Gå til innhold

Han ville ikke slippe meg først i køen!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

spania. (i byen da) Der går jo bussene hele tiden. Man ser ikke på noe bussruter, bussen bare kommer den

Litt greit å vite mer konkret hva du sammenligner med. Sammenligner du Barcelona med Hurum, eller for den saks skyld Oslo blir det helt feil. Sist gang jeg ventet på buss i Spania tok det omtrentlig 20 minutter. Jeg så på bussruta, den bare kom ikke den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop

Litt greit å vite mer konkret hva du sammenligner med. Sammenligner du Barcelona med Hurum, eller for den saks skyld Oslo blir det helt feil. Sist gang jeg ventet på buss i Spania tok det omtrentlig 20 minutter. Jeg så på bussruta, den bare kom ikke den.

i storbyen kommer den jo ca hvert 3 min, noen ganger er den forsinka så klart men som regel kommer det en buss.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i storbyen kommer den jo ca hvert 3 min, noen ganger er den forsinka så klart men som regel kommer det en buss.

Siden Norge ikke har noen storby, blir det ikke sammenlignbart. Håper vi ikke bruker skattepengene på å få bussavganger hvert 3. minutt i Oslo. Det ville bli fryktelig dyrt med så få passasjerer.

Endret av OneLove
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint at det virker som at vi er så innmari sure vi nordmenn, tenk at de fleste synes han oppførte seg OK?

Hva er dett for noe? Hva skjedde med samholdet etter 22juli? Hva skjedde med å være stolte, være medmennesker, og hyggelige?

Jeg beregner alltid god tid, og kan vel telle på en hånd hvor mange ganger i løpet av mitt 28 år gamle liv at jeg av en eller annen grunn har hatt dårlig tid, men hvis man spør høflig og hyggelig som TS gjorde så forstår jeg ikke at vi kan forstå at mennesker ikke kan bry seg mer om andre.

Oppgitt over mine landsmenn.

Anonym poster: 55eacf0c7a4ddaae02b47392bc4f11c2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Det er fint at det virker som at vi er så innmari sure vi nordmenn, tenk at de fleste synes han oppførte seg OK?

Hva er dett for noe? Hva skjedde med samholdet etter 22juli? Hva skjedde med å være stolte, være medmennesker, og hyggelige?

Jeg beregner alltid god tid, og kan vel telle på en hånd hvor mange ganger i løpet av mitt 28 år gamle liv at jeg av en eller annen grunn har hatt dårlig tid, men hvis man spør høflig og hyggelig som TS gjorde så forstår jeg ikke at vi kan forstå at mennesker ikke kan bry seg mer om andre.

enig. Men til forsvar av nordmenn så er det ikke bare i norge man opplever slikt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva kan man ikke (mis)bruke tragedien den 22. juli til?

Man kan vel spørre seg hvem som er mest usolidarisk av en som klager som om verden skulle gå under ved å måtte vente halvtime på en buss eller en som ikke vil slippe til en i køen. Medmenneskelighet har lite med om man slipper folk gjennom i køen for å rekke bussen eller ikke, spør du meg.

Stolt av mine landsmenn, selv om det så klart kommer an på hvem det er.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva har 22 Juli med noe som helst å gjøre??

Og personen du spør om å gå foran kan da umulig vite om du spør en gang i året eller hver dag.

Anonym poster: 0664b414b952adbf99dd5c4852aed5bb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada, nå kan jo bare alle skylde på at de har sosialangst så kan vi alle være ego og drite i andre.

Er totalt akseptert det:) En fin unnskylding for det meste det og

Anonym poster: 3005c92ec50131a3ff6b018cd76b2961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Ja, hva kan man ikke (mis)bruke tragedien den 22. juli til?

Man kan vel spørre seg hvem som er mest usolidarisk av en som klager som om verden skulle gå under ved å måtte vente halvtime på en buss eller en som ikke vil slippe til en i køen. Medmenneskelighet har lite med om man slipper folk gjennom i køen for å rekke bussen eller ikke, spør du meg.

Stolt av mine landsmenn, selv om det så klart kommer an på hvem det er.

medmenneskelighet handler om å ta hensyn til hverandre og ikke svare bitchy når folk spør om ting
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se ut i fra posten at han svart "bitchy", da må jeg i så fall selv ha vært der og sett det. I posten står det at han svarte "nei" to ganger. Medmenneskelighet handler i større grad om at man ikke forventer at hele verden er tilpasset en selv.

Og siden man er veldig glad i å sammenligne oss med andre land, kan man se hva som skjer når man må vente to timer på toget i Russland eller et U-land i Afrika.

Endret av OneLove
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, om jeg ikkehar suuuper super dårlig tid selv og har sjansen til å hjelpe en som står i fare for å miste bussen, så gjør jeg gjerne det. Har selv vært forsiknket av diverse årsaker mer enn en gang, har til og med opplevd å måtte be veeeldig pent om å få slippe forbi køen i sikkerhetskontrollen på Sola Lufthavn (nei, det var ikke min skyld, var der i tide og flyselskapet hadde føkka med billettene og datasystemet dems lå nede). Uheldige situasjoner kan oppstå.

I alle fall, det er koselig å bli tatt litt hensyn til, hva som enn er årsaken. Så jeg gjør gjerne det. Og når det gjelder folk som på død og liv skal stå på "retten" sin, være oppdragere eller gud vet hva, så tenker jeg en eneste ting:

FORBANNA GRINEBITERE!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Kan ikke se ut i fra posten at han svart "bitchy", da må jeg i så fall selv ha vært der og sett det. I posten står det at han svarte "nei" to ganger. Medmenneskelighet handler i større grad om at man ikke forventer at hele verden er tilpasset en selv.

Og siden man er veldig glad i å sammenligne oss med andre land, kan man se hva som skjer når man må vente to timer på toget i Russland eller et U-land i Afrika.

Jeg forstod det sånn at han så ganske stygt på henne og sa NEI! på en frekk måte. Om noen spør høflig så svarer man ikke surt nei, da sier man i det minste nei på en vennlig måte, som Nei jeg beklager men jeg har også litt dårlig tid.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Hæ?

vel alle på bygda bruker bil, politikerne vil ikke at vi skal kjøre bil. Hadde bussen gått oftere hadde flere folk tatt bussen gjerne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel alle på bygda bruker bil, politikerne vil ikke at vi skal kjøre bil. Hadde bussen gått oftere hadde flere folk tatt bussen gjerne

Hvordan det svaret ditt nå stammer fra "hver halvtime da" aner jeg ikke, men skjønte ingenting av det. Og nei, tror ærlig talt ikke flere hadde tatt buss. For det første er det ikke så mange folk der jeg bodde at det hadde gjort noen forskjell. For det andre så er komfortabelt å bruke bil. Det er enklere, raskere, må ikke vente på buss. Det er mye enklere å handle ukens matvarer med bil, og hvem har ikke sett hvor mye folk som faktisk forsøker å få varer hjem fra IKEA har slitt med å dra det med seg på bussen?

Politikeres forsøker på å tvinge folk til å ta buss er så idiotisk at jeg blir flau. Om man skal en ting, ja, greit, kanskje det er greit nok å ta buss. Når jeg skal ut på noe skal jeg gjerne flere forskjellige ting. Jeg skal både postkontoret, en tur innom IKEA, besøke min søster, innom matbutikken, innom senteret... å ta buss er noe styr.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener dere at dere også hadde sagt nei til en jente som spurte pent og som hadde noen få ting bare? I tillegg til å ha en god grunn?

Ja, hadde det vært et hannkjønn derimot ville jeg sluppet han forbi...

Anonym poster: 5f98a09f1efbed87cc20b0b718327530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sluppet ts foran meg uten problemer. Uansett om jeg selv hadde hatt dårlig tid. Jeg bor i gåavstand til butikken og det tar meg 5 minutter å gå hjem. Jeg har sluppet folk foran meg flere ganger og jeg synes at å rekke bussen er en god grunn til å få gå foran.. Det er noe som heter "gjør mot andre det du vil de skal gjøre mot deg".

Mannen i køen trengte ikke å svare frekt eller bruke lang tid på å legge varene på båndet og pakke dem ned. Ja, det kan være mange grunner til det, så nå skal jeg ikke spekulere. Man kan svare på en høflig måte uansett om man har hatt en dårlig dag, har smerter, skal rekke noe, er dårlig o.l.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marsvinet

Vel, det fins ingen spesialregler for deg, TS. En kø er en kø. Det ville jo ha vært hyggelig av mannen å slippe deg forbi, men det er absolutt ikke noe som du kan kreve av ham. Hvis det var så ille så kunne du ha spurt personen i kassa om å åpne en kasse til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstod det sånn at han så ganske stygt på henne og sa NEI! på en frekk måte.

Han sa nei, hun spurte på nytt og han sa nei igjen. Står ikke noe om at han så stygt på henne eller sa nei på en frekk måte. TS har forlatt tråden for lenge siden, men den lever visst sitt eget liv med stadig nye oppfatninger av hva som egentlig skjedde og hvorfor.

Anonym poster: b580588eff754049702387119c97736f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...