Gå til innhold

Alternativ til hostesaft?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Finnes det noen gode alternativer til "vanlig hostesaft"? Hvis jeg vil unngå det pga smaken? Ja, jeg er ganske kresen, men ikke med vilje, da jeg er ganske følsom for en del smaker og teksturer.

Vanlig hostesaft med anis/lakrissmak er bokstavelig talt den ekleste smaken jeg vet om, brekker meg nesten så fort jeg har fått den i munnen. Spiser ingenting med lakris i ellers.

Virker halstabletter som Repsil, Vekk i morgen, o.l. like bra? Pleier å "true" i meg en eller to når jeg kjenner det i halsen, samt at jeg drikker grønn te med mye honning. Føler dessverre at det ikke alltid hjelper så mye...

Hvilke halstabletter synes dere er mest effektive? Og "snillest" på smak? Finnes det resepfri hostesaft uten anis? Naturlige kurer mot sår hals/hoste(som honning)?

Videoannonse
Annonse
Gjest Badabing
Skrevet

Noskapin kanskje? Det er det samme som hostesaften, men i tablettform.

Av vanlige halstabletter synes jeg Ricola (?) urtedrops er det som funker best.

Skrevet

Er Hosten som verst så hjelper det med konjakk før jeg legger meg..hostesaft funker ikke til meg.bruker fisherman blå ellers da..men du som ikke liker lakris så bør du prøve den grønne ..eller doc honning.tar også en skje med honning i perioder..men hoster ikke så mye som da jeg røykte..nå mer sjeldent..annenhvert år kansje

Skrevet

Jeg synes varm saft får løsnet det værste så du får hoste det opp, og en kjapp konjakk om kvelden. Ellers bruker jeg varm melk med honning selv om mange synes melk gjør slimet selgere. Men jeg synes det funker utrolig bra :) god bedring!!

Skrevet

Enten var det ingefær eller timian som hjelper godt. Trekkes noen minutter i ikke helt kokende vann. Gooogle det så finner du ut. Prøvd av meg , i sin tid på astmasyk sønn, så jeg vet at det duger.

Da i vankom legevakten var hosten stilnet men legen ville ikke tro oss da jeg fortalte om urtens kraft.

Kan som sagt ikke huske om det var ingefær eller timian. På tide med et oppfriskningskurs her. Lykke til. Og gi gjerne tibakemelding på virkninigen

Anonym poster: d817c364bc72a05f9f614564f3fbba2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...