AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #1 Skrevet 15. februar 2013 Var hjemme igår pga at jeg følte meg uggen i kroppen. Nå idag gikk jeg på skolen, og var der hele dagen. Magen har vært opplåst i hele dag, har en feber rundt 37,7-38 grader. Har problemer med og tømme meg. Har store smerter, men de ligger i hele magen. Den bråker og buldrer, høres ut som den er sulten, bare verre. Har følt meg kvalm tidligere idag, og er litt kvalm enda. Høres dette ut som blindtarmsbetennelse, eller er det ikke normalt og være oppblåst? Anonym poster: 7808799bdcbb91e8f1bf01448eac8414
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #2 Skrevet 15. februar 2013 Kan ikke huske at jeg selv var oppblåst da jeg hadde det, men symptomer kan være forskjellig fra person til person, tror jeg ?! Jeg sleit hvertfall veldig med å stå oppreist, og når jeg først måtte det, så besvimte jeg. det er helvetes vondt MEN ring legevakta. vær så snill! Bare for å være sikker. Anonym poster: 97c0a3c4973032ccae16d02fa17bc9f6
Gjest Moffeliten Skrevet 15. februar 2013 #3 Skrevet 15. februar 2013 For meg høres det mer ut som om du har mye luft og at den ikke slipper gjennom systemet pga en liten blokkering. Nå er ikke jeg lege, men jeg har opplevd akkurat det du beskriver flere ganger. Hvis du har skikkelige smerter i høyre del av magen, må du ringe legevakten så fort så mulig. Håper du blir bra snart. 1
sofie777 Skrevet 15. februar 2013 #4 Skrevet 15. februar 2013 Jeg har hørt at om du har blindtarmbetennelse, så klarer du ikke å gjøre noen ting, bare å ringe legevakten. Absolutt ikke å skrive her inne. Men jeg har hatt problemer med galleblæren og det kan også gjøre forferdelig vondt. Du bør uansett ringe legevakten og dra dit så fort som mulig så de kan sjekke deg. Bare vær oppmerksom på at noen leger sjekker ikke for gallestein, så det må du si at de skal gjøre. Jeg var til lege og legevakt flere ganger før de fant ut hva det var.
Gjest Blomst83 Skrevet 15. februar 2013 #5 Skrevet 15. februar 2013 Jeg har selv hatt blindtarmbetennelse og som AB2 sier var heller ikke jeg oppblåst.Jeg hadde heller ingen lyder i magen,og var ikke i stand til noe som helst annet enn å ligge i senga.Og smerten startet i mellomgulvet,også flyttet den seg mer og mer nedover på høyre side(ned mot lysken) der hvor bilndtarmen ligger. Nå er jo jeg ingen spesialist,men siden du spør vil jeg si at det ikke høres sånn ut.Men det skader jo ikke å ta opp telefonen og ringe legevakta bare for å være på den sikre siden,men vær forberdt på at de kan be deg om å se det ann og ta kontakt hvis smerten flytter seg som jeg skrev ovenfor.Det var det jeg fikk beskjed om i hvert fall. Men som sagt det skader ikke å ringe. Lykke til
Gjest Sobril Skrevet 5. mars 2013 #6 Skrevet 5. mars 2013 (endret) Nå er det noen dager siden du postet. Håper det går bra med deg. Jeg er nyoperert for blindtarmbetennelse, og for min del hadde jeg vondt i hele nedre del av magen samt korsryggen. Da hadde jeg ganske vondt, men ikke uutholdelig. Etter en stund hadde jeg kun vondt i nedre del av magen på høyre side, og det gjorde bare vondt hvis jeg lo, hostet eller trykket der. Blindtarmbetennelse var det nå allikevel og den ble operert bort. For min del har jeg alltid trodd at slikt gjør ulidelig vondt, men tror det er individuelt og det spørs hvor i forløpet man har kommet når man drar til legen. Jeg dro da tidlig fordi jeg kjente at dette er IKKE mageknip (noe jeg har relativt ofte). Endret 5. mars 2013 av Sobril
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå