AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #1 Skrevet 16. februar 2013 Er det noen som har mellomlandet i USA? Hva skrev dere i så fall på skjemaet der de spør etter adressen du skal oppholde deg på i USA, navn på hotell osv? Vi skal mellomlande i USA på vei til Canada og er usikre på hvordan akkurat det der foregår.. Skjemaet må vel fylles ut av alle som skal innom USA...? Anonym poster: d1896381ade2fea78048de61c849c6ee
Fandenivoldsk Skrevet 16. februar 2013 #2 Skrevet 16. februar 2013 (endret) Jeg skrev bare "transfer to Canada". Endret 16. februar 2013 av Fnisu
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #3 Skrevet 16. februar 2013 Og det gikk greit altså? Da er det vel ikke mye man må fylle ut på det skjemaet da... Anonym poster: d1896381ade2fea78048de61c849c6ee
Chloe- Skrevet 16. februar 2013 #4 Skrevet 16. februar 2013 Som Fnisu skriver så holder det med "transfer to Canada". Husk forresten at i USA må bagasjen sjekkes inn på nytt før flyvningen til Canada. Dette, pluss immigrasjonen, kan ta litt tid, så ikke ha for kort mellomlandingsperiode.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #5 Skrevet 16. februar 2013 Ok. Takk for raskt svar! Vi skal fly følgende rute: Oslo-Amsterdam-Minneapolis-Canada. Så da blir vel bagasjen sjekket inn helt fram til Minneapolis tenker jeg. Blir vel det samme på vei tilbake da? Bagasjen sjekkes inn i Canada, så en gang til i Minneapolis og da ser vi den ikke igjen før i Oslo Anonym poster: d1896381ade2fea78048de61c849c6ee
Chloe- Skrevet 16. februar 2013 #6 Skrevet 16. februar 2013 Ok. Takk for raskt svar! Vi skal fly følgende rute: Oslo-Amsterdam-Minneapolis-Canada. Så da blir vel bagasjen sjekket inn helt fram til Minneapolis tenker jeg. Blir vel det samme på vei tilbake da? Bagasjen sjekkes inn i Canada, så en gang til i Minneapolis og da ser vi den ikke igjen før i Oslo Anonym poster: d1896381ade2fea78048de61c849c6ee På veien hjem tipper jeg den går direkte. Det er fordi på flere flylasser i Canda har USA(!) immigrasjonen før du går på flyet. Men dobbelsjekk når du sjekker den inn på returen.
mia83 Skrevet 16. februar 2013 #7 Skrevet 16. februar 2013 Et lite spørsmål litt utenom her.. virker som du har litt peilig Chloe Når man skriver ut e-ticket på Gardermoen, hvor langt gjelder den da? Altså får man ut billetter for hele reisen eller må man innom automater på de andre flyplassene også?
Chloe- Skrevet 16. februar 2013 #8 Skrevet 16. februar 2013 Et lite spørsmål litt utenom her.. virker som du har litt peilig Chloe Når man skriver ut e-ticket på Gardermoen, hvor langt gjelder den da? Altså får man ut billetter for hele reisen eller må man innom automater på de andre flyplassene også? Jeg har aldri opplevd (hvertfall ikke på mange år) at boardingkortet ikke gjelder helt frem til siste destinasjon. Dessuten er jo innsjekken utenfor sikkerhetsområdet, og jeg tviler på de ville gjort så passasjerer måtte helt ut og inn igjen på en mellomlanding. Det eneste unntaket i nyere tid er en gang jeg ankom flyplassen tolv timer for tidlig (delte taxi med noen som dro et halvt døgn før meg). Da fikk jeg byttet til en tidligere flyvning, men de kunne bare gi meg ny billett for 1/3 av reisen, så jeg måtte forsøke det samme på den neste flyplassen. Så jeg antar e-ticketen er for fullstendig reise!
mia83 Skrevet 17. februar 2013 #9 Skrevet 17. februar 2013 Var det jeg trodde. Litt for lenge siden jeg reiste med flybytte sist
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #10 Skrevet 17. februar 2013 Når man skriver ut e-ticket på Gardermoen, hvor langt gjelder den da? Altså får man ut billetter for hele reisen eller må man innom automater på de andre flyplassene også? E-ticket er jo billetten du har med deg til flyplassen. Det du skriver ut er boardingkort, regner med at det er det du mener. Normalt får man dette for hele turen, men spesielt ved videre reise med amerikanske selskap skal man ofte innom en transfer desk på flyplassen. Feks reiste jeg til NY med mellomlanding i London. Sjekket inn hos SAS som jeg fløy til London med og fikk boarding kort for hele reise av de. Når vi kom til Heathrow måtte vi likevel innom United sin transfer desk for å få nye boarding kort der. Så spør i Oslo når du sjekker inn, du kan uansett ikke bruke automat når du skal til USA Anonym poster: 314fa04b6e052677effee4e4ea37cf69
mia83 Skrevet 17. februar 2013 #11 Skrevet 17. februar 2013 Ja mente selvfølgelig boardingkort. E-ticketen har jeg allerede. Ja det er nok lurt å spørre vil jeg tro. Får gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #12 Skrevet 17. februar 2013 Hvor langt boardingkortet gjelder er avhengig av om du reiser med samme flyselskap hele veien eller om du må bytte. Hvis det er samme selskap blir nok billetten gjennomgående, men hvis det er et annet selskap må du hente nytt boardingkort. Det ser du når du får boardingkortet også USA har immigrasjon på avreiseflyplass utenfor USA flere steder i verden, ikke bare i Canada Anonym poster: 044ffe8d9fd7fc7671c719d8e87e5e7b
mia83 Skrevet 17. februar 2013 #13 Skrevet 17. februar 2013 Reiser med 2 forskjellige flyselskap begge veier ser det ut til. Det jeg imidlertid opplevde sist gang jeg var i USA med flybytte, var at et og samme boardingkort gjaldt fra New York via Amsterdam til Oslo.
Chloe- Skrevet 18. februar 2013 #14 Skrevet 18. februar 2013 Hvor langt boardingkortet gjelder er avhengig av om du reiser med samme flyselskap hele veien eller om du må bytte. Hvis det er samme selskap blir nok billetten gjennomgående, men hvis det er et annet selskap må du hente nytt boardingkort. Det ser du når du får boardingkortet også USA har immigrasjon på avreiseflyplass utenfor USA flere steder i verden, ikke bare i Canada Anonym poster: 044ffe8d9fd7fc7671c719d8e87e5e7b Jeg har opplevd mange ganger å få utdelt komplett boardingkort på første flyplass, selv om ikke det var samme selskap eller i samme alliance. Jeg nevnte Canada siden spørsmålet gjaldt Canada. Selv har jeg sett det i Mexico også. Noen flere land du vet om?
mia83 Skrevet 18. februar 2013 #15 Skrevet 18. februar 2013 Håper vi får komplett boardingkort. Litt mer lettvint da føler jeg.
Kjetil E Skrevet 18. februar 2013 #16 Skrevet 18. februar 2013 Er det noen som har mellomlandet i USA? Hva skrev dere i så fall på skjemaet der de spør etter adressen du skal oppholde deg på i USA, navn på hotell osv? Vi skal mellomlande i USA på vei til Canada og er usikre på hvordan akkurat det der foregår.. Skjemaet må vel fylles ut av alle som skal innom USA...? Anonym poster: d1896381ade2fea78048de61c849c6ee Du kommer vel med Delta da og skal videre enten med Delta eller Air Canada. Da slipper du ihvertfall å bytte terminal. Kan jeg spørre hvorfor du flyr via Minneapolis? MSP er vel ikke akkurat veldig vanlig å bruke som transitflyplass for oss europeere.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #17 Skrevet 18. februar 2013 Jeg kommer med Delta ja, og skal videre med Delta. Jeg flyr den veien fordi det var et ganske rimelig alternativ. Er det ufordelaktig å fly om Minneapolis? Anonym poster: d1896381ade2fea78048de61c849c6ee
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #18 Skrevet 18. februar 2013 Jeg fløy om Minneapolis fra Amsterdam da jeg skulle til Kentucky. At jeg aldri kom til Kentucky er en annen sak....Og jeg var ikke den eneste som ble eskortert tilbake til Schipolflyet. Nå er vel billettene allerede bestilt, men BA hadde ikke så ille dyre billetter via London til Toronto. Er det noen som vet om Canada griller like mye i immigration som USA forresten? Anonym poster: 971cd45852f8f153cd3790b3a7457201
Neket Skrevet 18. februar 2013 #19 Skrevet 18. februar 2013 Du må vel ha et ESTA-visum til USA for å få mellomlande også, eller tar jeg feil da?
Chloe- Skrevet 18. februar 2013 #20 Skrevet 18. februar 2013 Jeg fløy om Minneapolis fra Amsterdam da jeg skulle til Kentucky. At jeg aldri kom til Kentucky er en annen sak....Og jeg var ikke den eneste som ble eskortert tilbake til Schipolflyet. Nå er vel billettene allerede bestilt, men BA hadde ikke så ille dyre billetter via London til Toronto. Er det noen som vet om Canada griller like mye i immigration som USA forresten? Anonym poster: 971cd45852f8f153cd3790b3a7457201 Fikk du ikke komme inn i USA?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå