Gå til innhold

Noen bruker mine bilder

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp blitt tipset om (etter å ha mottatt melding på facebook fra en som påsto å kjenne meg godt) at noen har opprettet en profil på penest.no og lagt ut bilder av meg der. Dette finner jeg skikkelig ubehagelig, og vurderer å melde det til politiet.

Men så har jeg lest så mye om lignende saker at det ikke er vits, at slike bildetyveri-saker blir henlagt fordi politiet har nok å styre med.

Er det noen som har noen erfaringer, eller evt bare vet hvordan sånt fungerer? Noe slikt er da neppe en prioriteringssak? Er det vits for meg å anmelde det eller bør jeg bare glemme det og håpe at det ikke skjer igjen?

For dette er jo ikke direkte identitetstyveri, om jeg forstår det riktig. Han/hun som står bak utgir seg ikke for å være MEG som person, de bare bruker bildene mine. Jeg vet at bildene og profilen er fjernet nå, men det er fortsatt ekkelt å vite at folk kan snakke med noen de tror er meg.

For noe dritt at man ikke skal kunne legge ut bilder av seg selv uten at de skal bli misbrukt på den måten! :sur:

Anonym poster: e969918563652708d0af53f2210a9f23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær glad de ikke ble lagt ut på styggest.no

• Liker 1
Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Dette skjedde med meg også, bare på en datingside. Jeg meldte det bare inn til siden, og de fjernet profilen. Det var kun snakk om et bilde, så jeg orket ikke styre med å politianmelde det.

Skrevet

Takk for råd, men som sagt er bildene og profilen slettet, så det jeg lurer på nå er om det er vits i å anmelde det. Hadde det vært bare et bilde én gang så hadde jeg nok ikke brydd meg så mye, men det samme skjedde for noen år tilbake siden. Da fikk jeg det slettet, men nå ser det ut til at personen tok sjansen igjen, denne gangen med flere bilder. Samt opprettet en msn for å holde kontakten med de h*n kom i kontakt med på nettet.

Jeg er ikke så fryktelig hevnlysten av meg, jeg vil bare få denne personen til å forstå at dette ikke er greit og hindre h*n i å prøve igjen i fremtiden.

TS

Anonym poster: e969918563652708d0af53f2210a9f23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...