Gå til innhold

Folk som inviterer seg sjølv


Gjest Seleena

Anbefalte innlegg

Gjest Seleena

ÅNEI!

Eg hadde tenkt å ha eit "lukka" venninne vorspiel på 5-6-7 stk, men no er vi plutseleg blitt fleire.

Eg har absolutt ikkje stolar og plass til fleire enn 7 stykk og eg vil ikkje at folk som eg nesten ikkje kjenner skal vere der.

Det er jo ikkje ope hus i det heile, men det verkar som det har ikkje folk skjønt.

Desse venninnene har vist lenge at eg berre vil ha dei, men no har ei av dei invitert ei med seg (eg sa det var greit) så har HO igjen invitert med seg ei igjen. Det veit eg fordi venninne 1 sa det. Ho som inviterte ho, spurte ikkje sjølv....

***** (Ein av dei hovedinviterte) spurte fint om ho ikkje kunne ta med seg ei kusine som berre var der 3 veker i året, eg sa ja og hadde forståelse for det. (kjenner ho) Men kusina skreiv nett sms og spurte om *** og ***** kunne komme og, fordi dei ikkje hadde vorspiel å gå til. Eg har egentleg ingen forhold til desse to jentene i det heile og veit dei vil vere her pga det er fest.

Det er jo heilt greit at folk spørr, for då har eg kontroll over det, og kan seie nei om det ikkje passar. Men eg synst det er litt irriterande fordi.

Dessutan er det enda frekkare å bli beden til ein fest ein egentleg ikkje er invitert i, for å så berre ta med seg følge.

Eg blir så lei meg. Føler eg ikkje når heilt inn altså. Eg er berre nødt å setje foten ned og seie at nokon av dei ikkje kan komme.

Eg vil ha ein koseleg intim fest med mine nermaste, ikkje eit ope hus der alle kan komme som dei vil........

Eg må og sei at eg er veldig snill sånn sett, og folk veit at eg ikkje er vond å be, så dei utnyttar meg nok litt på den måten...

Er eg prippen og vanskeleg ????? :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GreenSky

Jeg ser egentlig ikke helt problemet, er det ikke hyggelig med litt nytt blod i gjengen? Og det er vel alltid mulig å skape plass til alle, der det er husrom er det hjerterom, vet du. :wink:

Men det er ditt vorspiel og ditt hjem, så du bestemmer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt.

Det blir gjerne en annen stemning når det bare er nære venner tilstede, bla med tanke på fortrolighet.

Jeg ville sagt "helst ikke, jeg har nemlig ikke plass til så mange"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seleena

Så du meinar eg er vanskeleg? :-? Det er greit å få tilbakemelding, takk Green!

Eg er berre så redd for at det kjem så mange fleir enn eg hadde planlagt!

Det er ikkje fest, det er meir nippe-vin-vorspeil-så-gå-ut-og-rocke-etterpå.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Syns det er helt normalt at du reagerer negativt og jeg syns det er direkte frekt å be med seg folk utenom. Nei, gi beskjed, er ikke særlig koselig å fylle opp med mange du ikke kjenner!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky
Så du meinar eg er vanskeleg?  :-?  Det er greit å få tilbakemelding, takk Green!  

Neida, jeg synes ikke du er vanskelig, altså. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner deg veldig godt! Du får bare forklare dem at det er dårlig med plass og det burde de respektere uten å bli sure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde ikke være nødvendig å oppgi grunn heller, folk må da fatte at man ikke bare inviterer med seg fremmede på vorspiel hos noen!!

Enkelte er så sinnsykt taktløse. Jeg ville ikke hatt fremmede inn i min stue, som jeg ikke har invitert selv. sett grenser, jente, det er din heim.

Stooor støtteklem fra Tex som ikke liker fremmedfolk :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Syns det avhenger av kontekst. I mine studiedager var jeg ofte på vorspiel hos vennersvenner (og vennersvenner var ofte hos meg). Det var en måte å utvide nettverk på i en fremmed by. Så skal det legges til at dette alltid var uformelle vorspiel. Skal man ha veninnekveld er det klart at det kan ødelegge med en hel haug vennersvenner man kanskje aldri ser igjen, for ikke å snakke om hvis det er mat involvert.... Syns du skal si nei hvis det plager deg at de kommer, men da kan du jo samtidig risikere at vennene dine heller ikke kommer (fordi de må ta seg av kusiner og andre venner som ikke får komme til deg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du er hverken prippen eller vanskelig.

Sier det nok en gang jeg......... "Jeg slutter aldri å undre meg over noens oppførsel og hvordan folk "tar seg til rette" på andres bekostning".

DU bestemmer hvem DU vil be i DITT selskap.

Èn ting er hun venninnen som spurte pent om å få ta med seg kusina si. Du kunne sagt nei - og ingen av de hadde kommet. Det måtte DU ha respektert - på lik linje med at HUN respekterer ditt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...