Gå til innhold

Pepsi max

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen her som drikke rmye pepsi max? Jeg drikker opptil 2 liter om dagen, får abstinenser hvis det går mange timer uten.

Har mye migrene/hodepine og magesmerter. Lurer på om pepsi max kan være årsaken.

Noen tips til hvordan jeg skal klare å slutte for godt? Har prøvd flere ganger, men sprekker hver gang. Er ikke noe glad i vann.

Blir veldig glad for tips.

Anonym poster: 9d1b88daa8c47874070b600eaa9d22b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjæresten min hadde det på samme måte, men han kuttet ned til å kun drikke det i helger. I hverdagen drikker han vann (tips: ha det i flasker/beholdere i kjøpeskapet, iskaldt vann er kjempegodt!), saft, noe juice, av og til sjokolademelk etter trening

Skrevet

Pepsi max ♡ Men ja har samme problem. Tror det rett og slett er avvenning som trengs for å slutte, men er det verd det? Det er jo så godt :

Anonym poster: c4398479f82d8803ddbf0e93d916614f

• Liker 1
Skrevet

Forresten så kan du jo ha frukt/bær til å sette smak på vannet?

Gjest Pepsilove
Skrevet

Samme her! Drikker alt for mye... Kan ikke være bra når jeg begynner å skjelve av det, men er alt for godt til at jeg klarer å slutte. Blir også svimmel som det er sagt :/

Skrevet

Det er bare å pine seg en uke, så går det helt over. Jeg var helt avhengig, men nå har jeg drukket 3-4 flasker på et år, og bare fordi det jeg har blitt servert det.

• Liker 1
Gjest Crazycatlady
Skrevet

Jeg fikk magesmerter av å drikke Pepsi max, men jeg har funnet ut at jeg ikke kan drikke/spise ting som inneholder kunstig søtning så ofte. Blir veldig oppblåst av det og noen ganger får jeg utrolig vondt i magen.

Får aldri det av vanlig brus, men det inneholder jo sukker så da drikker jeg mindre av det. Kun noen få ganger i uka.

Tror ikke kunstig søtning er bra i store mengder. Hos meg utviklet det seg over tid, og jeg reagerte ikke i det hele tatt før. Nå kan jeg knapt drikke/spise noe før jeg reagerer.

Skrevet

Ts her.. Takk for mange fine svar. Ser flere som meg har problemer med pepsi max. I dag har bare drukket vann med sitron og lime, og synes det smaker dødt. Kjenner lysten på pepsi er sterk, noe som mangler liksom. Kanskje det er kullsyrene jeg savner, vet ikke.

Hva drikker dere i stedet for pepsi max, dere som har vært flinke å slutte ell andre?

Skrevet

Jeg drakk ca . 1.5 L om dagen, men så fikk jeg plutselig magesmerter (refluks), og måtte kutte ned på syre og gå på syrereduserende medisiner.

Den første uken uten brus var vanskelig, men så gikk det over. Jeg har prøvd å drikke litt brus, for å se om jeg har blitt bedre, men da er det snakk om ca 0.5 L til sammen. Utenom det har jeg ikke drukket brus på over en måned.

Jeg vet hvordan det er. Det er vanskelig å slutte. Men jeg måtte slutte, og når jeg hadde komt meg igjennom den første uken, ble det mye bedre.

Jeg kjøpte inn forskjellige smaker med Fun light saft istede. Det funket ganske bra. Det er vanskelig å slutte om en bare drikker vanlig vann, det var i alle fall bedre for meg å finne en god smak å tilsette vannet.

Anonym poster: b1d33f37f5bdb4a1245bd84744f8240f

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er nok værre å slutte, hvis man bare skal drikke vann. Men når jeg føler at kanskje søtningsmiddelet heller ikke er bra, da er det værre. uff, vanskelig dette. TS

Gjest Funky Punk
Skrevet

Drikker ca 1 - 1 1/2 liter max om dagen.

Drikker ikke noe annet (liker ikke kaffe, melk, saft osv) enn det og vann.

Kan fint klare meg uten et par dager, merker ikke noe forskjell

Gjest WendyClear
Skrevet

Ts her.. Takk for mange fine svar. Ser flere som meg har problemer med pepsi max. I dag har bare drukket vann med sitron og lime, og synes det smaker dødt. Kjenner lysten på pepsi er sterk, noe som mangler liksom. Kanskje det er kullsyrene jeg savner, vet ikke.

Hva drikker dere i stedet for pepsi max, dere som har vært flinke å slutte ell andre?

Drikker du kaffe/te utenom eller er pepsi max din eneste kilde til koffein? Koffein er jo svært avhengighetsdannende. Kan være lurt å finne en erstatter, feks. ta en kopp te når abstinensene står til som verst... uten kunstig søtning selvsagt.

Skrevet

Drikker du kaffe/te utenom eller er pepsi max din eneste kilde til koffein? Koffein er jo svært avhengighetsdannende. Kan være lurt å finne en erstatter, feks. ta en kopp te når abstinensene står til som verst... uten kunstig søtning selvsagt.

Jeg drikker te fra helsekost, uten koffein. Og svært lite kaffe, kanskje noen få ganger i mnd. Ikke melk.

Gjest WendyClear
Skrevet

Jeg drikker te fra helsekost, uten koffein. Og svært lite kaffe, kanskje noen få ganger i mnd. Ikke melk.

Da er det ikke rart du får abstinenser. Jeg får hodepine og blir sløv når jeg ikke får i meg koffein, en uheldig virkning av å først ha begynt med det :P Brusen i seg selv merker jeg bare et savn og lyst etter, kullsyre er ikke vanedannende slik som koffein og søtstoffer.

Skrevet

Du bør slutte, for det er søtningsstoffer i det som aspartam osv, og det er det du får hodepine av. Tror ikke det er så bra heller over lengere tid...

Skrevet

Farris eller Bris er et godt alternativ. Litt mer futt i det enn vann i springen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...