AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #1 Skrevet 14. februar 2013 Jeg er førstegangsgravid, 37 år og har hatt mange år som prøver. Til nå har jeg hatt en del symptomer -mensmurringer og stikkinger i magen -vondt i korsrygg - en del uggenhet/lett kvalme - ømme bryster - veldig mye trøtt Men nå de siste to-tre dagene er alle symptomer borte.. Jeg er så utrolig redd for at dette går galt. Jeg har jo hørt at mange har lite symptomer, men å ha mange og så at de plutselig er borte føles ikke bra.. En graviditetstest vil vel uansett være positiv selv om jeg skulle ha mistet, så det hjelper vel ikke å ta det? Jeg har allerede bestilt tidlig ultralyd som er 7+6, men det føles forferdelig lenge til nå.. :frown: Jeg har ikke hatt noen blødninger heldigvis. Er det noe jeg kan gjøre nå for å bli tryggere? Og hva tror dere, ser dette ut som det skal gå galt? Anonym poster: 7a2ba6f17ef50ad6529c7226646ec58d
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 14. februar 2013 #2 Skrevet 14. februar 2013 I begynnelsen er det vanlig at symptomer kommer og går. Hvis du ikke ar hatt smerter eller blødninger så går det nok bra Dessverre ingenting du kan gjøre, bortsett fra å vente på ultralyd, puste med magen og nyte graviditeten uten symptomer. Bare vent, snart så komer du hit og klager over hvor kvalm du er og at du ikke klarer å gå pga av bekkenløsning
Mus-Katt Skrevet 14. februar 2013 #3 Skrevet 14. februar 2013 Jeg var livredd hvis jeg følte mensmurringer og smerter i korsrygg, da det er slik mine to spontanaborter startet. Så akkurast det hadde jeg ikke vært redd for hvis de har forsvunnet. Kvalmen for min del tok seg også mer opp etterhvert, og puppene var vel mest ømme rundt 8 og uke 10 men de var aldri så ømme at de var vonde. Jeg trodde flere ganger at jeg mistet. En uke var jeg også mindre trøtt, og hadde ikke ømme pupper, da lå vi begge to triste på sofaen i troen på at vi hadde mistet igjen. Nå er jeg i uke 12 og symptomene mine har kommet og gått hele fra uke til uke. Jeg skjønner at det er vanskelige tanker de du har, men egentlig må du bare vente og bestill privat UL snart for å bli beroliget Ta det rolig og prøv å ikke la frykten ta deg.
Teriyaki Skrevet 14. februar 2013 #4 Skrevet 14. februar 2013 Hadde ingen symptomer jeg. Hvis jeg legger godviljen til, så hadde jeg ømme pupper og mensmurringer. Det meste er normalt: At de kommer og går, at man føler seg kjempedårlig og veldig gravid og at man ikke har symptomer i det hele tatt. Det er en skummel periode du har i vente, og da tenker jeg mest fordi at du selv kommer til å være veldig engstelig for at det går galt, men vet du, for de fleste så går det bare bra! Selv om det virker som om annen hver person spontataborterer her inne.
Lærerinna Skrevet 14. februar 2013 #5 Skrevet 14. februar 2013 Jeg hadde også perioder i begynnelsen av svangerskapet da symptomene var så godt som borte. Var ingenting galt prøv å tenke positivt. Lykke til!
Longgone Skrevet 14. februar 2013 #6 Skrevet 14. februar 2013 Dette skjedde med meg rundt uke 7, men alt var bra :-) Nyt dagene uten kvalme, det er helt sikkert ikke noe galt!
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #7 Skrevet 14. februar 2013 Har skjønt det sånn at symptomene kommer og går for mange, så det går sikkert bra Anonym poster: f2cb8bb350972d6403d0860feb087a42
Frøken Vims Skrevet 14. februar 2013 #8 Skrevet 14. februar 2013 Jeg hadde lite symptomer i begynnelsen, og i uke 7 forsvant i tillegg det ene symptomet jeg hadde, som var ømme bryster. Nå er jeg straks 36 uker og har en aktiv krabat i magen, så at symptomene forsvinner behøver ikke bety noen verdens ting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå