Gå til innhold

Styr unna Zalando.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skulle jeg dikte opp historier som dette og hva skulle jeg få ut av det? :klo:

Jeg vil bare høre andres erfaringer, om det bare er meg som opplever å få feile varer. Liker utvalget på Zalando veldig godt og kunne gjerne tenkt meg å "like" zalando.

Siden jeg poster som AB x 2 kan det sikkert se feil ut. Fikk to pakker igjen idag som var hentet just nu - mens jeg leverte den andre.

Bestillinger:

En boblebukse/skibukse - fikk feil

En skijakke - fikk feil

Bestilte ny skijakke - fikk riktig

En rød genser - fikk feil

En regnjakke - fikk riktig!

En fleece - fikk feil

Når var det dere andre bestilte? Kanskje de har fått nye pakkere den siste måneden? :fnise: Har kun bestilt varer de 3-4 siste ukene (SALG)

Anonym poster: f191c363bc1a2be303f008e6be792001

Ok, så du har fått flere bestillinger som har vært helt feil? Det er jo helt på trynet, pakker de i blinde eller..

Anonym poster: 8122b21f53d25f7c6d4d687150ecadd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, blitt en noen pakker de siste ukene. Er masse varer på salg - fri frakt + retur, så trodde det kom til å bli min nye favoritt nettbutikk. Men, ser jo det er flere her som er strålende fornøyd og fått de varene de skal. Men, på meg ble jo sjansen for å få riktige varer noe som 25%. Har sendt Zalando mail, så får se hva de svarer..

Lurer også på om de kanskje sender "lignende" eller dyrere varer om produktet er utsolgt når de skal pakke bestillingen? - slik som en skrev over her om jeg ikke misforstod? Men en herrefrakk og en skijakke er jo ganske forskjellig :fnise:

Gjest Lille-pus
Skrevet

Hvorfor i alle dager driver du da å bestiller og bestiller og bestiller når du gjennom de siste 3-4 ukene stadig er misfornøyd, TS ? :klo:

Da må det jo være bedre for deg å slutte å bestille istedet for å stadig bestille og lage klageinnlegg på KG ?

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor i alle dager driver du da å bestiller og bestiller og bestiller når du gjennom de siste 3-4 ukene stadig er misfornøyd, TS ? :klo:

Da må det jo være bedre for deg å slutte å bestille istedet for å stadig bestille og lage klageinnlegg på KG ?

Bestilte alle varene før jeg hadde mottatt en eneste pakke. Hentet mange av pakkene samtidig, da jeg ikke synes det var vits i å dra på posten flere ganger i løpet av en uke. Hentet de to siste idag - bestilt dagen før jeg henta de første pakkene. Zalando virker jo seriøse, og hadde ikke regna med å få feile varer. Og, nei det er ikke et klageinnlegg - spør om andres erfaringer og deler min egen erfaring. Som jeg har sagt tidligere, liker jeg utvalget på Zalando og fri frakt + retur. Ville gjerne handle der mer. Men selvfølgelig, hadde jeg vist at sjansen for å få feil varer var stor - ville jeg ikke bestilt så mange pakker.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har også mottatt feil - og typisk nok var akkurat den varen utsolgt i min strl når pakken kom.

I grunn litt merkelig å kunne bestille tre par sko i samme strl, og så er ett av parene helt på bærtur strl-messig...

Men skal være sagt at jeg har 5-6 andre bestillinger der alle varer har vært rett modell, farge og strl.

Reagerte likevel på feilvaren fordi jeg aldri har opplevd det før.

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg har handlet hos Zalando en gang, og da kjøpte jeg blant annet en genser fra Only. I klærne deres, er det ofte en lapp hvor det står hvor mye plagget koster i forskjellige land. Jeg betalte 100 kroner mer. Følte meg lurt. :/

• Liker 3
  • 1 måned senere...
Skrevet

Jeg tok sjansen og bestilte meg en kjempefin kjole fra Zalando (mitt første kjøp der)

Når jeg mottok kjolen så jeg også prislapp på kjolen som fortalte meg at jeg hadde betalt nesten 100,- kr mer enn den koster på Vero Moda! Kjempeirriterende!

Dette blir retur, og de får nok ikke meg som kunde dessverre. Heldigvis finnes det mange andre gode alternativer.

Utrolig skuffet.

• Liker 1
Gjest Funky Punk
Skrevet

Har lenge sagt at jeg av prinsipp ikke skal bestille fra zalando pga den grusomt irriterende reklamen de har, men etter å ha lest dette så skal jeg iallefall ikke! Utrolig uproft ja!

