Gå til innhold

Er jeg paranoid?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har mange føflekker (med mange mener jeg - minst 20 som er større enn en cm på rygg og mage, samt flere på armer og noen ellers på kroppen. I tillegg kommer alle de som er mindre overalt på kroppen, ører, nesen, fingrer, tær og alle mulige andre plasser). Så ja - jeg kaller dette mange.

Svært mange er uregelmessige, og det kommer stadig nye. Jeg har fjernet noen, men det er aldri funnet at noen er ondartede.

Så - spm mitt; jeg har oppfølging en gang i året - men dersom jeg ønsker å gå oftere - noen som har opplevd at de ikke er blitt tatt seriøs?

Jeg klarer ikke selv å følge med og snappe opp evt forandringer. Og hvordan skal jeg vite at en ny flekk bør sjekkes? De kommer jo i alle mulige fasonger og noen vokser fortere enn andre til en viss størrelse.

Føler meg ikke veldig smart om jeg skal springe til legen hver gang jeg finner en ny flekk - selv om jeg har hørt at det kan være lurt.

Dette sliter en del på meg, å hele tiden være usikker på nye flekker - eller å ikke huske eksakt hvordan en av de gamle ser ut med tanke på forandringer... Høres jeg paranoid ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville lest meg opp på og fått info fra hudlege om hva du skal se etter.

Jeg fjernet ett par ondartet føflekker, og jeg syns det er veldig lett å se forskjell på en godartet og en ondartet føflekk, De har som regel en annen form og farge enn vanlige.

Anonym poster: c3ebe92542405b23cc4b02257d82894f

Skrevet

Tror i grunn det er en 1 års margin på føflekker som er ondartet for å få tatt dem med gode prognoser. Det er en ganke treg kreftform, er det ikke? Tror det er unødvendig å få sjekka føflekker hver måned.

Anonym poster: 893ed2d997f1bd6bba813c4ca8e7f2aa

Skrevet

Jeg ville lest meg opp på og fått info fra hudlege om hva du skal se etter.

Jeg fjernet ett par ondartet føflekker, og jeg syns det er veldig lett å se forskjell på en godartet og en ondartet føflekk, De har som regel en annen form og farge enn vanlige.

Anonym poster: c3ebe92542405b23cc4b02257d82894f

Annen form og farge enn vanlige - hva når flertallet av flekkene ikke er av den "vanlige" sorten? De varier i uttallige kombinasjoner av farger og former. Da blir det fort vanskelig. Og jeg vet heller ikke om de nye har uvanlig form eller farge - rett og slett fordi de fleste er atypiske...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...