Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vasker med våtservietter ved hvert skift. Pleier ikke tørke med håndkle.. Irriterer dette? Bør jeg heller bruke kluter med kun vann..?

Sinksalve, kan det brukes på røde områder?

Anonym poster: e8c72feec167e120646137f734823f69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte sånne tørre engangskluter som man kjøper på apoteket, og fuktet disse med vann. Ingen parfyme eller noe som kan irritere huden. Klappet bare over med et håndkle etterpå.

Brukte ikke sinksalve på det røde området, men inotyol (kjøpes på apoteket), som funket kjempebra! Trengte bare bruke dette en gang i blant, siden vi sjelden var plaget med rød/sår hud.

Skrevet

Kan du ikke prøve å bruke lunkent vann og klut, og deretter tørke godt med håndkle? Det er viktig at det er tørt og rent overalt før du tar på ny bleie.

Ja, det er kjempebra å bruke zink-salve. Det lindrer. Husk at huden er helt tør og ren før du tar på zinksalve. Ta gjerne et litt tykt lag med zink-salve, for det er veldig slitsomt å være sår og rød ... uff.

Anonym poster: 46f5ad773ca0331af546a2858fa0ef79

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Zinksalve er til for slike røde områder. Du behøver ikke å bruke våtservietter når det kun er tiss i bleia.

Endret av Mrs. Random Nick
Skrevet

Og det er bra om du kan la barnet være uten bleie når det passer seg, slik at det får luftet seg der nede. Bra i sommerhalvåret, men skjønner det kan være vanskelig i vinterhalvåret.

Anonym poster: 46f5ad773ca0331af546a2858fa0ef79

Skrevet

Vi har varmt bad så det skal gå fint. H*n er generelt rød der nede da

Skrevet (endret)

Endret av Dorey
Skrevet

Vask kun med vann om du kan. La rompa lufttørke.Har du føner med temp du kan regulere? Lufttørke stumpen og bruk silulen zinksalve. Om det er veldig rødt,kan du bruke inotyol

Skrevet

Vi har brukt babyolje når babyen er rød i baken, og det går da over til neste bleieskift. Lar han ligge uten bleie en stund på stellebordet og ligger på et håndkle på gulvet helt naken når jeg dusjer.

Skrevet

Iinotyol reddet sår stump for oss.

Anonym poster: 81ee11debff7fb5a0a270297300f71e1

Skrevet

Bruk vann og klut, eventuelt de engangsklutene fra apoteket. La det lufttørke. Smør forebyggende med stellekrem hver morgen og sinksalve ved behov.

Bruk kun våtservietter når du er ute. Og du trenger ikke vaske ved hver tissebleie.

Skrevet

Bruk heller vann og klut (MeSoft-kompresser fra apoteket er genialt til dette). Våtserviettene er generelt lite snille med huden og bør ikke brukes på daglig basis.

Her har Bephanten-salve vært fint mot sår stump, også pudrer vi med potetmel for å forebygge som best vi kan.

Skrevet

Vi renser med jojoba-olje. Huden hennes er sensitiv og hvis vi vasker med vann til hvert skift, blir hun sår og rød og huden begynner å flasse.

Hvis det er tissebleie, vasker vi med olje over området og inni folder og valker. Er det bæsjebleie tørker vi bort det meste overflatiske med lunkent vann på myk serviett(babysoft, tror jeg de heter?) og så renser vi bort det som har gnukket seg inn her og der med jojoba på bomullpad.

Etter vi begynte med det, har hun aldri vært sår. Før vi begynte med det var det konstant et eller annet område der nede som så veldig vondt ut.

Sinksalve har alltid gjort ting verre for oss. Vi bruker Inotyol ved behov, noe som er sjelden.

Dersom man bruker sinksalve, husk at den må vaskes av med olje (babyolje eller matolje, om så) og ikke gnikkes av med vann.

Anonym poster: 8fbf2011ed9f2d97ea430ef38c446da1

Skrevet

Bruk heller potetmel enn alle andre produkter, så lenge det ikke er kjempesårt. Jeg bruker potetmel forbyggende, strår bare litt på en tørr stump etter bleieskift, og minsten er så godt som aldri sår. De gangene han har hatt diare og blitt veldig sår har jeg brukt sinksalve, men det er ytterst sjelden. Og ja, bruk vann og klut i stedet for våtservietter, de tørker ofte ut huden mer.

Anonym poster: b1086c2b1dcff11d40ca8f1cad56b864

Skrevet

Vi har brukt babyolje når babyen er rød i baken, og det går da over til neste bleieskift. Lar han ligge uten bleie en stund på stellebordet og ligger på et håndkle på gulvet helt naken når jeg dusjer.

Hvor gammel er han? Min er tre uker og liten vektmessig, har ikke samvittighet til å la den tynne lille kroppen ligge sånn alene på gulvet med lite krontroll på egne rykninger!

Bruk vann og klut, eventuelt de engangsklutene fra apoteket. La det lufttørke. Smør forebyggende med stellekrem hver morgen og sinksalve ved behov.

Hvilke stellekrem anbefaler du?

Bruk kun våtservietter når du er ute. Og du trenger ikke vaske ved hver tissebleie.

Skrevet

Hvilke stellekrem anbefaler dere?

Skrevet

Har 15 store pakker med stelleservietter. Liker å kjøpe slike antatte forbruksvarer i større kvanta, tenkte dette alltids går unna med. Hyl ut om noen trenger:)

Skrevet

Vår blir alltid litt rød om vi bruker våtservietter, så det er kun i nødstilfeller. Bruker engangskluter fra apoteket med vann og med babyolje når han har bæsja.

Lar han ligge uten bleie så lenge han har tålmodighet, enten på stellebordet eller på gulvet.

Smører med Bepanthen eller svigermors supersalve. Om han er veldig rød tar vi på et tykt lag med Inotyol over natta, så er det fint dagen etter.

Hvor gammel er han? Min er tre uker og liten vektmessig, har ikke samvittighet til å la den tynne lille kroppen ligge sånn alene på gulvet med lite krontroll på egne rykninger!

Gulvet er jo det tryggeste stedet å ligge. Vår taklet aldri å ligge alene så tidlig, men har gjort det fra ca 2mnd.

Skrevet

Min er 6 måneder nå, har vel aldri vært spesielt liten, men i starten lå han på golvet i bagen sin når jeg dusjet. Men kanskje det går an å legge stellematten på golvet og legge han under varme håndkle?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...