Gå til innhold

silikon - støtte av staten


Jelly333

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en datter og har akkurat sluttet og amme. Jeg lurer på hvor mye som "skal til" for å få støtte av staten til silikonoperasjon? og nei, jeg er ikke en av "de" jentene. Jeg har aldri vilt ha silikon og alltid vært fornøyd med puppene mine. Jeg var godt forberedt på at de kom til å bli litt slappe og hengete etter måneder med amming. det er ikke det som er problemet. De er ikke symmetriske og akkurat det er veldig vondt for meg... Den høyre puppen er nesten dobbelt så stor som den andre, BH'er passer dårlig og jeg føler meg aldri vel. Om de bare var like store så kunne de vært så hengete og slappe som de ville... Men fint om de er samme størrelse i det minste. Så, hva tror dere (seriøse svar), Har jeg mulighet til å få støtte av staten med tanke på situasjonen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neppe..Det skal MYE til for å få dekket silikonoperasjon, at man ikke føler seg vel er ikke grunn nok. Man må ha medisinske plager eller tilstander for å få slikt dekket. F.eks ingen brystvekst (null brystvev) eller tubebryst vil kunne være grunnlag. Forskjell i størrelse KAN nok dekkes men da må det være veldig stor forskjell. Kontakt lege for å finne ut om du kan kvalifisere til å få dette dekket..

Anonym poster: 6590289172b1f783a45eb6a52170de41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe..Det skal MYE til for å få dekket silikonoperasjon, at man ikke føler seg vel er ikke grunn nok. Man må ha medisinske plager eller tilstander for å få slikt dekket. F.eks ingen brystvekst (null brystvev) eller tubebryst vil kunne være grunnlag. Forskjell i størrelse KAN nok dekkes men da må det være veldig stor forskjell. Kontakt lege for å finne ut om du kan kvalifisere til å få dette dekket..

Anonym poster: 6590289172b1f783a45eb6a52170de41

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hvor lang ventetid det er på brystrekonstruksjon etter brystkreft så tror jeg du bør smøre deg med tolmodighet. Hvem vet, kanskje du blir mer komfortabel med hvor usymetriske de er underveis i ventetiden. (Om man i det heletatt får støtte til dette, noe jeg tviler på).

Anonym poster: af6f66e8633cd5dd384d4e0278797cf0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en kvinne som fikk dekket brystoperasjon på grunn av stor størrelsesforskjell på brystene. Hun måtte kjøpe to BH'er av ulike størrelse og klippe de over på midten og sy sammen igjen for å kunne bruke BH.

Ta kontakt med legen din TS, det er den eneste måten du kan få et skikkelig svar på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt problemet ditt, jeg har selv problemer med ulike bryster. Men med tanke på hvor vanskelig det er for brystkreftopererte å få operasjon og hvor lang ventetid det er har tanken min gått mer og mer over på at dette burde vi gjøre privat istedenfor å "ta en plass i køen fra de som faktisk er syke " Men som sagt så skjønner jeg deg så utrolig godt. Du kan jo høre med legen din, min var veldig lite optimistisk med tanke på dette og ville ikke gå videre med det pga det han mente var promillesjanser for å få det dekket.

Anonym poster: 417ad2736c8ad29797a8e2af048db097

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er en mulighet for at du kan få det dekket, men du må først få fastlegen din til å vurdere samt evt. bli henvist til en plastikkirurg. At det er lang ventetid på brystrekonstruksjon for kreftopererte vil ikke nødvendigvis si at det er lang ventetid for silikonimplantat - det er to veldig forskjellige operasjoner siden man ved rekonstruksjon må bygge opp igjen brystet, ofte med hudtransplantat fra andre steder på kroppen, for å ga noe å legge innlegget i.

En del private plastikkirurger har også avtale med staten slik at du kan bli operert der.

En annen ting er at du kanskje må vente hvis du har planer om å få flere barn. Men det får du finne ut av på egen hånd :)

Anonym poster: 741964a0a1f2ca67c0ed878118c4883a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor er nylig operert pga store tunge bryst. Hun fikk velge sykehus selv og ble operert etter to mnd ventetid. Det er ikke sånn at man stjeler plassen fra f.eks. brystkreftopererte. Bortsett fra det er det ikke noe annet å si enn at du må ta det opp med legen din.

Anonym poster: c53a5b9d6c7834ecf97dc35863e94f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...