Gå til innhold

Permanent med store krøller?


Sheltay Retrac

Anbefalte innlegg

Jeg har langt, ganske tynt hår og elsker å krølle håret for å få mer liv og volum. Synes dog det er mye jobb med produkter, sove med oppsatt hår og så glir det ut så fort! Det holder bare noen få timer, så blir det bare rotete og stygt.

Har ingen erfaring med å ta permanent, hvor lenge varer det og hvor mye mer hold blir det i håret? Har ikke lyst på masse småkrøller, men store bølger/krøller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skulle egentlig ha store krøller, men frisøren forstod tydeligvis ikke dette og jeg fikk ''saue skolljt''.. Så pass på å være TYDELIG på hvordan du vil ha det!

Krøllene skal normalt gå ut etter 6 mnd, men jeg har gått rundt med krøllete hår nå i over 1 år. Har ganske tykt hår da, så kan være derfor. Det sliter noe fantastisk j..... på håret, så vil ikke anbefale dette.. Hadde til og med det mildeste kjemikalie. Tørt og helt ødelagt. Venter bare på at håret skal vokse såpass ut at jeg kan klippe bort krøllene.

Håret mitt er ihvertfall helt ødelagt etter permanent :/

Anonym poster: 73e9b8bdc5c6e0882535e64edaaa02e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at en permanent skal bli best mulig, så er det en fordel at håret er kort. Jeg ville ikke ha anbefalt å ta permanent på langt hår for det vil rett og slett ikke holde. Tyngden på håret vil dra krøllene ut. Men det kommer selvfølgelig helt an på håret.

Det er fullt mulig å få store bølger i håret fremfor sauekrøller det kommer an på viklemetoden. Men som sagt over her det sliter veldig på håret og man skal helst klippe en del også når man tar permanent. Hvis håret ditt er veldig tynt eller kjemisk behandlet fra før, så kan det også godt tenkes at håret ditt ikke tåler permanent. Man risikerer at det kan knekke av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lyst på masse småkrøller, men store bølger/krøller.

Finnes ikke. Det lages ikke. Man må manuelt lage de hver eneste gang selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Da blir det ikke permanent på meg, får heller sove med oppsatt hår og bruke hårspray fremover. Ser for meg at krølltang også sliter ganske mye på håret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke. Det lages ikke. Man må manuelt lage de hver eneste gang selv.

Jo det gjør det. Man bare vikler annerledes enn når man gjør en klassisk permanent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo det gjør det. Man bare vikler annerledes enn når man gjør en klassisk permanent.

Kan jeg få se bilder på dette før og etter? Kan aldri bli bra, for om det gikk bra ville alle hatt det tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Da blir det ikke permanent på meg, får heller sove med oppsatt hår og bruke hårspray fremover. Ser for meg at krølltang også sliter ganske mye på håret?

Krølltang sliter ikke noe mer på håret enn andre ting om man bruker den riktig. Det vil si å bruke varmebeskyttende produkter og ikke bruke varme som overstiger 185grader. Og aldri gå over det samme håret flere ganger med tanga før det har fått tid til å kjølne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få se bilder på dette før og etter? Kan aldri bli bra, for om det gikk bra ville alle hatt det tenker jeg...

Jeg har gjort dette selv på en kunde. Men det er ikke noe som er anbefalt rett og slett fordi det ikke holder i lengden. Det sklir rimelig fort ut når man har langt hår. Vi vikler håret ved å plassere spolene loddrett på hodet i stedenfor vannrett og vanligvis så tar man en passe som er like bred som spolen, men for å få bølger eller større krøller så vikler vi med mye tykkere passeer.

Grunnen til at ikke flere har det er vel at det er få som vil betale dyre penger for en permanent som ikke holder. Vi snakker om at det sklir ut i løpet av en uke.

Endret av Armitage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for å krølle håret hele tiden kan du jo også flette håret ditt før du legger deg? Jeg har gjort dette noen ganger og våkner opp med bølgete hår med masse volum! I tillegg gjør det at håret blir mindre slitt fordi man slipper å gre det så mye om morgenen i motsetning til hvis man ligger med håret løst og gnikker det mot puten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at jeg har tatt permanent hjemme opptil flere ganger uten at det har hatt noen effekt på håret mitt! Det var ganske irriterende, håret mitt VIL rett og slett være RETT! Urettferdig da broren min er krøllete på hodet som en sau :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort dette selv på en kunde. Men det er ikke noe som er anbefalt rett og slett fordi det ikke holder i lengden. Det sklir rimelig fort ut når man har langt hår. Vi vikler håret ved å plassere spolene loddrett på hodet i stedenfor vannrett og vanligvis så tar man en passe som er like bred som spolen, men for å få bølger eller større krøller så vikler vi med mye tykkere passeer.

Grunnen til at ikke flere har det er vel at det er få som vil betale dyre penger for en permanent som ikke holder. Vi snakker om at det sklir ut i løpet av en uke.

Skulle gjerne hatt en frisør stående klar hver gang jeg trengte det. Som disse Hollywoodfruene.

Sett litt mye tvserie jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjæra

Skulle gjerne hatt en frisør stående klar hver gang jeg trengte det. Som disse Hollywoodfruene.

Sett litt mye tvserie jeg.

Det er min våte drøm også! Gleder meg til jeg blir rik...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet om hvordan permanent blir i allerede krøllete eller hår som er halv rett og halv krøllete noe ala ronja røverdatter. Jeg hadde fine krøller og ødela de med rettetang. Nå vil ikke en gang krøllene holde seg når jeg krøller det. Vil så gjerne ha store bølger i håret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Noen som vet om hvordan permanent blir i allerede krøllete eller hår som er halv rett og halv krøllete noe ala ronja røverdatter. Jeg hadde fine krøller og ødela de med rettetang. Nå vil ikke en gang krøllene holde seg når jeg krøller det. Vil så gjerne ha store bølger i håret.

Hvor ofte brukte du glattetang?

Kommer ikke krøllene tilbake når håret vokser ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor ofte brukte du glattetang?

Kommer ikke krøllene tilbake når håret vokser ut?

nei håret mitt har blitt så rart. Det er ikke krøller eller rett. Brukte det siden 2007 hver dag nesten. Bruker det skjeldent nå,men håret er rart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

nei håret mitt har blitt så rart. Det er ikke krøller eller rett. Brukte det siden 2007 hver dag nesten. Bruker det skjeldent nå,men håret er rart

Så mye, altså.

Da kan jeg fint bruke rettetangen et par ganger i måneden uten å miste krøllene, håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flette hver natt, men synes ikke bølgene blir så fine av det. På håret mitt glir deuansett ut etter en halvtime, så innen jeg har kommet på jobb om morgenen er de borte. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei håret mitt har blitt så rart. Det er ikke krøller eller rett. Brukte det siden 2007 hver dag nesten. Bruker det skjeldent nå,men håret er rart

Det er mulig at keratinet i håret ditt er blitt permanent skadet av feil bruk av rettetangen. Da er det ikke noe annet man kan gjøre enn å la det vokse ut og klippe av det som er skadet.

Det mange gjør når de bruker rettetang er at de drar tanga flere ganger over samme del av håret før det får tid til å kjølne. Dette er skadelig for håret. Noen billigere tenger har også altfor høy varme på seg eller kan skrues opp til over 200grader. Dette er ikke bra. Den perfekte temperaturen for å style et hår med tang mest mulig skånsomt er 185grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...