Gå til innhold

Dårlig gjort av kassadama?! :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Igår var jeg på en matbutikk, og jeg skulle bare ha bind og en godteri.

Jeg gikk bort til den første kassen, der en dame stod med en veldig stor og full handlekurv og lesset på varer. Hun var nesten ferdig med å legge på varene da jeg kom, og damen i kassa sier til meg "Ta neste kasse."

Jeg tenkte hun mente at det var ledig på de to andre kassene, så jeg slapp å vente sånn, og da jeg kom bort dit, stod det TO STORE FULLE HANDKLEKURVER ved hver sin kasse. Jeg tenkte at dette ville ta en evighet, og gikk tilbake til den første kassen, siden jeg tenkte at damen før meg snart var ferdig. Da jeg kom dit hadde en annen jente lagt på 5 varer, og da kassadama så meg sier hun igjen "Ta neste kasse, jeg stenger nå."

Da kjente jeg at det kokte inni meg og jeg sier "Jasså, så HUN får lov og ikke jeg?"

Kassadama så litt flau ut og sa til jenta før meg at hun også måtte ta neste kasse...

Jeg skjønte virkelig ikke hvorfor jeg ikke kunn få betale mine to varer i utgangspunketet istedenfor å bli sent til kasser som man måtte vente en evighet på, siden det stod folk der med veldig fullle handlevogner...!!!

Jeg måtte gå tilbake igjen, og ventet 5 minutt på at det ble min tur.

Følte hun kassadama bare brukte makten sin ... :sur:

Anonym poster: 973d789698e7d9e3bcb0611ba7412e64

Videoannonse
Annonse
Gjest Ambitions
Skrevet

Se det fra hennes vinkel: Å komme seg vekk fra kassa når det er kunder i butikken er nesten umulig, folk går der det ikke er kø, selv om det ikke er lang kø i de andre kassene. Logisk. Men skal man av vakten sin, eller har arbeidsoppgaver på gulv/lager må man stoppe kundestrømmen en plass. Det er heller ikke altid like enkelt å legge merke til nye kunder som legger på varer på båndet når man er opptatt med en annen. Det var nok ikke ment personlig mot deg :)

• Liker 33
Gjest chariot
Skrevet

Prøv å jobb som kassadame en dag, så får du se hvor mye "makt" de har.

• Liker 13
Skrevet

Skjønner dere ikke? Denne kassadama ekspederte kun en dame som hadde masse varer... Og når jeg kom kassa ba hun meg ta neste kasse.

Da jeg kom tilbake igjen hadde en jente lagt på 5 varer, og det var helt greit??? Jeg hadde bare to varer ..... ! :(

Gjest Eurodice
Skrevet

Skjønner dere ikke? Denne kassadama ekspederte kun en dame som hadde masse varer... Og når jeg kom kassa ba hun meg ta neste kasse.

Da jeg kom tilbake igjen hadde en jente lagt på 5 varer, og det var helt greit??? Jeg hadde bare to varer ..... ! :(

Det første jeg tenker om dette, er at disse to kjente hverandre og at kassadamen ville være hjelpsom mot henne.

Gjest blabla-
Skrevet

Hva var dårlig gjort med dette egentlig? Kanskje hun i kassa skulle ta seg en etterlengtet pause og sa til deg som nesten ikke hadde noen varer at du skulle ta en av de andre kassene. Idet du gikk kom det en annen og la sine varer på båndet og da tenkte kassadamen at hun fikk ta henne også før hun stengte kassa

Skrevet

Syns ikke det var så mye å reagere for nei. Kanskje kassadamen ikke helt hadde fått med seg denne nye kunden enda, og dermed ikke rukket å be henne gå til en annen kasse. Hadde ikke tenkt noe spesielt over det selv, bare stilt meg i annen kø :).

• Liker 5
Skrevet

Jeg har jobbet i kassa og det er alltid slik når jeg skal stenge. Det kommer alltid nye kunder og "vil bare", men et sted må man sette strek. Det hadde gått fortere for deg hvis du bare hadde blitt stående i kasse nummer to i stedet for å løpe rundt og bruke unødvendig tid og energi på å irritere deg over at du ikke var først.

Stod selv i 5 minutters kø på en stappfull Rema i dag. Sånn er livet.

• Liker 6
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Hva var dårlig gjort med dette egentlig? Kanskje hun i kassa skulle ta seg en etterlengtet pause og sa til deg som nesten ikke hadde noen varer at du skulle ta en av de andre kassene. Idet du gikk kom det en annen og la sine varer på båndet og da tenkte kassadamen at hun fikk ta henne også før hun stengte kassa

To varer er raskere å slå inn enn fem, så da er det noe merkelig at hun lot denne kunden få slippe til.

Endret av Arabella
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Hun skulle jo stenge kassa! Det kan være hun som fikk handle etter kunden med mange varer kom akkurat når kassadama var ferdig med kunden med mange varer, og hun la kanskje varene sine på båndet før kassadama rakk å si noe, da er det enklere å bare skanne de 5 varene enn å si at hun skal stille seg i en annen kasse. Om du skjønner?

Endret av taco1
  • Liker 4
Skrevet

Hun skulle jo stenge kassa! Det kan være hun som fikk handle etter kunden med mange varer kom akkurat når kassadama var ferdig med kunden med mange varer, og hun la kanskje varene sine på båndet før kassadama rakk å si noe, da er det enklere å bare skanne de 5 varene enn å si at hun skal stille seg i en annen kasse. Om du skjønner?

Akkurat slik er det. For hvis kunden har rukket å legge varene sine på båndet og du ikke tar dem, kommer en lang, høylytt diskusjon.

Det skal sies at dersom jeg har rukket å stenge porten foran kassa mi og kundene fortsatt kommer og legger varer på båndet fordi de ser at jeg ikke har rukket å komme meg ut av kassa, så åpner jeg den ikke på nytt for å scanne dem.

• Liker 1
Skrevet

Skjønner kassedama godt jeg.. kjipt hvis hu egentlig var ferdig på jobb og kanskje må rekke noe, men kunder stadig kommer strømmende til. Hu kunden foran deg fikk vell allerede hjelp? Kassedama kan jo ikke stikke midt i ekspederinga. Og ja, du hadde bare to varer, men det er mye som kan skje med de få varene. Ødelagt strekkode, feil med kortet ditt, får ikke kontakt med banken osv..

• Liker 2
Gjest blabla-
Skrevet

To varer er raskere å slå inn enn fem, så da er det noe merkelig at hun lot denne kunden få slippe til.

Jojo, men står ingenting om at ts la varene sine på båndet. Det gjorde tydeligvis den som kom etter henne

Gjest Eurodice
Skrevet

Skjønner kassedama godt jeg.. kjipt hvis hu egentlig var ferdig på jobb og kanskje må rekke noe, men kunder stadig kommer strømmende til. Hu kunden foran deg fikk vell allerede hjelp? Kassedama kan jo ikke stikke midt i ekspederinga. Og ja, du hadde bare to varer, men det er mye som kan skje med de få varene. Ødelagt strekkode, feil med kortet ditt, får ikke kontakt med banken osv..

Dette kunne jo like gjerne skjedd henne med de fem varene.

• Liker 2
Skrevet

Poenget er at kassadama sitter fint slik at hun kan se alle kunder som kommer til båndet hennes.

Hun holdt på en med kunde med masse varer, og ba meg om å gå i en annen kasse.

Dajeg så at det tok enda lenger tid i de andre kassene, gikk jeg tilbake til den første kassen igjen.

Da hadde en jente lagt 5 varer på båndet, og det var liksom greit?

Jeg sa til kassadama "Ja, så hun får lov, og ikke jeg?"

Da ble hun litt brydd, og sa at hun med 5 varer måtte gå i en annen kasse.

Jeg vet ikke hva som skjedde, for jeg gikk i sinne til den andre kassen igjen.

Det var forresten ingen kø, det var bare noen som hadde så sinnsykt fulle handlevogner...

• Liker 1
Skrevet

Tro meg, når vi bipper varer er det ikke alltid vi legger merke til at noen andre legger på varer. Spesielt når vi må lete etter PLU koder på noe eller taste inn strekkodene manuelt. Spesiellt når vi stresser etter å få stengt kassa. Det var nok ikke noe bevisst forskjellbehandling på deg og på kunde med 5 varer, årsaken var nok heller uoppmerksomhet.

Anonym poster: 669f83b06885ec09bf530f67d7663157

• Liker 10
Skrevet

Enda et eksempel på at det ikke alltid er lett å jobbe i butikk.

Ærlig talt, du kan ikke ta slikt personlig. Et sted må man si "Du må benytte deg av neste kasse", hvis ikke så får man jo aldri rullert, tatt lunsj, osv.

• Liker 8
Skrevet

Er det bare meg eller begynner folk å bli veldig nærtagne de siste to åra?

• Liker 5
Gjest BabyBlue
Skrevet

Når man jobber i butikk er det ofte ganske hektisk, får noia av å stå i kø, kan ikke tenke meg hvor kjipt det må være å ha som jobb å bli kvitt den køen. Jeg jobber selv i kiosk og har ikke like mye varer å styre med, men noen ganger må man bare si nei selv om man blir møtt av en sur mine. Ting MÅ bli gjort, rett og slett.

Skrevet

Jeg er helt sikker på at hun ikke likte meg. At hun syns jeg var frastøtende og stygg ... og hun syns den andre jenta var pen og søt, for det var hun jo.

TS!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...