Gjest barista Skrevet 15. februar 2013 #1 Del Skrevet 15. februar 2013 Jeg har lånt denne bilen en månedstid, og har ikke hatt noen problemer, en veldig god bil, starter lett. Søndag var jeg på besøk, og parkerte i en bakke. Når jeg skulle hjem, kom jeg meg ikke ut. En bil hadde parkert bak meg, og jeg kom meg ikke opp, pga snøfall. Jeg bare spant. Jeg kom meg hjem på annet vis, og bestemte meg for å dra tilbake dagen etter, og bare renne/rygge ned bakken. På Mandag viser det seg da at bilen er helt tom for strøm, og jeg kommer ingen vei. Ei venninne har startkabler, og kommer for å hjelpe. (hun har en liten 2(3) dørs bil, mens jeg selv hadde stasjonsvogn. Så vi hadde noen problemer med å få strøm på min bil, men vi fant ut at dersom jeg gasset samtidig så gikk det ok. Jeg kjørte så i 15 km, og tenkte alt ok. Men nå oppdager jeg at alt er ikke ok. Jeg får ikke start på bilen med mindre jeg gasser samtidig som jeg vrir rundt nøkkelen og starter. Med en gang jeg slipper gassen, går det opptil 1-2 sekunder, og bilen "dauer"(i mangel på bedre uttrykk?). Jeg må da starte bilen på nytt. Dette opplever jeg hver gang jeg må stanse i lyskryss f.eks. Hver gang jeg parkerer "dauer" /slokner bilen 2-3 ganger. Prøvde meg igjen på en god kjøretur, kjørte 25 km, men fremdeles er den lik. Noen som har noen råd? Er fryktelig kjedelig å levere tilbake bilen slikt, etter jeg har fått låne den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #2 Del Skrevet 15. februar 2013 Det kan for meg høres ut til at du tappet batteriet ditt på å prøve å spinne i den bakken, så ladet det seg litt da dere koblet til startkablene. 25 og 15 km er veldig kort, skal man lade batteriet tilstekkelig bør man ta seg en tur på 100km, etter at det har vært tomt. Det aller beste er om du kobler det til en lader og lar det lade seg fullstendig opp over natta feks. Anonym poster: 2a518bce77b63e7b89b74316239d6a7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 15. februar 2013 #3 Del Skrevet 15. februar 2013 Høres ut som det er problemer med tomgangen. Bilen dauer ikke om batteriet er dårlig, hadde batteriet vært dårlig hadde du ikke fått start på den igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barista Skrevet 15. februar 2013 #4 Del Skrevet 15. februar 2013 Høres ut som det er problemer med tomgangen. Bilen dauer ikke om batteriet er dårlig, hadde batteriet vært dårlig hadde du ikke fått start på den igjen. Takk for svar begge to! Hva betyr det at det er problemer med tomgangen? Altså, hva innebærer det, hva kommer det av, og hvordan kan det løses? Jeg får uten problem start på bilen så lenge jeg trykker inn gassen litt, men med en gang den står i ro, kommer problemet. Er heller ei ingen problemer når jeg kjører, og merker lite til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 15. februar 2013 #5 Del Skrevet 15. februar 2013 Hva slags bil og hvor gammel er den? Dauer den selv om den er skikkelig varm? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barista Skrevet 15. februar 2013 #6 Del Skrevet 15. februar 2013 Hva slags bil og hvor gammel er den? Dauer den selv om den er skikkelig varm? Det er en audi a4 stasjonsvogn. Litt usikker på årsmodell, men vil tippe 1998-2002. Den dauer selv om den er skikkelig varm, men ikke nødvendigvis like kjapt innbiller jeg meg. Dersom den er varm og kjørt ett stykke vil den kanskje bruke 1-2 sekunder på å daue første gangen, mens etterpå er den død med ei gang jeg stopper litt opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asus84 Skrevet 15. februar 2013 #7 Del Skrevet 15. februar 2013 Hjelper sikkert om du skriver om det er snakk om diesel bil eller bensin ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 16. februar 2013 #8 Del Skrevet 16. februar 2013 Det er en Audi....helt normalt etter min erfaring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 16. februar 2013 #9 Del Skrevet 16. februar 2013 Husker ikke hva og hvorfor, men et vanlig problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audiot Skrevet 16. februar 2013 #10 Del Skrevet 16. februar 2013 Gasspjeld som må renses og grunninnstilles, eller sprekte åndeslanger så den suger falskluft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #11 Del Skrevet 16. februar 2013 Kan være så mye, feks: - Tenninga må stilles - Tennplugger/glødeplugger må byttes - Drivstoffilter må byttes - Batteriet må byttes - Dynamoen kan være røket Uansett er det nok en feil som har ligget på lur, det er ikke du som har ødelagt noe. Ring eier og forklar problemet, og spør hvordan de vil løse det. Siden du har lånt bilen så lenge hadde jeg tilbudt meg å spytte i litt penger og praktisk hjelp. Anonym poster: 8060847edca57429f0671a76bb05ddac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barista Skrevet 17. februar 2013 #12 Del Skrevet 17. februar 2013 Hjelper sikkert om du skriver om det er snakk om diesel bil eller bensin ? Bensin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barista Skrevet 17. februar 2013 #13 Del Skrevet 17. februar 2013 Kan være så mye, feks: - Tenninga må stilles - Tennplugger/glødeplugger må byttes - Drivstoffilter må byttes - Batteriet må byttes - Dynamoen kan være røket Uansett er det nok en feil som har ligget på lur, det er ikke du som har ødelagt noe. Ring eier og forklar problemet, og spør hvordan de vil løse det. Siden du har lånt bilen så lenge hadde jeg tilbudt meg å spytte i litt penger og praktisk hjelp. Anonym poster: 8060847edca57429f0671a76bb05ddac Ok, takk for svar. Hadde håpet det var noe jeg kunne ordne uten å innvolvere eier, men ser nå at det kan være ulike grunner for problemet. Noe betryggende å høre at det ikke er ett unormalt problem, og at jeg ikke har gjort noe meget galt. Noen som vet hvordan det er å fortsette å kjøre? Altså, bør jeg bare parkere bilen, eller kan den brukes som normalt, fremtil jeg får min bil tilbake? (Blir det verre jo lengre jeg kjører?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 18. februar 2013 #14 Del Skrevet 18. februar 2013 Bare å kjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sueno Skrevet 18. februar 2013 #15 Del Skrevet 18. februar 2013 Har du mulighet for å stikke innom et sånt lite bilverksted så de kan ta en rask titt for deg uten at det koster noe ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå