Gå til innhold

Styr unna Zalando.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 timer siden, Lady T skrev:

Du får ikke handlet mer med faktura hvis du har ubetalte fakturerer som overskrider et visst beløp hvertfall. Man får heller ikke handlet veldig store ordre med faktura. Usikker hva grensen er. 

Så et sokkepar til 55,- bør ikke overskride grensen? :)

Har handlet der rundt juletider de siste årene, så ingen fare for ubetalte regninger. Finnes det en minimumsinntektsgrense? Noen som vet?

Skrevet
10 minutter siden, applestories skrev:

Så et sokkepar til 55,- bør ikke overskride grensen? :)

Har handlet der rundt juletider de siste årene, så ingen fare for ubetalte regninger. Finnes det en minimumsinntektsgrense? Noen som vet?

Sitat

Hvorfor får jeg ikke betale med faktura?

Når du bestiller gjøres det en teknisk vurdering av vårt system som avgjør om betaling med faktura tilbys eller ikke. Av sikkerhetsmessige årsaker dekker vurderingen både kjente og ukjente faktorer. Dersom du ikke får valgt faktura kan det blant annet skyldes at:

• Leveringsadressen og fakturaadressen er ikke identiske.
• Du har en ubetalt faktura fra en tidligere bestilling.
• Kjøpsbeløpet overstiger 3300 kr. Denne grensen kan avvike.

Skrevet

Jeg har bestilt 10-talls pakker fra Zalando i en årrekke. Alltid vært riktig. Eneste negative er at man faktisk er nødt til å printe ut returslippen når man skal returnere, (noe som de fleste andre nettbutikkene legger ved når de sender ut bestillingen), og at de kan bruke noe lang tid på å tilbakeføre penger på varer du har returnert.

• Liker 1
Skrevet
57 minutter siden, penny_ skrev:

Én ting man kan kritisere de for er at størrelsesguiden er helt på jordet. De sorterer det på f.eks. lette jakker og vinterjakker, og tallene er de samme uansett. 

Jeg har på meg et par sko som er 25 cm lang i størrelse 38,5. På størrelsesguiden for "lave sneakers", så står det at lengden i str 38,5 er 24,6 cm. 

Det er jo ikke Zalando som setter størrelsene?

Skrevet (endret)
6 minutter siden, jabx skrev:

Det er jo ikke Zalando som setter størrelsene?

Det har jeg heller ikke skrevet. Størrelsesguiden til Zalando stemmer ikke overens med størrelsesguiden til produsenten. Det ser ut som at Zalando har én størrelsesguide for alle vinterjakker fra i alle merker. 

Endret av penny_
Skrevet
2 timer siden, jabx skrev:

Hvordan er dette et problem med Zalando da?

Fordi at zalando er nettbutikk, og det ikke går an å prøve på forhånd. Siden størrelser ofte varierer er det greit å få et clue... Merkelig at folk ikke forstår hva jeg mener her altså!

• Liker 1
Skrevet

Alltid vært fornøyd med Zalando.Har returnert to ganger,ingen problemer.

Skrevet
18 timer siden, penny_ skrev:

Jeg har lest nettsidene deres noen ganger, men ingenting stemmer. Det eneste det kan være er for lav inntekt i det året de legger til grunn, eller at de ikke har fått alle opplysningene fra de som vurderte kreditten. Det siste vet jeg er tilfelle, men det er helt umulig å få dem til å ta en ny vurdering der de tar med alle opplysninger. Som mange andre her ser de nok ikke helt problemet :)

Skrevet
20 timer siden, Minitroll skrev:

Fordi at zalando er nettbutikk, og det ikke går an å prøve på forhånd. Siden størrelser ofte varierer er det greit å få et clue... Merkelig at folk ikke forstår hva jeg mener her altså!

Folk skjønner ikke hva du mener fordi det altså ikke er noe Zalando har noe med å gjøre.

Nei, du kan ikke prøve på forhånd, men du kan bestille flere størrelser, få det tilsendt gratis, og sende de som ikke passer gratis i retur.

Skrevet

Tror de må ha blitt mye bedre. Jeg er hvertfall veldig fornøyd med Zalando. Har bestilt masse og returnert en del. Aldri vært noe problem med dem. 

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, jabx skrev:
12 timer siden, jabx skrev:

Folk skjønner ikke hva du mener fordi det altså ikke er noe Zalando har noe med å gjøre.

Nei, du kan ikke prøve på forhånd, men du kan bestille flere størrelser, få det tilsendt gratis, og sende de som ikke passer gratis i retur.

Man må betale regningen før man kan returnere. Og jeg gidder vitterlig ikke å kjøpe 3 par sko, betale disse, returnere to par for så å vente på at zalando refunderer beløp. Jeg sier ingenting om at det er noe galt med zalando i forhold til dette, men nevner at jeg er glad for at enkelte som har kjøpt disse produktene velger å anmelde inne på zalando hvordan produktet som selges oppleves i størrelsen, slik at folk som er usikre kan få bedre clue. Nok sagt.

Skrevet

Zalando er den beste nettbutikken! Jeg pleier å bestille stooor pakker. F.eks. bestilte jeg 6 par sandaler, 5 skjorter, 2 bukse, 4 par sko m.m. for et par mnd. siden. På den måten kan jeg prøve det hjemme og returnere (gratis!) det som ikke passer/det jeg liker minst. Jeg liker også at man kan anmelde produkter for å se hva andre synes. Jeg har nesten sluttet å handle andre steder.

Skrevet
57 minutter siden, Minitroll skrev:

Man må betale regningen før man kan returnere. Og jeg gidder vitterlig ikke å kjøpe 3 par sko, betale disse, returnere to par for så å vente på at zalando refunderer beløp. Jeg sier ingenting om at det er noe galt med zalando i forhold til dette, men nevner at jeg er glad for at enkelte som har kjøpt disse produktene velger å anmelde inne på zalando hvordan produktet som selges oppleves i størrelsen, slik at folk som er usikre kan få bedre clue. Nok sagt.

Det er bare å velge faktura så slipper du det problemet. Du leverer tilbake det du evnt ikke beholder og betaler bare det du beholder.   Gjør det hele tiden.  Man har også 1 mnd på seg å betale fom. den datoen man bestiller. 

Skrevet
1 time siden, DreamOn skrev:

Det er bare å velge faktura så slipper du det problemet. Du leverer tilbake det du evnt ikke beholder og betaler bare det du beholder.   Gjør det hele tiden.  Man har også 1 mnd på seg å betale fom. den datoen man bestiller. 

Jeg bruker kredittkort som ikke betales før pengene er returnert. 

Anonymkode: 8637f...d11

• Liker 1
Skrevet
På 12.10.2016 den 1.25, DreamOn skrev:

Hvorfor skal en gidde å begynne å sende varer tilbake igjen? Jeg gidder ikke å bestille flere størrelser, for så å sende de tilbake igjen.

Anonymkode: 0c711...e1b

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal en gidde å begynne å sende varer tilbake igjen? Jeg gidder ikke å bestille flere størrelser, for så å sende de tilbake igjen.

Da får du handle i en butikk, da! 

Eller skaffe en tjener og privatsjåfør som kan gjøre dette for deg.

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør det gjerne, fordi de ha et mye større utvalg enn man finner i butikker i Norge.   Etuikjoler er det sparsomt med i Norske klesbutikker. 

Skrevet

Jeg har bestilt derfra mange ganger og har alltid vært veldig fornøyd. Synd at du har hatt så uflaks! 

• 5 år senere...
Skrevet

Syns Zalando er veldig bra jeg, eneste ulempen er at du må printe ut retur, ellers er det tipp topp 😁

• Liker 2
Skrevet

jeg er fornøyd med zalando.

Anonymkode: 3d252...9ed

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...