Tenkte akkurat det samme :ler:

• Liker 2
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ville bare fortelle dere min erfaring med Zalando. Har den siste måneden bestilt 4 pakker fra Zalando. 3 av 4 pakker inneholdt feil varer. Og da er det ikke snakk om størrelse og farge som er feil - nei ganske mye mer. Bestilte en boblebukse i svart størrelse M, fikk en joggebukse i blått i størrelse XL. Bestilte en rød genser, fikk en svart cardigan and so on...

Jeg har styra de siste ukene med å returnere pakker, skrive ut returseddler, kommet meg på posten for å levere igjen. Og varene jeg hadde bestilt var utsolgt innen jeg fikk åpnet pakkene.

har opplevd noe av det samme som du nevner her :( trist

Er på trynet at Zalando lar kundene sine gjøre jobben for deres feil, spesielt når det er snakk om 3 ganger.

Hva er deres erfaring?

Anonym poster: 45d4fcc4d0b505128628383b09ea6f8a

AnonymBruker
Skrevet

Har en kompis som bestilte dyre herresko derfra og fikk et par høyhelte damesko i stedet x)

Anonym poster: 73e92595b3fce2d0e66814aab15d947c

• Liker 5
Gjest Badabing
Skrevet

Jeg har handlet hos Zalando en gang, og da kjøpte jeg blant annet en genser fra Only. I klærne deres, er det ofte en lapp hvor det står hvor mye plagget koster i forskjellige land. Jeg betalte 100 kroner mer. Følte meg lurt. :/

Burde jo egentlig fulgt opp dette svaret. Jeg tok kontakt med kundeservice, og jeg fikk igjen den hundringsen. Det er jo ikke mye penger, men det blir litt prinsipp. Så de hadde jo god kundeservice. Jeg fikk kjapt svar og jeg fikk kjapt pengene tilbake. Likevel ble det en såpass dårlig handleopplevelse at jeg foreløpig ikke har handlet der igjen.

• 3 uker senere...
Gjest Badabing
Skrevet

Jeg måtte bare hente opp denne tråden, da bestillingen til samboeren min ble litt morsom.

Han bestilte noen klær og en joggebukse og fikk det i en enorm eske. Men i stedet for joggebukse fikk han en superkort shorts, sånn som maratonløpere bruker! I tillegg stod det at man måtte sende tilbake i den pakningen det var sendt med. Litt vittig å sende den bittelille shortsen tilbake i den gigantiske esken.

Tror nok ikke det blir zalando på oss igjen. :P

• Liker 8
Skrevet

Jeg måtte bare hente opp denne tråden, da bestillingen til samboeren min ble litt morsom.

Han bestilte noen klær og en joggebukse og fikk det i en enorm eske. Men i stedet for joggebukse fikk han en superkort shorts, sånn som maratonløpere bruker! I tillegg stod det at man måtte sende tilbake i den pakningen det var sendt med. Litt vittig å sende den bittelille shortsen tilbake i den gigantiske esken.

Tror nok ikke det blir zalando på oss igjen. :P

En behøver bare å pakke det man returnerer inni den lille posen det lå i da det kom (hvert plagg er pakket i en liten plastpose) også pakke det i hvilken som helst eske/konvolutt og sende tilbake. :) Men er forsåvidt helt enig i at de eskene de sender ut er latterlig store! Fikk ei klokke i ei eske på størrelse med ei stor skoeske!

Jeg er strålende fornøyd med Zalando! Eneste er at de kan være litt treige med å sende ut varene.

AnonymBruker
Skrevet

En behøver bare å pakke det man returnerer inni den lille posen det lå i da det kom (hvert plagg er pakket i en liten plastpose) også pakke det i hvilken som helst eske/konvolutt og sende tilbake. :) Men er forsåvidt helt enig i at de eskene de sender ut er latterlig store! Fikk ei klokke i ei eske på størrelse med ei stor skoeske!

Jeg er strålende fornøyd med Zalando! Eneste er at de kan være litt treige med å sende ut varene.

Antar at de benytter store esker, fordi små esker fort kan bli borte på veien?

Anonym poster: c9426331a371e320f8822a4e237c79bb

AnonymBruker
Skrevet

Antar at de benytter store esker, fordi små esker fort kan bli borte på veien?

Anonym poster: c9426331a371e320f8822a4e237c79bb

Anntaglig er det fordi de bruker roboter som pakker, da har de bare et fåtall standardstørrelser på pakkene.

Anonym poster: 93488c57a1a4891db82b0ec614e8f73b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok sjansen og bestilte meg en kjempefin kjole fra Zalando (mitt første kjøp der)

Når jeg mottok kjolen så jeg også prislapp på kjolen som fortalte meg at jeg hadde betalt nesten 100,- kr mer enn den koster på Vero Moda! Kjempeirriterende!

Dette blir retur, og de får nok ikke meg som kunde dessverre. Heldigvis finnes det mange andre gode alternativer.

Utrolig skuffet.

Zalando kjøper inn klær fra andre butikker, feks vero moda. For at zalando skal tjene på det må de vell hive en ekstra 100-lapp på. Men skjønner hva du mener, det er dumt at de gjør det sånn når man likesågodt kan gå i butikken å kjøpe det selv (hvertfall vero moda, b-young osv). Men de selger jo også fra butikker som ikke finnes i Norge, og da har man som regel ikke mulighet til å kjøpe det selv. Evt er frakt på en kjole fra utlandet nesten like dyrt som 100kr tillegg på klærna.

Anonym poster: ad5f74dbb3f37049d3c844d7b9837a35

Skrevet

Jeg bestilte en genser og et par sko hos zalando. Tok 3 uker før jeg fikk det, og når pakken endelig kom var genseren i feil størrelse, og skoene feil sort. Jeg skjønner ikke at det er mulig å gjøre så mange feil med så mange forskjellige kunder. Skuffet, for jeg trodde zalando kom til å være veldig bra.

• Liker 1
Skrevet

Veromoda og Only-varene som selges hos Zalando.no koster som regel 50 - 100,- mer enn hva de koster i deres nettbutikker.

Men hos Zalando er frakten gratis, utvalget er større og de har eldre og nye modeller.

AnonymBruker
Skrevet

http://www.frumaela....013/03/zalando/

Når en blogger er så ærlig i et samarbeid, er man ikke fornøyd. Jeg stoler værtfall veldig på denne bloggeren når hun er så ærlig som hun er.

Blandt annet:

"

Jeg fant desverre fort ut at enkelt og greit ble det ikke! For det første fant jeg ingen returlapp eller returinfo på pakkseddelen. Derfor måtte jeg lete meg frem på hjemmesiden hvor jeg heller ikke synes de var veldig lett å finne frem. Men så fant jeg det tilslutt og jeg skrev ut returslipp. En ting som var positivt var at det var enkelt og da levere kjolen til retur til den samme plassen jeg hentet varene. At man må skrive ut lappen selv var for MEG ikke noe problem siden vi har printer, men det er jo ikke alle som har det – så da kan det fort bli problemer"

"

Den blondekjolen dermot den var forferdelig! Fargen på hjemmesiden var veldig missvisende i forhold til kjolen da den kom og jeg fikk se den live. Den så rett og slett skikkelig “jalla ut” da jeg fikk den, og langt i fra så fin som den så ut på nettet. For på bildet som er på hjemmesiden ser den jo superfin ut – men live så den fæl ut etter min mening. “Billig og bestemoraktig” – var Magnus sine ord. Og jeg er enig!"

"

Det jeg reagerte mest på var forskjellene på fargene på produktbildet på hjemmesiden kontra den fargen kjolen FAKTISK hadde. Underdelen av kjolen var også i et helt annet stoff enn jeg trudde."

"

Jeg er generelt ikke fornøyd med Zalando i det hele tatt. Jeg synes de har relativt lang levering kontra andre nettbutikker, de reklamer med enkel og god returservice – men jeg synes det er manglende info under bestillingen og på hjemmesiden ang dette, og ikke minst LANG behandlingstid (etter min mening, spesielt siden de fronter dette med god returservice slik de gjør.) Tungvindt at man må skrive ut returlappen selv. Størrelseguiden stemmer heller ikke på de varene JEG bestilte iallefall. Jeg er heller ikke fornøyd med kundeservicen og at ikke prøvde å løse saken bedre enn de gjorde nå. I tillegg sende de EKSTREMT mye reklamemail – selvom man har krysset av på at man ikke vil ha dette, eller har meldt seg av nyhetsbrevet!"

"

Jeg vet andre som har bestilt og de har vært flere måneders behandlingstid før pengene har vært på konto etter en retur."

Anonym poster: bf9d9218cc1ecebecc21186c7a7fb64b

Anonym poster: bf9d9218cc1ecebecc21186c7a7fb64b

• Liker 4
Skrevet

Flott trå, godt å lese dette

Gjør det mye enklere å leve med stendpunktet å ikke handle slik på slike sider.

Jeg handler heller på weekendturer osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...