AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #21 Skrevet 16. februar 2013 Jeg har lignende hårtype som TS, men mitt hår tar krøll veldig lett. Tok permanent i langt hår to ganger på nittitallet og krøllene satt til det vokste ut. Men det slet mye på håret og noe hår knakk av rett inne ved hodebunnen rett etter jeg hadde tatt det. Anonym poster: 45395d9e406d5efc171dcc009ed23a42
Gjest Tidssone Skrevet 16. februar 2013 #22 Skrevet 16. februar 2013 Det er mulig at keratinet i håret ditt er blitt permanent skadet av feil bruk av rettetangen. Da er det ikke noe annet man kan gjøre enn å la det vokse ut og klippe av det som er skadet. Det mange gjør når de bruker rettetang er at de drar tanga flere ganger over samme del av håret før det får tid til å kjølne. Dette er skadelig for håret. Noen billigere tenger har også altfor høy varme på seg eller kan skrues opp til over 200grader. Dette er ikke bra. Den perfekte temperaturen for å style et hår med tang mest mulig skånsomt er 185grader. Jeg takker for tipset selv om dette ikke er min tråd!
Gjest Tidssone Skrevet 16. februar 2013 #23 Skrevet 16. februar 2013 Og hjelper det kanskje ts å tynne ut håret litt, klippe det opp og litt kortere?
Lisa-Marie Skrevet 17. februar 2013 #24 Skrevet 17. februar 2013 Jeg tok perm i lang hår med det største spolene frisøren hadde (feb. 2012). Mitt opprinnelige hår (dårlig mobilkamera): Etter perm (mye produkt i og fortsatt ikke tatt første hårvask etter frisørbesøket): Etter noen måneder klippet jeg det og da hadde jeg fortsatt litt bølger igjen: Tok perm en gang til i sept. 2012 og da brukte de en mildere væske og krøllene ble luftige og fine men datt ut etter 2mnd, og da hadde jeg tilogmed kortere hår. Har lett etter bilde fra den siste permanenten men fant ingen. Ønsker fortsatt og ta en gang til, men med et hakk mindre ruller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå