mer revet med og kaster seg over saken med helt andre øyne?

Man hører sjeldent om "revisorkjæresten" eller "butikkmedarbeiderkjæresten".

Hvor mange flere klikk får en nyhetssak dersom en av hovedpersonene er modell eller skuespiller?

Kjenner jeg irriterer meg grønn over media. Mulig jeg har lite annet å gjøre på en søndag, men vil gjerne høre om jeg er den eneste som tenker på samme måte...

Du er ikke den eneste som reagerer på dette...jeg reagerte ganske mye på det selv.

Jeg tenkte: har det noe å si - og ville de ha sagt "hans bibliotekar-kjæreste" dersom hun jobbet som det?

Videre, ville det være verre at en modell blir drept enn en som ikke har et utseende det er verdt å kommentere offentlig?

Jeg synes å stadig vekk se mange i media (journalister, etc., er jo ingen beskyttet yrkestittel..) som virker direkte "smådumme" (les: ikke så veldig smarte..) når det gjelder resonnement, språk, laber forståelse, overfladiske, etc. Eksempel: journalistens intervju i gårdsdagens program der forfatter Jon Fosse ble intervjuet (les. analysert, grillet). Det er jo trist.

• Liker 1
Skrevet

*mumle*

Det er skremmende...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...