AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #1 Skrevet 14. februar 2013 Før fikk jeg sove helt fint, og sovna som regel fort etter at jeg la meg. Men i et par måneder nå har hjernen min gått i hundre hver kveld, noe som gjør at jeg får vondt i hodet. Ansiktet mitt føles anspent, som om jeg har et "sinna" utrykk i ansiktet, og jeg klarer ikke å slappe av. Jeg klarer ikke la vær å tenke og bekymre meg hele tiden, og jeg har for vane å ta med meg alle tankene til senga. Jeg er så bekymra hele tiden, og det hindrer meg i å sove :/ Hvordan kan jeg legge det fra meg så jeg får sove om nettene? Anonym poster: 56c5c9e9cb4782dc1670ba586511c03e
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #2 Skrevet 14. februar 2013 Prøv å kjenne etter om tungen er stiv mot ganen, armene stive eller føttene i helspenn. Prøv å fokuser på at du skal slappe av i hele kroppen. Har selv slitt med søvnproblemer pga anspenthet og stress. Jeg ble så syk av det at legen trodde jeg hadde hjernesvulst. Var svimmel , hadde dobbeltsyn, problemer med ørene, kunne ikke se tv eller lese. Gikk på dører og når jeg gikk turer føltes det ut som bakken var i bevegelse. Alt dette kom av anspenthet og stress. Folk trodde jeg var alvorlig syk. Noen øvelser som kan lære deg å slappe av er å rotere armene rundt begge veier, dra hardt i tungen og hold den der ei stund. Bøy hodet fra side ti side mens du holder hardt i det, til du kjenner det strekker hardt. Bøy hodet med mot brystet og press det ned med hendene så du kjenner det strammer i musklene i nakken. Når du slapper av vær oppmerksom på at ikke tungen er hardt mot ganen. Prøv å kjenn etter at du klarer å slappe av i en arm av gangen, en fot osv.. En gele som heter isgele, virker også godt og fåes kjøpt på apoteket. Viktig å legge seg en time senere enn normalt og stå opp en time tidligere, også i helgene for å ha en døgnrytme. ikke fravik fra den selv om det er fristende å sove ut. Anonym poster: 1baec8e0ff9739e916d94515dda8d860
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå