Gå til innhold

Finnes et slikt sted?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ser for meg en "sydenaktig" ferie, men uten å reise til en typisk charterplass der det kryr av andre turister og du må gå i kø både på stranda og ellers. Mine ønsker er:

- Strand og badeliv på et relativt folketom strand (det er greit om man må gå/kjøre et stykke fra hotellet for å komme til denne stranden) med klart og behagelig vann.

- Hotell (eller lignende) med ok standard (rent, trygt, aircondition).

- En liten, koselig by med muligheter for å spise på ulike restauranter/kafeer, ikke så liten landsby at det kun finnes en restaurant, men heller ikke så stor at det blir stressende med mye mas og festing.

- I Europa, det blir for dyrt å reise lenger bort.

- Ikke altfor dyrt.

Vi er et voksent par som ønsker oss en rolig avslappet ferie for å lade batteriene litt. Vi trenger ingen reiseleder som forteller oss hva vi skal gjøre.

Anonym poster: 53057d23424ec4b588cb7b42d8dbb4a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Montenegro - reis da til Petrovac som er en liten landsby ikke så langt unna Budva. Men ikke reis midt på sommeren, da er det masse folk her. Jeg var der i september, flott temperatur og lite turister.

Skrevet

Cassis i Provence, fantastisk liten by, spesielt før sesongen der nede starter (august) er det stille og rolig:

http://www.ferieiprovence.no/cassis

Anonym poster: 057c66c1888417beb311cf4fea2b377e

Skrevet

Jeg ser for meg en "sydenaktig" ferie, men uten å reise til en typisk charterplass der det kryr av andre turister og du må gå i kø både på stranda og ellers. Mine ønsker er:

- Strand og badeliv på et relativt folketom strand (det er greit om man må gå/kjøre et stykke fra hotellet for å komme til denne stranden) med klart og behagelig vann.

- Hotell (eller lignende) med ok standard (rent, trygt, aircondition).

- En liten, koselig by med muligheter for å spise på ulike restauranter/kafeer, ikke så liten landsby at det kun finnes en restaurant, men heller ikke så stor at det blir stressende med mye mas og festing.

- I Europa, det blir for dyrt å reise lenger bort.

- Ikke altfor dyrt.

Vi er et voksent par som ønsker oss en rolig avslappet ferie for å lade batteriene litt. Vi trenger ingen reiseleder som forteller oss hva vi skal gjøre.

Anonym poster: 53057d23424ec4b588cb7b42d8dbb4a4

Sydsiden av Kreta har noen perler som i alle fall var slik du beskriver. Dog ganske små landsbyer, så det kan bli begrenset med utvalg av spisesteder (men de har til gjenngjeld ofte sabla god mat - er jo der mest for lokalbefolkningen)

Anonym poster: e4c7ea6a7b986db5e598f91bea88077a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...