Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2013 #1 Skrevet 16. februar 2013 Finnes det noen gode alternativer til "vanlig hostesaft"? Hvis jeg vil unngå det pga smaken? Ja, jeg er ganske kresen, men ikke med vilje, da jeg er ganske følsom for en del smaker og teksturer. Vanlig hostesaft med anis/lakrissmak er bokstavelig talt den ekleste smaken jeg vet om, brekker meg nesten så fort jeg har fått den i munnen. Spiser ingenting med lakris i ellers. Virker halstabletter som Repsil, Vekk i morgen, o.l. like bra? Pleier å "true" i meg en eller to når jeg kjenner det i halsen, samt at jeg drikker grønn te med mye honning. Føler dessverre at det ikke alltid hjelper så mye... Hvilke halstabletter synes dere er mest effektive? Og "snillest" på smak? Finnes det resepfri hostesaft uten anis? Naturlige kurer mot sår hals/hoste(som honning)?
Gjest Badabing Skrevet 16. februar 2013 #2 Skrevet 16. februar 2013 Noskapin kanskje? Det er det samme som hostesaften, men i tablettform. Av vanlige halstabletter synes jeg Ricola (?) urtedrops er det som funker best.
Gjest Eøc Skrevet 16. februar 2013 #3 Skrevet 16. februar 2013 Er Hosten som verst så hjelper det med konjakk før jeg legger meg..hostesaft funker ikke til meg.bruker fisherman blå ellers da..men du som ikke liker lakris så bør du prøve den grønne ..eller doc honning.tar også en skje med honning i perioder..men hoster ikke så mye som da jeg røykte..nå mer sjeldent..annenhvert år kansje
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #4 Skrevet 16. februar 2013 http://www.felleskatalogen.no/medisin/bisolvon-boehringer-ingelheim-546880 Anonym poster: 3e2105370dbf2c55d8e79aad17721bcb
Gjest Mari Skrevet 16. februar 2013 #5 Skrevet 16. februar 2013 Jeg synes varm saft får løsnet det værste så du får hoste det opp, og en kjapp konjakk om kvelden. Ellers bruker jeg varm melk med honning selv om mange synes melk gjør slimet selgere. Men jeg synes det funker utrolig bra god bedring!!
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #6 Skrevet 17. februar 2013 Enten var det ingefær eller timian som hjelper godt. Trekkes noen minutter i ikke helt kokende vann. Gooogle det så finner du ut. Prøvd av meg , i sin tid på astmasyk sønn, så jeg vet at det duger. Da i vankom legevakten var hosten stilnet men legen ville ikke tro oss da jeg fortalte om urtens kraft. Kan som sagt ikke huske om det var ingefær eller timian. På tide med et oppfriskningskurs her. Lykke til. Og gi gjerne tibakemelding på virkninigen Anonym poster: d817c364bc72a05f9f614564f3fbba2e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå