ViljaH Skrevet 20. februar 2013 #21 Skrevet 20. februar 2013 Også voksne driver å kommenterer andres bilder med at de er pene. Noen jeg kjenner skifter ofte profilbilde, for å fiske etter "så pen du er"-kommentarer. Så unødvendig skit, og jeg kan ikke engang tenke meg hvor slitsomt det må være for en 13-åring!
Gjest Trollmor Skrevet 20. februar 2013 #22 Skrevet 20. februar 2013 Jeg har selv en jente på samme alder. Det jeg har lagt merke til er at de ulike vennene har ulikt fokus. Noen av dem er veldig opptatt av sminke, klær, bilde, likes ol. Andre viser kanskje fram dyrene/hobbyene sine. Jenten vår får heller ikke mange likes, men hun går det fra vennene dine. Vi har også oppfordret henne til å tenke seg godt om før hun publiserer noe på veggen. Er dette noe du kunne hengt opp på tavlen i vrimlearealet på skolen? Dette med pena, søta, naw ol synes jeg er flaut og overfladisk. Vi har snakket mye om hvordan vi er i virkeligheten og hvordan vi er mot hverandre. Jeg synes ikke fb er stedet hvor det skal bli bekreftet. Dette snakker vi om og vi vil at jenten vår skal føle seg god nok som seg selv. Vi har en stille rolig jente, hun har få, men gode venner. Jentene i klassen er inkluderende med hverandre selv hvor forskjellige de er. Jenten vår poster bilder av seg selv, ikke med sminke og kyssemunn. På de fleste bildene er aktiviteten i fokus. Ellers er majoriteten av bildene bilder hvor hun har blitt tagget. Far og jeg har heller ikke mange bilder på fb David ikke er for å vise for mye. Vi utbroderer heller ikke området liv, våre barn eller andre hobbyer. Dette har vi snakket mye med jenten om og det ser ut som hun forstått hva vi mener og selv begrenser seg. Hun er lite opptatt av likes, og tro det eller ei, det virker som hun har det bra:-)
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #23 Skrevet 20. februar 2013 Får sikkert pepper for dette her derfor poster jeg som anonym. Hva med å gi henne et kamera, og lære henne å ta skikkelig kule bilder. Ikke av seg selv nødvendigvis. Men kanskje venner eller bilder av kule ting. Litt hobby fotograf tendenser. Få fokusen vekk fra profil bildene hennes. Hvis det er populariteten hun sliter med kan det kanskje få en boost hvis hun lærer seg å ta kule bilder av vennene sine som hun kan legge ut på sin side. Lær henne noen enkle redigeringsprogrammer. Finnes noen gratis der ute på nettet. De er jo selvfølgelig ikke like bra som de man betaler for, men enkle og greie. Jeg ble oppvokst med tankegangen om å vise frem andre sider av meg selv enn utseende, for jeg var heller ikke like pen som de andre i klassen. Men når jeg lærte meg skikkelig fotografering og kunne vise de andre at jeg hadde andre egenskaper forandret populariteten min seg. Å kunne legge ut bilder av venner som er flatterende for de, så vil de selvsagt at jeg skal ta flere bilder av de. Tok ikke lange tiden fra jeg bare var hun som tok bilder til jeg var en populær person i vennegjengen. Mennesker har forskjellige styrker og svakheter. Hvis hun ikke er pen nok for de andre overfladiske folka i klassen, så kan hun være viktig av andre grunner. Jeg vet det er forferdelig å bli uthengt fordi man ikke lever opp til det syke skjønnhetspresset som finnes i dag. Men det er desverre virkeligheten nå. Om en liten stund kan du lære henne hvordan man sminker seg, det vil nok hjelpe. Men foreløpig ville jeg ha prøvd å sikte henne inn på fotografering. Det er noe man stolt kan vise frem på facebook og bli anerkjent for. Spesielt hvis man som sagt kan få flatterende bilder av andre på der. Det vil være skummelt å slette facebooken hennes. Det vil bli lagt merke til av de andre i klassen, og jeg kan garantere atdet vil bli brukt mot henne. Anonym poster: 2b1b280644e43042197bee414deff974 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #24 Skrevet 24. februar 2013 Jeg har en gutt med nesten det samme problemet som TS beskriver, følger nøye med her. Anonym poster: 1286d225320a7806533f6a7aca5bf4ea
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå